מאיים כמו ליברמן, מתקפל כמו כחלון

בוקר טוב לכולם!

אחרי חודשיים של טיפוס על עצים ואיומים בבחירות, הפך ביבי לכחלון והתקפל בצורה שלא נראתה כאן כבר שנים. הסיבה לכך שכמעט הגענו לבחירות היא גנץ שלא רוצה ללכת לבית הספר. בניגוד לביבי ושאר חברי הכנסת שמפחדים שצינור החמצן של השלטון ינותק מהם, לגנץ לא אכפת. הוא מצידו היה הולך הביתה ונשאר שם. ביבי מאיים בבחירות? שיאיים. ביבי רוצה להראות שהוא מטריף את כולם? שינסה. גנץ התברר כמישהו שמנסה לעמוד בהסכמים חתומים ונקמן במידה. כל התכונות שמטריפות את ביבי.

הסיבה לכך שקץ הכנסת נדחה לפחות בכמה חודשים היא נפתלי בנט. הוא מאיים שימליץ על עצמו לראשות הממשלה ויעבור למחנה רק-לא-ביבי. ביבי מניח, כנראה בצדק, שבנט בסוף יתקפל ויצטרף לממשלה שלו, אבל עם 15 מנדטים הוא יכול לדרוש מחירים גבוהים מאוד. כמו שכבר ציינתי, לבנט יש היסטוריה נהדרת בסקרים ופחות מוצלחת בקלפיות, אבל ביבי לא יכול לקחת את הסיכון הזה.

הצטרפותו האפשרית של בנט למחנה רק-לא-ביבי אפילו גורמת לאנשים שאין כלום בינם לבין הציונות הדתית לשקול הצבעה לימינה בבחירות. זו חזרה של הבלוף של 2013, אבל הפעם בגרסת הפגיעה המוחית. העמדות של בנט ומפלגתו בנושאי דת ומדינה די ברורות. כנ”ל גם עמדת ימינה בנושאי הסכסוך והסיפוח. למי שרוצה שביבי ילך ומחפש מפלגה שהיא לא כולה סוציאליסטית יש כמה אפשרויות. בחלקן אפילו לא צריך להתפשר על שליטה רבנית בחיי הפרט של האזרחים.

בינתיים בטכניון סמסטר הקיץ ממשיך כרגיל. השנה, לשמחתי, המשיכו במסורת של סדנת תכנות לפני קורס המעבדה. בעקבות שינוי הקורסים בטכניון, הסדנה הפעם עסקה בפייתון ולא במטלאב. מכיוון שאין סדנת פייתון מוכנה, הכנתי אחת כזו בכוחות עצמי (תוך עמידה בזמנים שביקשתי עליהם תשלום. פחות או יותר על השניה). בנוסף, בעקבות הטיפול המסור של ממשלת ישראל בקורונה (היא מתפתחת מאוד יפה) הסדנה עברה בזום. זה לא ממש נעים לעבוד ככה, כמעט בלי פידבק. אולי עד השנה הבאה אוכל להעביר את הסדנה בכיתה ולהחריב את הגרון שלי מול סטודנטים במקום מול המסך.

ולסיום, מחרתיים מתחילה, כנראה, שנת הלימודים. אמנם שר החינוך שלנו לא מפחד, אבל ההורים כן. לאף אחד אין מושג מה לעשות. הרי ברור שילדים יחלו ויכניסו כיתות שלמות לבידוד. מה עושים אז? בכיתות הגבוהות זה פחות נורא כי הם ממילא לומדים מרחוק רוב הזמן. מה קורה אם יש הדבקה בכיתה א’? כנראה יצטרכו לבקש את עזרתו של גלנט עם הסיסמה המגוחכת “לומדים בביטחון” (כל עולם הדימויים שלו מורכב מהצבא? אין משהו אחר?).  לפחות צפויה השנה הצלחה גדולה בשאלות של חישוב שטחים בבגרויות. מספחים בביטחון.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

7 מחשבות על “מאיים כמו ליברמן, מתקפל כמו כחלון”

  1. בנט לא בעד שליטה רבנית בחיי הפרט.
    סיפוח כן.
    אילו מפלגות אלטרנטיביות יש?

    1. בנט לא, אבל בנט לא לבד ברשימה. אמנם נראה שהבחירות בישראל הפכו לאישיות, אבל מצביעים לרשימה. במורד רשימת ימינה יש אנשים שאני מעדיף שלא יהיו בעמדת כוח.

      אילו אלטרנטיבות? נראה מי יתמודד. בין מפלגת זוועה עם סיפוח ונטיה דתית למפלגת זוועה בלי סיפוח ובלי נטיה דתית, אבחר באופציה השניה.

      nadavs

  2. מוזר שקיבלתי הודעה על הרשומה רק אחרי ששנת הלימודים התחילה…
    לצערי אני מכיר כבר היום לפחות חילוני אחד שהצביע לבנט.
    בהצלחה לכולנו

    1. יש כל מיני כאלה שמשתכנעים מפוזת “אחי הייתי בהייטק אחי” ומתעלמים משאר הרשימה. שיטת הבחירות בישראל לא תמיד מובנת לכולם.
      nadavs

    1. שיחקתי קצת עם הגדרות התגובות, אולי עכשיו זה יעבוד. יום אחד אגלה למה קורות כל התקלות האלה.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה