סליחות לתש”פ

צהריים טובים לכולם!

כמדי שנה, אני מפרסם בערב יום כיפור את רשימת האנשים והגופים החייבים התנצלות לציבור הישראלי. לרוב מדובר בחברות הכבלים, החרדים, צה”ל ונודניקים שחוסמים כבישים. עם כל הכבוד לכל הנודניקים שחייבים לנו התנצלות, הגורם המקשר בין כולם והאחראי הכמעט בלעדי (בשותפות עם הסינים) לשנה הנוראית שעברה עלינו הוא אחד, בנימין נתניהו. הסליחה היחידה שאני מצפה לקבל השנה היא ממנו ורק ממנו.

זה התחיל בגרירת רגליים במו”מ הקואליציוני, התעקשות להיות ראשון ברוטציה וצעקות “ערבים!” כדי להפחיד את גנץ משת”פ עם המשותפת. אח”כ המשיך במה שנראה כמו סחיטה באיומים של גוש הימין לתמיכה בלתי מסוייגת בו ולבסוף, בדצמבר, גרר אותנו לבחירות בפעם השלישית תוך שנה. את הבחירות ניהלו לאחר שהתעלם מאיום הקורונה עד הרגע האחרון כמעט, סגר את הכניסות מאירופה והשאיר את הכניסה מארה”ב (כי טראמפ) ואז סגר הכל.

את תקופת הסגר הראשון ניצל לתעמולת בחירות כמה פעמים בשבוע תוך פיזור שקרים והפחדות חסרי בסיס. באורח פלא, ככל שהמשא ומתן היה קשוח יותר, כך איום הקורונה גדל. לבסוף גנץ נכנע ונכנס לממשלה רק כדי שהנוכל מספר אחת יוכל להאשים אותו בכל צרות הקורונה. קצת אחרי הקמת הממשלה חלף איום הנגיף ונשלחנו לעשות חיים.

בניגוד לכל האזהרות, הסכים ביבי לדרישות שר החינוך הפושע שלו לפתיחת בתי הספר. אמנם בהתחלה היו מתווים וקפסולות, אבל מהר מאוד הכל קרס. אז, מתישהו במאי, היה יום עם 32 מאומתים חדשים. אמרתי מיד לאשתי ולאח שלי שהיה בסביבה “נדפקנו”. ממשלת ישראל, בראשות הנוכל הראשי, המשיכה בפתיחת עסקים והתחבורה הציבורית.

ביולי אוגוסט, בזמן שהתחלואה לימדה אותנו מהי גדילה מעריכית של מגיפה, ביבי ניסה ללכת לבחירות בנובמבר. לא עניינו אותו כל החולים, הסובלים מרולטת הבידוד והקורבנות העתידיים. רק הגדלת גוש הימין שתעזור לו עם עתידו האישי. זה היה כ”כ בולט ומגעיל, אבל אף אחד מסביבתו (ובמיוחד הלקקנים הראשיים זוהר, רגב, קרעי והכוכבת העולה מארק) לא אמר מילת אמת. לבסוף, בזכות העליה של בנט בסקרים, זכינו לדחיית קץ הכנסת עד דצמבר. אז יבחן שוב מצב הקורונה והוא יבדוק שוב האם אפשר ללכת לבחירות.

מאוגוסט ועד היום עברו לטפל בבעיה הדחופה ביותר לבני בית ראש הממשלה (אחרי כביסה): הפגנות. מסתבר שאותו רבע מנדט מוציא אותם מדעתם ומביא אותם לדרוש מהמשטרה להיות אגרסיבית. מעבר לכך, ביבי דורש כעת הכרזת מצב חירום מיוחד כדי לקבל סמכויות לעצירת ההפגנות בתקנות שעת חירום. כל ההבדל בין הסגר הנוכחי לזה של מרץ הוא ההפגנות, כאשר אין שום ראיה לכך שההפגנות מהוות מקור להדבקה המונית (ברור שיש שם הדבקה). כל המשק נגרר לסגר במקום הגבלות הגיוניות על התקהלות בגלל הפחד של ביבי מהפגנות.

כדי שיהיה ברור לכולם שצריך לסגור, ערבבו הוא ומהדהדי המסרים שלו את ההשוואה בין תפילות להפגנות. מפיצי המסרים כמובן לא פספסו הזדמנות לשקר, אבל כל מי שיש לו קצת שכל בראש יודע שאין קשר בין הפגנות במקומות פתוחים לתפילות במקום סגור. בציונות הדתית, למשל, אין הדבקות המוניות למרות שגם הם ציבור שמתפלל שלוש פעמים ביום. הם פשוט מתפללים בחוץ. השימוש הציני בחרדים לביטול ההפגנות הוא בלתי נסלח ויעלה לחרדים ביוקר. כל מי שנשלח בשמו של ביבי להפיץ שקרים, לטנף על מיליוני אנשים (כמו מיקי זוהר שטען שהשמאל רוצה להחריב את המדינה עם ההפגנות ומעלה את התחלואה בכוונה כדי לגרום לביבי להיראות רע) ולקבל עבודה בתקשורת (אפילו קלמן ליבסקינד, שקשה לטעון שהוא שמאלן גדול, כבר התייאש מזה) ישלם ביוקר. עם זאת, את הסליחה שלהם לא נקבל. הדרך היחידה שלהם לתקן את העוול הוא להעיף את ביבי מכיסא ראש הממשלה. אז אולי, רק אולי, נוכל לחשוב על לסלוח להם.

לביבי, המחולל הראשי של כל הטירוף הזה, לא תהיה מחילה לעולם. הנזק שהוא גרם, מבלי להתייחס לקורונה, מספיק גדול בשביל כמה שנים קדימה. את נזקי הקורונה נשלם במשך עשורים. רק הסגר הנוכחי, שהוטל בגלל הפסיכוזה האישית שלו נגד הפגנות, יעלה מעל עשרה מיליארד שקלים שאותם נשלם בריבית דריבית עד הפנסיה ואחריה. הוא אשם בכל מי שמת ובגל הירידה המסיבי שישטוף את ישראל בשנים הקרובות. מאות אלפים לא יסלחו לו לעולם. אם יבקש סליחה ויתפטר, אולי יהיו מוכנים להקשיב לו פעם אחת אחרונה על כך שבדומה לאמריקה שהוא כ”כ אוהב, הפך אותנו ל-land of the sick and the home of the dead.

אז כן, יש הרבה שחייבים לנו התנצלות כנה וכל אחת מהן שווה הרבה מאוד. אבל אין אף אחד שחייב לנו התנצלות כמו ראש הממשלה. לפי מצב הדברים, הוא מתכוון להישאר בשלטון גם בשנה הקרובה ומבטיח לנו שגם שנת תשפ”א תהיה נוראית. הוא גם מבטיח את מקומו בראש פוסט יום כיפור מתשרי הבא ועד שנת תתפ”א.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

6 מחשבות על “סליחות לתש”פ”

  1. אכן הוא מצליח להרוס כל חלקה טובה במדינה הזו שנבנתה להפליא (אם בעיות ועם כשלים) ב72 שנים.
    לא יודעת איך ואם נצליח להתאושש מההרס החברתי, הכלכלי, התרבותי, החינוכי ובעיקר משנאת האחים והפילוג.
    והעובדה שעדיין יש לו מעריצים רבים לא ברורה לי…

    על-שלושה פשעי נתניהו, ועל-ארבעה לא אשיבנו….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה