תנו לשמש להיכנס לבקו”ם

צהריים טובים לכולם!

יום היסטורי היה היום, יום שבו ירד גשם אחרי שבוע קטסטרופלי של שרב. לא רק שנאבקנו פה בחום של יותר מ-40 מעלות, נאלצנו לעשות זאת בלי מזגן. כמדי עונה, החלפת מצב העבודה של המזגן התקבלה על ידו באדישות ובמקום לקרר הוא התעקש לתפקד כמאוורר. התקשרנו מיד לחברה שמבטחת את המזגן ובאופן מפתיע הם הגיעו רק תוך יומיים. אמנם הטכנאי איחר (זה כמעט נגמר בצעקות על המוקד), אבל בסופו של דבר המושיע הגיע וגרם למזגן לקרר. הוא נאלץ לעבוד כמעט 48 שעות ברצף לאחר מכן, אבל ביצע את עבודתו מצויין. כדי להוסיף להנאה, הטכנאי רמז שנצטרך להתקשר אליו לפני החורף. נהדר.

היסטוריה נוספת נעשתה היום בבית המשפט המחוזי בירושלים כאשר ראש ממשלתנו הנערץ הגיע לבית המשפט ודיבר כמו ראש ארגון סמים שנתפס. הכל תפור, הכל מכור, הכל נגדו. הוא לא עשה כלום. יותר מזה, כתב האישום הוא לא נגדו, אלא נגד כל הליכוד והימין. בתור אחד שמחזיק בעמדות כלכליות שמשויכות בישראל לימין, רציתי לדעת אם גם אני עומד לדין. יש לי קצת זמן לזה בקיץ, אבל מאוקטובר יחזרו הלימודים ואצטרך להיות בטכניון (או לפחות בזום). מזל שיש לי את הדוגמה והמופת בראשות הממשלה, ככה אני יודע שאפשר לעשות כמה דברים יחד.

בטכניון כבר רואים את סוף הסמסטר עם שתי מטלות חשובות שמתקרבות. הראשונה היא הרצאה בקורס אנגלית והשניה היא עבודה בקורס כלשהו בחומרים. אחרי שאלה יגמרו תישאר רק מטלה אחד חשובה בתחום הלימודי: מועד א’ בקורס אותו אני מתרגל (כלומר מקבל עליו משכורת של מתרגל, אבל כותב שיעורי בית). עדיין לא ברור איך המבחן יתקיים, אבל יש סיכוי טוב שהסטודנטים יופרדו לאינסוף כיתות שנצטרך להסתובב ביניהן. הולכות להיות ארבע שעות נהדרות ביולי.

לסיום, בימים האחרונים מופיעה פרסומת ליס פלוס בכיכובה של נועה קירל. בפרסומת רואים את החיילת האמיצה מתגייסת ישירות למלחמת ויאטנם ושרה על שירות יס פלוס שהוריה הולכים להינות ממנו בזמן שהיא שרה בבוץ עם נשק כבד. בסוף, כדי שנבין שהשירות הצבאי שלה הוא בדיחה, היא מסתכלת בשעון ואומרת בבדיחות שכבר חמש וחצי והיא צריכה ללכת.

הפרסומת הזאת הקפיצה לי את הפיוז ולא רק בגלל הטבח המוזיקלי בקלאסיקה. קירל היא חיילת. בתור אחת כזאת, ההופעה שלה בטלוויזיה היא יריקה בפניהם של החיילים האחרים. צה”ל מלא בעריקים למינהם שערקו כדי לעזור למשפחתם עם הכסף והמוני חיילים אחרים שיוצאים מהבסיס בחמש וחצי כדי ללכת לעבוד, אחרת למשפחה שלהם לא יהיה מה לאכול. לעומתם, יש מעמד של חיילים מיוחסים שטסים לחו”ל לשבועיים מיד אחרי הגיוס ואז עוד מופיעים להם בטלוויזיה חמש פעמים בשעה, בפרסומת שחברת יס כנראה שילמה עליה שכר המקביל לשכר שנתי של פלוגה שלמה.

אז כל הכבוד לקירל שהתגייסה למרות שיש לה כליה אחת. בושה לצה”ל שממשיך עם השקר של צבא העם ושוויון בנטל בעוד חיילים מיוחסים דוחפים אצבע לעין לחיילים האחרים בפריים טיים בטלוויזיה. שחררו את קירל, שחררו את החבר שלה ושחררו את כל החיילים במסלולי טאלנט והצטיינות למיניהם (ספורט, אמנות וכו’). המשרתים צריכים לקבל משכורת אמיתית כך שלא יצרכו לערוק ויקבלו פיצוי הולם על הזמן והמאמץ שנלקחים מהם בכפיה. אולי הם לא ירוויחו כמו קירל (ואם נודה על האמת, רובנו לא נרוויח ככה), אבל הביזיון הזה בפריים טיים יפסיק.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “תנו לשמש להיכנס לבקו”ם”

  1. בהצלחה עם המזגן. ככל שאנחנו מתרגלים יותר למיזוג, נהיה קשה יותר לשרוד בלעדיו…

    ראש הממשלה הנערץ שלנו הוא שקרן גדול אפילו יחסית לפוליטיקאי. אני מקווה שהוא מכין את הקרקע לכניסתו לכלא. הוא הצהיר שלא תהיה עסקת טיעון – אז לדעתי יש סיכוי סביר שתהיה. בכל מקרה זה ייקח עוד הרבה זמן…

    אני מבין שבטכניון אין כוונה לחזור ללימודים פרונטליים השנה.

    1. תודה. מקווה שהמזגן ישרוד את כל הקיץ.

      אם ביבי אמר שלא תהיה עסקת טיעון, בפרקליטות כבר עובדים עליה במרץ. אם הוא לא יפסיק לתקוף אותם, גם היא תכלול בסוף כלא.

      לא יהיו לימודים פרונטליים בטכניון עד סוף הסמסטר (לא כחובה). נראה מה יהיה באוקטובר.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה