כיבוי הקומפרסור הראשון

בוקר טוב לכולם!

ביום שלישי האחרון אזרחי ארצות הברית עשו לעולם טובה ענקית והצביעו, יותר מאשר בעד ביידן, נגד טראמפ. עם התקדמות הספירה המשיך הקומפרסור של טראמפ לפלוט כמה רעשים, אבל אלה היו חרחורי הגסיסה לפני שאספקת הדלק שלו נגמרת לגמרי. שלשום בערב, ברגע ש-CNN היתה מספיק אמיצה כדי לתת לביידן את פנסילבניה, זה נגמר. קריאות שמחה פרצו ברחבי ארצות הברית, באולפן CNN פרץ בכי, אצלי פרצה אנחת רווחה ובאולפן של פוקס ניוז ניסו להבין איזו הבעת פנים הם צריכים לעטות על עצמם.

טראמפ עדיין מסרב להכיר במציאות ונערך למאבק משפטי, אבל נראה שאין שום קייס שעליו אפשר להיאבק. הניצחון בפנסילבניה לא כולל את הקולות שהגיעו אחרי יום הבחירות ובית המשפט הורה לספור בנפרד. אם יכנסו גם לספירה, הניצחון של ביידן יהיה גדול אפילו יותר. עצירת הספירה עכשיו תגרום לו להפסיד את כל המדינות הנותרות מלבד צפון קרולינה (באלסקה מתחילים לספור את קולות הדואר מחר, אבל אם לא יקרה משהו סופר-מפתיע, טראמפ ינצח שם). הרפובליקנים מנסים לרמוז לו בעדינות שזה נגמר, אבל מי שעומדים נגדו כתבי אישום שונים ומשונים לא יכול לוותר על החסינות שמגיעה עם התפקיד. קצת מזכיר מישהו אחר.

עכשיו כשנגמרו מתנות הקמפיין הגיע הזמן להשתיק גם את הקומפרסור השני, זה שהיה צריך יותר מ-12 שעות כדי לברך את ביידן והאריס (אבל בלי לציין על מה). התקשורת האמריקאית תפסה אומץ לאחר הבחירות והתחילה לחתוך מסיבות עיתונאים ולציין במפורש כשטראמפ שיקר. כלי התקשורת בארץ יעשו לכולם טובה ענקית אם יתחילו לעשות זאת גם כאן במקום לתת לכל מיני דוברים ולקקנים להגיב בשם ה”איזון”. אין שום איזון כשצד אחד משקר בלי בושה.

עוד משהו שכדאי ללמוד מהבחירות האלה, במיוחד למי שמתכנן לנצח את ביבי בבחירות הקרובות, זה לשמור על שקט, כפי שכבר הצעתי כאן. לא להתייחס לשום דבר שאומרים בליכוד. לא להתייחס לשום דבר שאומר ביבי. לעשות קמפיין כאילו אין ליכוד, קמפיין של “הנה מה שאנחנו מתכננים”. לשאלה המעצבנת “האם תשבו עם נתניהו?” התשובה צריכה להיות “מה זה משנה מה נגיד עכשיו, ממילא לא יאמינו לנו”. לא לתקוף את ביבי במפורש, לא לתקוף את הליכוד. רק לחזור על המנטרה של “אנחנו נעבוד עבורכם בשקט ולא תשמעו עלינו כל יום בחדשות, אבל תקבלו דיווחים ושקיפות”. יש הרבה אנשים שרק רוצים קצת שקט. זה יכול להיות מצוין.

מי שלקחו ממש קשה את ההפסד של טראמפ הם אנשי הימין בארץ. פתאום כל תומכי הימין בארץ הפכו למומחים גדולים בזיופים בפנסילבניה וספירת קולות החיילים בג’ורג’יה. ממש כמו עם ביבי, הם בולעים גם את הלוקשים של טראמפ אחד אחרי השני וכבר מצהירים שהרשתות לא קובעות מי הנשיא, אלא בית המשפט (לא ממש, אלה הבוחרים). מעניין מה יגידו כאשר בתי המשפט יזרקו את העתירות לפח או יתירו לפסול עשרה קולות בלבד. הפערים בין ביידן לטראמפ כ”כ גדולים שגם ספירה חוזרת וגם פסילת קולות מסיבית לא תעזור.

ולסיום, אי אפשר להתייחס לימים האחרונים בלי הפארסה המופלאה של קמפיין טראמפ ומלון ארבע העונות. יותר נכון, חברת הגינון ארבע העונות. רודי ג’וליאני וחברי הקמפיין רצו לערוך מסיבת עיתונאים במלון Four Seasons בפילדלפיה, הרימו טלפון וקבעו זמן למסיבת העיתונאים. מהר מאוד התברר שהם לא קבעו את מסיבת העיתונאים למלון, אלא לחניון של חברת גינון, בין משרפת גופות לחנות ספרים למבוגרים. זה כמובן הפך לבדיחה של היום (והרשתות עוד הכריזו על ביידן כמנצח בזמן מסיבת העיתונאים המגוחכת הזאת). אני חייב לדעת מי האיש עם קור הרוח בחברת הגינון שענה לאנשי הקמפיין ואפילו לא חשב להגיד להם שזו חניה של חברת גינון ולא המלון. אולי ביידן צריך לשקול למצוא לו מקום בקבינט החדש.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “כיבוי הקומפרסור הראשון”

  1. גם אני שמחתי על ניצחונו של ביידן… היו לי חששות. וגם אני נדהם מתומכי טראמפ השרופים בארץ שלא מבינים בכלל על מה הם מדברים אסל זה לא מפריע להם לא לשתוק. ובהצלחה במעבר הדירה (מהפוסט הקודם עליו לא ניתן להגיב)

    1. נראה שיש קבוצה שלמה של אנשים שלא מבינים כלום אבל יודעים הכל. זו צרה רצינית.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה