אפוקליפסה מחר

בוקר טוב לכולם!

בשבועיים האחרונים ראינו את כוחו של גידול אקספוננציאלי. באחד במרץ כולנו כססנו ציפורניים לקראת פתיחת הקלפיות ונדב איל דיבר שתי דקות על איזה וירוס בסין שעושה צרות. שבועיים לאחר מכן יש מהדורת חדשות של 3 שעות בנושא הקורונה ומדברים שתי דקות על הקמת הממשלה. אתמול ניסו בערוץ 12, לשווא, לתקן את הנזק שעשו ערוצי התקשורת ביום שישי עם הפצת הפאניקה על סגר כללי. אולי היום, אחרי שהובהר חד משמעית שאסור לגעת באף אחד, תירגע הבהלה הלא מוסברת לנייר טואלט ומפלס החרדה ירד קצת.

מי שדואג להשאיר את מפלס החרדה גבוה הוא שר הבריאות ליצמן. בכל פעם שהוא מגיע להצהיר דברים על מצב הקורונה, הוירוס מקבל יותר ביטחון. אחרי שביבי מסיים את הסיפורים המרגשים על שיחותיו עם מנהיגי העולם וכמה שאנחנו מקדימים את כולם בטיפול במגיפה, הוא מלמד אותנו להתעטש, אומר שתיים או שלוש מילים על הגבלות חדשות ונותן את הבמה לליצמן. ליצמן, בתורו, מרגיע את הציבור על ידי מלמולים לא ברורים, סיפורים על בחירות ואגדות על שחמט ואורז שמדגימות גידול אקספוננציאלי. עם כל מחדלי החינוך החרדי בימים האחרונים, טוב לדעת שיש מישהו חושב בהנהגה.

למרות הטון הרגוע והסמכותי, נראה שהאמירה של ביבי על אולמרט מ-2008 חזרה לנשוך אותו בתחת. היתה תחושה בימים האחרונים שביבי מנצל את המשבר לשיפור טקטי במצבו הפוליטי (רמזים לכך היה ניתן למצוא בהצהרות שלו בשמונה בערב שכללו 90% תעמולה), אבל בלילה האחרון נשברו הכלים עם החלטת אוחנה לסגור את בתי המשפט ולדחות את תחילת המשפט של ביבי. אם מוסיפים לכך את ההחלטה לאפשר מעקב באמצעים דיגיטליים, אפשר לראות כאן הידרדרות די ברורה למסלול לא חיובי. כחול לבן חייבים מחר להחליף את אדלשטיין ולאפשר לכנסת לעבוד. הממשלה לוקחת לעצמה סמכויות בקצב מפחיד.

בינתיים בטכניון שומרים כמעט על שגרה. אמנם ביום רביעי לא אעמוד מול הכיתה ואתרגל, אבל הסטודנטים יוכלו להינות מתרגול וידאו מצולם (על ידי מתרגל אחר, לשמחתי). מכיוון ששאר המתרגלים בדרך לאבטלה, ככל הנראה נעסוק בזמן הקרוב בשכתוב שיעורי הבית כך שלא תידרש עוד בדיקה שלהם (והסטודנטים יוכלו גם לקבל ציון אמיתי ולא רק בדיקה שעשו אותם). בהמשך היום נבצע תיאום בין המתרגלים ונקבע מי עובד על מה.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 2 לאפוקליפסה מחר
  • motior
    16/03/2020 ב11:00

    אני משתדל לא לראות את ליצמן או ביבי. מצד שני אני מתעדכן בחדשות ונשאר מבולבל… עדיין הולך לעבודה. רצו שאעבוד מהבית, אבל לא נתנו לי את האמצעים לכך 🙁
    הבן שלי לומד בטכניון ויישאר ללמוד מהבית במקום לחזור למעונות. נראה מה יהיה…

    בריאות לכולנו

    הגב
    • nadavs
      16/03/2020 ב11:11

      העניין עם העבודה מהבית באמת מטופש. מצד שני, יש סיכוי שאחרי שהעניין הזה יגמר יראו שלעבודה מהבית יש המון יתרונות. בטכניון הולך להיווצר מאגר ענק של הרצאות ותרגולים מוקלטים שיוכלו לשמש לשנים קדימה.
      תהיה בריא.
      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.