מלחמת התשה

בוקר טוב לכולם!

מועד ב’ בקורס אותו תרגלתי באביב הסתיים, אבל העבודה עליו לא נגמרת לעולם. כבר בבוקר המבחן היו רמזים. סטודנט אחד שלח מייל על הבוקר, עוד לפני שקמתי. במייל ביקש התחשבות במצבו (לא מרגיש טוב) ומועד מיוחד. מיד העברתי את המייל למרצה שדאגה להסביר לו שבלי סיבה טובה במיוחד הוא יכול לשכוח מזה. ציינתי במייל החוזר שאני ממליץ לגשת למועד ב’. והוא ניגש.

אחרי קצת גמגומים בזיהוי הסטודנטים המבחן התחיל והתברר שהמחלה המסתורית של הסטודנט תקפה את הזיכרון שלו. הוא שאל שאלות שהתשובה היחידה להן היא “זה בחומר” והיה קשה לפספס את ניסיונות הסחיטה. ככל שהתקדם המבחן התברר שהמחלה קשה משחשבנו והתחילה לתקוף גם את המחשב והטלפון שלו. המתקפה המסתורית הובילה לניתוקים “מרובים” מהאינטרנט (המשגיחה פחות התרשמה מהקטסטרופה התשתיתית). בעקבות שימוש מצער בתשתית בזק, הוא קיבל אפילו תוספת זמן קצרה על כל הזמן שאבד לו.

בסוף המבחן, אחרי שאחרון הסטודנטים הגיש (תוספת זמן של שעה) עברתי לניתוח הציונים. הורדתי את ציוני המבחן, חישבתי את ציון שיעורי הבית, נתתי נקודות למי שענה נכון על השאלה שטעיתי בה וביקשתי מהאקסל לחשב את הציונים הסופיים. אחרי חישוב קצר העליתי את כל הציונים לאתר הציונים, שלחתי לסטודנטים וחשבתי שבזה תמה הסאגה מבחינתי. מי שירצה יערער ובזה יגמר הסיפור.

אבל הוא לא נגמר. הסטודנט בעל המחלה המסתורית ממשיך לשלוח מיילים. הוא טוען שזה הקורס האחרון שלו ולכן הוא צריך לעבור או לקבל הזדמנות חוזרת. הוא אפילו ביקש בחינה בעל פה ופנה למזכירות ולכל העולם. לבסוף, הגיש ערעור עם תירוצים של כיתה ג’. אם למרצה יש חוש הומור, היא תקבל את הערעור ותיתן לו נקודות על השאלה שביקש. הוא עדיין לא יעבור, אבל מי יודע, אולי זה יפסיק את שטף המיילים.

בניגוד למי שצריך להיבחן ולהישמע לדרישות של נהלים שנקבעו על ידי סמכות גבוהה יותר, יש מגזר בישראל שפשוט פטר את עצמו מהחובה הזאת. נכון, לא כל החרדים. יש זרמים עם יותר חיבור למציאות והבנה פוליטית, אבל לא כולם. החסידויות שצפצפו אתמול בגסות על צווי הממשלה יביאו, בתקווה גדולה, לחיסול סופי של חברת הלומדים הישראלית. אם תוצאות הבחירות לכנסת ה-24 יהיו דומות במשהו לאלו של סקר ערוץ 13 אתמול (לא סביר, המשותפת מאבדת שם המון מנדטים) או אפילו לסקרים היותר סבירים של חדשות 12 (ממשלה ללא ליכוד וללא חרדים בתמיכת מרצ מבחוץ), זה יכול להיות סופה המבורך של הכאילו-אוטונומיה החרדית. אולי סוף סוף תהיה ממשלה שתדרוש מהם לבחור – השתתפות בחברה בתמורה לכסף או אוטונומיה תרבותית מלאה בתמורה לניתוק כלכלי.

כל זה, כמובן, בלי שלוקחים בחשבון את האפשרות לעליית החשש הגדול של החרדים שכתב עליו עמית סגל – “שינוי על סטרואידים”. כל מה שמפלגה כזאת צריכה זה את שידורי החדשות מה-19 במרץ ועד היום. מפלגה כזאת שתדרוש הטלת מס בריאות וחינוך על ילד רביעי/חמישי ומעלה שיוולד החל משנה מסוימת (מס גולגולת, לא תלוי בהכנסה וללא פטורים) תוכל לשתות מנדטים מכל המפה הפוליטית. הוויכוח על גיוס החרדים ותקציב הישיבות הוא מסך עשן שהחרדים מצלים עד תום. הכסף הגדול מתחבא בתקציבים של “צדק חברתי”, כלומר חינוך ובריאות, שמוטים מאוד כלפי מי שמביא הרבה ילדים. החילונים צריכים להפסיק לדרוש דברים “חינם”, הם הרי משלמים עליהם גם עבור מי שלא.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 5 למלחמת התשה
  • motior
    20/10/2020 ב10:31

    זה שאדם הוא סטודנט באוניברסיטה לא בהכרח אומר שהמנטליות שלו בוגרת משל ילד בכיתה ג…
    אני חושש שאתה טועה לגבי החרדים והם ימשיכו לשבת בקואליציה ולסחוט את כולנו. לא היו הרבה ממשלות כאלה… האחרונה אאל’ט הייתה זאת של נתניהו עם לבני ולפיד ב-2013. כל ההישגים בנושא מאז כבר בוטלו…

    הגב
    • nadavs
      20/10/2020 ב11:31

      היו שתי הממשלות עם לפיד (האב והבן). זה קורה בכל פעם שהם מגזימים, והפעם הם התפרעו לגמרי. ב-2013, חברי הכנסת של יש עתיד היו חסרי מושג לגבי התנהלות הכנסת. בפעם הבאה הם כבר יהיו מנוסים יותר וידעו לעגן את ההחלטות שלהם בחוקים שהרבה יותר קשה להפוך.
      nadavs

      הגב
      • motior
        20/10/2020 ב12:19

        אני בהחלט מקווה שאתה צודק, אבל לא אופטימי…

        הגב
  • מרים
    20/10/2020 ב20:22

    החרדים הם כמעט האוכלוסיה הענייה ביותר בישראל וזה משרת את הפוליטיקאים שלהם בדיוק כמו שעוני ערבי משרת את החכים הערבים. זו הדרך היחידה שלהם לשלוט.
    אין שום אינטרס לאדם החרדי לקבל קצבאות ולא לעבוד. הקצבאות זעומות. החוק אינו מאפשר להם לעבוד בגלל שירות החובה. יותר מזה, חרדים רבים לא נהנים מתקציבי החינוך בכלל כי הם לומדים בחינוך עצמאי.
    גם תקציב הבריאות משרת את החרדים פחות מאחרים כי ילדים כמעט ולא חולים ולחרדים יש מודעות נמוכה מאוד ובהתאם דרישות מעטות מאוד ממערכת הבריאות.(חוץ אולי מהלידות עצמן).
    אני מעריכה את החרדים ששמים זין על הממשלה. הלוואי והיה לי האומץ. אנחנו רק בוכים שמשתינים עלינו בקשת, שהכל מושחת ומכור, אבל מקסימום מוכנים לצאת להפגנה אומללה. הם בשביל החירות שלהם יעשו הכל.

    ואתה מתעלם באלגנטיות מתקציבי החילונים שמכפילים את תקציבי החרדים פי מאה ואפילו החילונים עצמן לא נהנים מהם – הבזבוז בצה”ל, במערכת החינוך, מימון התרבות והספורט, מימון מדעי הרוח ומדעי החברה הקיקיוניים באוניברסיטאות… – כל אלה יוצאים גם מכיסם של החרדים (והערבים) אבל הם לא נהנים מזה (וגם אני ואתה כנראה שלא).

    הגב
    • nadavs
      29/10/2020 ב13:52

      עם כל תמיכתי בצבא מקצועי ופטור לכולם, הטיעון “החוק אינו מאפשר להם לעבוד בגלל שירות החובה” מוציא אותי מדעתי. אוכלוסיה שלמה שמתחמקת מתשלום מס ומאיימת בהשתמטות המונית מאותו מס אם יוטל עליה. זה בעיני בלתי נתפס.

      ילדים וזקנים הם הצרכנים הגדולים ביותר של שירותי רפואה (ובילדים אני מכליל גם את אלה שנמצאים בבטן ולא נולדו עדיין). למה ליצמן דחף את טיפולי השיניים בחינם? מתוך דאגה לשיניים של ילדי שדרות? או אולי ילדי סביון? תעשי לי טובה.

      צה”ל הוא לא רק תקציב לחילונים (למיטב זכרוני, הוא מגן על כל שטחי מדינת ישראל, אפילו קצת מחוץ לשטחים האלה), הבזבוז במערכת החינוך, עם כל הכבוד, תופס לכלל האוכלוסיה ומימון התרבות, הספורט ומדעי הרוח והחברה משתווים או אפילו נופלים מאלה של תקציבי החינוך, הבריאות, הרווחה וההנחות למגזר החרדי.

      יוצאים מכיסם של החרדים? כשמחשבים את תשלום המיסים נטו, רק העשירון העליון של החרדים משלם מיסים. אולי יוצא משהו מהכיסים, אבל של מעט מאוד מהם.

      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.