סוחר האסירים

ערב טוב לכולם!

השבוע האחרון היה היסטורי מבחינת מדינת ישראל ונתניהו. אחרי יותר מעשור שבו הציג את עצמו כיחיד שיכול להיות ראש ממשלה בגלל הקשר עם ארה”ב והיכולת הפוליטית המופלאה, הכל מתחיל לחרוק לו. בשבוע שעבר ניסה לעשות תרגיל לגנץ עם ההזמנה לבית הלבן, אבל אנשי כחול-לבן הצליחו לנטרל את הפצצה הזאת ואפילו להשיג תמונות לקמפיין. היום הודיע שמוותר על החסינות (כשאצלו שלוש בבוקר, הג’ט לאג קשה) אחרי שוידא שגנץ במטוס, אבל אז גילה שאנשי הפרקליטות הפכו לחרוצים אחרי סחבת של ארבע שנים והגישו את כתב האישום לבית המשפט. העניינים המשפטיים השתלטו על השיח ואולי אפילו יטביעו את התוכנית המדינית (שהעניין בה בארה”ב מת יחד עם קובי בריאנט).

עם זאת, ביבי לא נותן לעניינים פעוטים כמו משפט פלילי להפריע לו בקמפיין. היום מתברר שהוא יטוס מוושינגטון ישירות למוסקווה כדי “לעדכן את פוטין על תוכנית המאה”. על הדרך, בזמן שפוטין מאשר את סיפוח בגדד, תופיע בחדר נעמה יששכר ותזכה לכמה שעות של שיחה מרתקת עם ביבי שיסביר לה איזה פתק לשים בקלפי. בכך יסתיים הפרק הנוכחי של מסחר באסירים, לפחות עד החטוף הבא ברוסיה.

בשבוע שעבר התקיים המבחן הראשון והאחרון בקורס אותו לקחתי הסמסטר. אחרי יומיים בהם אני וחברי ללימודים ניסינו לפענח את המבחנים מ-2009 (ואפילו יצאו מספרים חצי סבירים), הגיע המבחן עם החומר היחיד אותו לא למדנו. למרבה המזל, זה היה מבחן עם חומר פתוח ולפטופ, כך שמיד נפתחה המצגת הרלוונטית לאותו חומר והכל נכתב על הדף. עדיין לא הגיעו ציונים בקורס, אבל מכיוון שזה קורס לתארים מתקדמים (והמבחן לא היה נורא במיוחד), אפשר להניח שיהיו ציונים סבירים.

השבוע, ביום האחרון של הסמסטר (ראשון), התבקשתי להגיע לטכניון ב-8:30 (כן, עד כדי כך מוקדם). המאורע החשוב היה הדרכת בטיחות אותה אנחנו נדרשים לעבור לפחות פעם בשנה. ההדרכה נפתחה עם השלכות משפטיות של בטיחות והועברה על ידי עורך דין רב תארים. למרות שנכתב במייל שההרצאה תעבור בעברית, הדיקן התעקש שהיא תועבר באנגלית. הסיבה היתה, לטענתו, שאם ידבר בעברית זה יהיה בזבוז זמן של דוברי האנגלית. היה ויכוח קצר, אבל לבסוף המציג נכנע והתחיל לדבר באנגלית. מהר מאוד גילינו שבמקום לבזבז את זמנם של דוברי האנגלית בלבד, הוא בזבז את הזמן של כל הנוכחים באולם. האנגלית היתה, בלשון המעטה, לא משהו. בפעם הבאה כדאי שיחידת הבטיחות של הטכניון תתכונן לכזה אמבוש ותביא מישהו קצת יותר בקיא בשפה.

אחרי עורך הדין המסכן עלתה נציגה של יחידת הבטיחות שהסבירה על בטיחות במעבדות כימיות. משום מה, בכל שקף במצגת היו מילים שהאותיות שלהן “זלגו” שורה אחת למטה. לא הבנתי למה לא טרחו למתוח את תיבות הטקסט. היא גם רצתה להסביר לנו איך מורידים כפפות כמו שצריך, אבל אחרי ההדגמה של איך לא מורידים כפפות המשיכה הלאה והשאירה אותנו תלויים באוויר. נחכה להדרכה בשנה הבאה.

לבסוף הגיעה ההדרכה שכולם חיכו לה – בטיחות אש. כמיטב המסורת, המצגת נפתחה בהצגה של שריפה שפורצת בסלון, משולש האש וסוגי שריפות. גם כאן ההצגה היתה באנגלית שכבר שמעתי טובה ממנה, אבל כולם כבר מכירים את החומר. אחרי ההרצאה יצאנו החוצה לחלק הכיף – כיבוי אש מעשי. כל אחד בתורו השתמש במטף כדי לכבות גז בוער. העובדה שלא שמעתם שהטכניון נשרף כולו מעידה על הצלחה מסחררת של התרגיל.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “סוחר האסירים”

  1. כל הכבוד על הדאגה לבטיחות 🙂 חוץ מהקטע של האנגלית זה מזכיר לי יותר מדי את הצבא…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה