קריסה טוטאלית

ערב טוב לכולם!

זהו. זה נגמר. ישראל בדרך לקטסטרופה כלכלית שעוד לא ראינו. אחרי אחת עשרה שנים של הצגה, התברר שדרישה של אמון ושקיפות היא זו שתפיל את השחקן הכי טוב שהיה בישראל אי פעם. מי היה מאמין שניהול ריכוזי הוא מתכון לכישלון ואף אחד לא יכול באמת “לעשות הכל בלי לישון”. הוא כנראה לא יכריז על התפטרות מחר בבוקר (או בכלל), אבל הסוף מתקרב. ביבי מבוהל, מיואש ורואה את הסוף.

התוכנית הכלכלית שנזרקה ביום רביעי, באופן די מקרי אחרי ההפגנה, הראתה את גובה הפאניקה. אף אחד לא היה מודע לכך או אישר אותה, לא האוצר, לא ראש הממשלה החלופי/אלטרנטיבי/תחליפי והכי חשוב – לא הכנסת. עד האישור בכנסת, תישאר בעיקר מצגת נחמדה שביבי נראה בה כאחוז טירוף. אחרי ההצגה המביכה הזו הוא עבר לחלק האהוב עליו, האדרה עצמית. סיפר שוב ושוב איך הציל לבדו, עם עיניים מכוסות ויד קשורה מאחורי הגב, את כלכלת ישראל ב-2003. החוכמולוג שכח לציין שעכשיו הוא הולך להחריב אותה, בניגוד מוחלט להבטחות הבחירות שלו ולאידיאולוגיה שהוא טוען שמנחה אותו. הוא מונחה כרגע על ידי הכיסא המתנדנד והמשפט. נקווה שסמרטוטי כחול לבן יוכלו לשים ברקסים איפה שצריך.

התשובות שניתנות על ידי משרד הבריאות בכנסת צריכות להוביל לעריפת ראשים רצינית מאוד כשהמצב ירגע. משה בר סימן טוב ברח בזמן, לפני שיוכלו לבעוט אותו הביתה. סדצקי היתה עסוקה במשך כל הסגר בכתיבת פוסט ההתפטרות. בוועדת החקירה של אחרי הקורונה יצטרכו למצוא את האחראים לכך שמערך החקירות האפידמיולוגיות נשאר קטן והמשרד נלחם בכל מי שניסה לעזור. אמנם גם ביבי תורם את חלקו, ויעיד על כך מצעד המסרבים לתפקיד “פרוייקטור קורונה” שיהיה מטרת דמות להאשים בה הכל, אבל נראה שמשרד הבריאות פישל פה בגדול.

גם שאר התנהלות הממשלה מעידה על גישוש באפלה. אתמול בלילה החליטו לסגור את המסעדות. היום בבוקר מסעדנים שמעו את זה ומיהרו לחסל את הסחורה. מסעדנים אחרים הודיעו שימרדו בהחלטות והכניעו את הממשלה. עכשיו ברור לכולם שמה שצריך לעשות זה פשוט למרוד בהחלטות. מי שהקשיב לממשלה, שמחליטה מעכשיו לעכשיו, הפסיד. מי שמרד ניצח. הדבר הזה יזכר לפעמים הבאות והציות האזרחי ירד עוד. אנחנו מתקרבים לחורף, שהולך להיות קטסטרופלי, ועכשיו ביבי מבקש מהשרים תוכנית ליציאה מההגבלות. מניח שעד אוגוסט 2021 תהיה תוכנית.

הימים האחרונים נתנו לנו הצצה מעניינת למנויים לדף המסרים שיוצא מבית ראש הממשלה. מיום רביעי, אחרי שהדי ההפגנה הסוערת בירושלים שככו, הופיעה באורח פלא המילה “אנרכיסטים” בתקשורת. פתאום כולם טוענים שהפגנות מפיצות קורונה ובהפגנה בכלל היו “אנרכיסטים”. מדהים איך אותם טיעונים מופיעים כל כך מהר אצל כל החשודים המידיים. שלמה קרעי, הסוס הטרויאני של ביבי בוועדת הבחירות, כבר רוצה להגביל את ההפגנות ל-20 אנשים. למרבה המזל לליצן הזה אין תמיכה גדולה, אבל ההנחה אצל לקקני הליכוד היא שאין הרבה מחשבה עצמית והם מפיצים את המסרים שמגיעים מבית ראש הממשלה.

ולסיום, עד היום השגחתי כבר שבע פעמים במבחן בטכניון. הפעמים הראשונות היו מעט מבולגנות, אבל בסופו של דבר היתה התייצבות. בינתיים הספקתי לקבל שיבוץ לעוד ארבעה מבחנים ואני מניח שיהיו לפחות עוד שישה, שבעה או שמונה. המטרה היא כרגע לאסוף כמה שיותר כסף, לא כולל מענקי ביבי שלא יגיעו, לפני שיגיעו הזמנים הרעים באמת. אנחנו מנוהלים על ידי אנשים שלא יודעים לנהל ונשלם על זה בגדול. ועדת החקירה הממלכתית תצטרך להמליץ לא רק על פיטורים, אלא על הגשת כתבי אישום.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

5 מחשבות על “קריסה טוטאלית”

  1. “התכנית הכלכלית” היא באמת בדיחה גרועה ועצובה. אני תוהה מה תשובה יעשה עם הכסף שקיבל…
    אני מתנגד לביבי אבל התמונות שראיתי מההפגנה של השבוע שעבר היו מזעזעות. לטעמי צריכים להישאר תרבותיים. ואני גם חושב שעם התחלואה הנוכחית בקורונה ברור שהפגנות כאלה יעזרו להפיץ אותה – ביום ראשון שעבר שמעתי אחת ממארגנות ההפגנה מסבירה בגאווה שכל המפגינים שמרו על מרחק ועל מסיכה – בתמונות היה ברור שהייתה שם צפיפות גדולה והרוב שמרו על מסכה על הסנטר.

    הבן שלי עשה מבחן אחד בטכניון ושניים בבית. הבא בטכניון, אחריו בבית, אחריו בטכניון. בלגן רציני. צריך להסיע אותו כל פעם לחיפה והוח חושש (בצדק) מתחבורה ציבורית.

    שיהיה בהצלחה לכולם

    1. תשובה לא יעשה כלום עם הכסף כי לא יגיע כסף. זה לא עולה אפילו לדיון בממשלה מחר. מהמר שזה יגמור כמו הסיפוח.

      הפגנות לא מפיצות קורונה כמו שחושבים. הן מתקיימות באוויר הפתוח, שם ההדבקה יותר קשה. לגבי האלימות, יש יותר מעדות אחת לכך שחלק מהאלימות הגיעה מליכודניקים. גם דף המסרים האחיד שיצא ביום רביעי ודוברר על ידי כל החשודים המידיים (“אנרכיסטים”) מחשיד מאוד. שתולים במחאות זה טריק ישן מאוד. את השולמנים זה כבר חיסל.

      בהצלחה לבן שלך בטכניון. יש סיכוי לא רע שכל המבחנים בטכניון יתבטלו בקרוב, שיהיה מוכן נפשית.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה