קיום הבטחות

ערב טוב לכולם!

בשבועיים האחרונים אנחנו נחשפים לתופעה שנדיר מאוד לראות מחוץ למפלגות החרדיות: קיום הבטחת בחירות לא מפורשת. אצל החרדים מדובר בהבטחה להמשך קיום אורח החיים החרדי ומסתבר שיש ניצנים של התופעה גם בכחול לבן. הם לא מנסים לשמור את אורח החיים החרדי, אלא לעשות את המוות לליכוד. בכל מחיר. פיזור הכנסת והליכה לבחירות הן התאבדות עבור כחול לבן, שתאבד יותר ממחצית מכוחה, ומפלגת העבודה שתסיים את חייה ותחזיר את אותיותיה לבורא (ועדת הבחירות). בכל זאת, חברי שתי המפלגות הצביעו בעד פיזור הכנסת.

הריצה של כחול לבן בשתי מערכות הבחירות האחרונות נראתה כאילו יש לה מטרה אחת נסתרת: להפיל את ביבי בכל מחיר, כולל המחיר של אובדן כחול לבן עצמה. ההצטרפות לממשלה אמנם תוריד להם (לפי הסקרים) מחצית מהכוח בכנסת, אבל נתנה להם עכשיו כוח עצום: להיות קוץ בתחת של ביבי. ניסנקורן תקוע במשרד המשפטים כמו עצם בגרון ואת גנץ אי אפשר לפטר. מדי פעם עולים קולות של ליצנים הקוראים להם להתפטר, אבל הם מתנהלים (באורח פלא) בחוכמה ונשארים שם.

בשבוע שעבר הם הביאו את התוכנית לשיא: הצבעה בעד פיזור הכנסת. ברור להם שזו התאבדות, אבל בשם המטרה של תקיעת אצבע בעין של הליכוד וביבי הם מוכנים לעשות את זה. באותה נשימה, הם רוצים להכניס שתי תוספות לחוק התפזרות הכנסת: צמצום במימון המפלגות והטלת מגבלות על תעמולה ברשת. מדובר בתקיעת אצבע רצינית בעין של הליכוד, אבל בחוק שלא אמור לעבור תוך שבועיים, בדיוק כמו שחוק המצלמות לא היה אמור לעבור. לפני שלוש שנים כינסו ועדה לבחינת חוק התעמולה והיא הוציאה דו”ח מלא המלצות (הוא אפילו כולל את השם שלי). כמה מזה נעשה? אפס. מי שרוצה לשנות, שיחכה לזמן בו אין בחירות ברקע.

בעקבות הבחירות המתקרבות עברתי לדיאטה תקשורתית קלה. כשביבי נאם דאגתי לעצור את השידור. אשתי רצתה להקשיב ועברה לאוזניות במחשב. אני לא הייתי מסוגל. ההשתקה הזאת עזרה מאוד וכנראה תשמש גם בחודשים הקרובים. הגעתי למצב של בעיה פיזית להקשיב לנאומי ביבי. נראה שגם בחדשות 13 כבר נשברו ולמרבה השמחה, נראה שתומכי ביבי התחרפנו. תמיד משעשע לראות אנשים שסותרים את עצמם כל משפט שלישי מעלים תהיות פילוסופיות “מהי אמת” או טוענים שתפקיד העיתונאי להביא את הדברים ולתת לציבור לשפוט. נראה שאחרי שהגיעו למצב שבו ביבי יצטרך פרוקטולוג כדי להסיר את כל הראשים של חנפניו מהיכן שהם נמצאים, הם שכחו שעיתונאי הוא לא דובר.

ולסיום, מעבר הדירה מתקדם לאיטו עם עוד ארגזים שעברו. גם מכשירי החשמל כבר בדרך והיום אפילו הותקן אינטרנט. יתכן שממש בקרוב נוכל אפילו להכין שם אוכל. כל מה שידרש זו מיטה והמקום יהיה (כמעט) מוכן למגורים.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “קיום הבטחות”

  1. כחול לבן עשו המון טעויות ולהערכתי הקריירה הפוליטית הקצרה של גנץ נגמרה ברגע שהוא התחיל להאמין לביבי. לדעתי היוזמה לפיזור הכנסת כבר לא תציל אותו – היא מוסיפה לו נקודות אצל חלק מהבוחרים אבל מפחיתה אצל אחרים.

    1. שום דבר כבר לא יציל אותו, אבל אם יצליח להפיל את ביבי יחד איתו יזכה לתהילת עולם.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה