פתיחה לקראת סגירה

ערב טוב לכולם!

לאט לאט, או יותר נכון מהר מהר, ישראל יוצאת מהסגר. אחרי שהסגר בארץ הצליח מעל המשוער התחילו לצאת לאור אנשי “זו רק שפעת” תוך התעלמות מכך שבאיטליה הקורונה עשתה בחודשיים עבודה של חצי שנה (וזה אם ממצעים על כל איטליה, מניח שבלומברדיה זה כמה שנות שפעת) ובניו יורק תוך חודש וחצי הקורונה כבר עשתה עבודה של שלוש שנות שפעת. העיקר שפה בארץ מזכירים בכל רגע את מחלות הרקע המפורסמות כדי להגיד “ממילא לא נשאר לו הרבה זמן, הקורונה רק זירזה את המוות”. אנחנו מומחים בהתעלמות מהמציאות ובמחשבה שאנחנו מיוחדים ונראה שגם בקורונה אנחנו מובילים בתחום.

השילוב של ההצלחה בהשתלטות על הקורונה, היכולת הישראלית לבזבז זמן והמחסור במדיניות כלשהי בנוגע לכל נושא שהוא מובילה ליציאה קופצנית מהסגר. מתחילים מסגר קשה בפסח שבו אסור אפילו לצאת לסופר, עוברים לפתיחת סופרים פלוס פיצריות בגלל אמסלם ואז עוברים לפתיחה של הכל בבת אחת עם הגבלות משונות. למה? על סמך אילו קריטריונים? אף אחד לא יודע. לפעמים מתקבלות הדלפות מישיבות הממשלה, אבל הקריטריונים נראים אקראיים. המסקנה הבלתי נמנעת היא שלקראת סוף מאי הולכים לרתך דלתות ברחבי הארץ.

בינתיים בירושלים עסקים כרגיל. אחרי שגנץ התקפל וחתם בסוף על הסכם קואליציוני שמחליף את שיטת המשטר הישראלית ואחרי חודש של צעקות מצד תומכי ביבי על חוקים פרסונליים ורטרואקטיביים, עברו ביבי וגנץ לחוקק חוקים פרסונליים ורטרואקטיביים. הנורווגי המדלג (שירד בינתיים), ראש הממשלה החלופי וההגבלות המופרכות על הכנסת. חוסר האמון בביבי כ”כ גבוה עד שדרושה כבילה של הכנסת כדי לוודא שהוא עומד במילה שלו.

זה כמובן לא יקרה. ההסכם בנוי כך שיפול בבג”ץ. לאט לאט, אחרי שצעקו מעל כל במה שבג”ץ הפך לשחקן פוליטי, הפכו בימין את בג”ץ לשחקן פוליטי במאה אחוז. אם לא יתערבו בהסכם, יחטפו אש על כך שהפכו לכלי בידי הימין. אם יתערבו בהסכם, זו תהיה פעולה לפי התוכנית של ביבי – לתת לו תירוץ לבחירות. עם זאת, אני משוכנע שיש לביבי גם תוכנית ג’ למקרה שבית המשפט לא יתערב. אם לא יהיו לו 61 תומכים עד ה-7 במאי, הקלפיות יפתחו ב-8 בספטמבר.

הביזיון השני הגדול ביותר רשום לא על שמו של גנץ ואפילו לא אורלי לוי. את המקום השני והמכובד (הראשון שמור לביבי) לוקחים יחד עמיר פרץ ואיציק שמולי. צמד גנבי הקולות הבינו שעדיף למות (פוליטית) עם מאבטח מאשר לגסוס באופוזיציה וזחלו לממשלה תוך שהם ממטירים שקרים בקצב של תשדיר בחירות של הליכוד. בבחירות בספטמבר (או מתי שלא יהיו הבחירות לכנסת ה-24) לא אמור להיות פתק “אמת”. פרץ ושמולי יכולים להישאר עם גוויית המפלגה שלהם והחובות, מירב מיכאלי ממילא צריכה (ותעבור) למרצ ואת כל השאר צריך לסגור. שישחררו את האותיות וישחררו אותנו מהעסקנים האלה. נראה שעזבתי את המפלגה בזמן, לפני הביזיון הגדול. לפחות הכסף מהבחירות נכנס.

ולסיום, בטכניון קיימנו השבוע מבחן בזום. לשם שינוי, לא קמתי בחמש למבחן שמתחיל בתשע. התארגנתי מהר, פתחתי את המחשב והתיישבתי למרתון מרתק של ארבע וחצי שעות של זום בו צפיתי באנשים כותבים. במהלך המבחן נשאלתי כמה שאלות, קיבלתי שלוש שיחות טלפון והצלחתי על הדרך גם להוציא לחתול את העכברים שהוא מכניס מתחת לספה. הרבה יותר שימושי מאשר להיכנס לכיתה פעם ברבע שעה ולענות למאתיים שאלות. גם בדיקת המבחנים בסוף, שהתבצעה במחשב, היתה מהירה ונחמדה הרבה יותר ולא דרשה תיאום מתיש של העברת המבחנים מאחד לשני. חוץ מטעות קריטית בנוסחה שחזרה כמעט אצל כולם, נראה שהם למדו לא רע לשאלה הספציפית הזאת.

מבחינת המחקר, נראה שהקורונה דווקא עוזרת. סימני נפט רבים התגלו בו בימים האחרונים ואולי, מתישהו, גם אוכל לפרסם מאמרים (אם החישובים של המאמר הראשון יסתיימו סוף סוף). לפחות אין דדליין ענק בזמן הקרוב, אלא רחוק מאוד, אי שם במרץ 2023, לקראת הבחירות לכנסת ה-29.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “פתיחה לקראת סגירה”

  1. אני חושב שאנשי “זה רק שפעת” דבקו בטיעוניהם כל הזמן ולא נותנים לעובדות לבלבל אותם.
    ואני עדיין חושב שתהיה ממשלה. לא יודע לכמה זמן. לא נראה לי שגנץ יגיע להיות ראש ממשלה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה