לתזמן הפיכה

בוקר טוב לכולם!

אחרי ניסיון ההפיכה הראשון בהצבעה על הסגר בינואר, בוצע אתמול ניסיון שני ובוטה הרבה יותר. הפעם התזמון היה גרוע בהרבה עבור ביבי מכיוון שהראה לשותפים הפוטנציאליים, אלה שעוד חשבו שיקבלו ממנו רוטציה, למה בדיוק תהיה שווה הרוטציה הזאת. עוד לא ברור כרגע האם בעקבות האירוע לבנט יש יותר ביצים משיש לחתול שלי, אבל יתכן שהאירוע יעזור לגידול שלהן.

ההתנהגות של בנט בשבועיים האחרונים די תמוהה וממחישה את הפחד שלו מפני ה”בייס”, אותם אנשים המגדירים עצמם ימנים, כלומר שטיחי רצפה של יו”ר הליכוד הנוכחי. אם לא מדובר בהצגה שנועדה להגיד בסופה “ניסיתי הכל אבל לביבי לא היתה ממשלה”, מדובר על אדם חסר חוליות או כזה ששבוי חזק בתסמונת האישה המוכה. בממשלה עם לפיד הוא יקבל שנתיים בתפקיד בתקופה חלומית – משבר קשה שמעקר ממילא כל אפשרות לרפורמה “ימנית” (מלבד הכלכלה, שם אני צופה גיבוי ממרצ ועד תקווה חדשה). אם ישחק נכון בקלפים שלו, יוכל להיזכר עוד כמה שנים כמי ששיקם את הכלכלה הישראלית אחרי הקורונה.

ממולו, בגוש השמאל, הדגימו שוב חוסר הבנה מוחלט בכלכלה ומשא ומתן. המון מעקמי אף מקצועיים סופרים מנדטים ואומרים שלא יתכן שבנט וסער יקבלו המון תיקים כשיש להם אותו מספר מנדטים כמו לעבודה ולמרצ. עם כל הכבוד ליכולת ספירת המנדטים, חלוקת התיקים נקבעת לפי כוח פוליטי. לעבודה ומרצ אין אלטרנטיבות. הן לא ידרשו תיקים מנתניהו ואם מצביעיהן ידעו שהן הפילו ממשלה שתחליף אותו, כל חברי העבודה ומרצ יראו את השבעת הכנסת ה-25 בטלוויזיה. לסער ובנט יש מרחב תמרון בין כמה ממשלות ולכן מחירם גבוה. לפיד הבין את זה מיד והציג את עצמו כאצילי כשוויתר לבנט על המקום הראשון ברוטציה. עכשיו נותר לקוות שיוכל להרגיע את שותפיו משמאל כדי לסיים את הטרלול.

בינתיים בטכניון הכל ממשיך כרגיל. התרגלתי למערכת השעות שכוללת העברת שני תרגולים בשבוע ושעת קבלה. מסתבר שבקורס הגדול, שבשנה שעברה הייתי בו על תקן כותב שיעורי בית, שעות הקבלה מאוד פופולריות. למיטב זכרוני, בשבועיים האחרונים הגיעו אלי יותר סטודנטים ממה שהגיעו בשלוש השנים שלימדתי בטכניון. מפחד לחשוב מה יהיה בשעת הקבלה לקראת המבחן.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

3 מחשבות על “לתזמן הפיכה”

  1. מה היה ניסיון ההפיכה בינואר?
    אתמול (ישיבת הממשלה בה גנץ לא מונה לשר המשפטים) היה ממש מטורף. אבל מאוד הופתעתי כשביבי התחרט.

    עדיין נראה לי שממשלה לא תהיה ונלך לעוד בחירות (ועדיין אני נדהם מכך שהגענו למצב שבנט הוא מועמד ריאלי לראשות הממשלה בתמיכת השמאל)

    1. בינואר היה ניסיון ראשון לשבור את הפריטטיות בהצבעה כלשהי על הסגר. גם אז היה רעש אבל זה די נעלם מאז.

      גם אני נדהם מעניין בנט, אבל המצב כ”כ מייאש שאני (וכנראה רבים אחרים) מוכן לבלוע את הצפרדע הזאת. נראה אם הוא יצליח להתעלות על הפחדים הסטנדרטיים שלו.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה