משחק הוגן

ערב טוב לכולם!

אחרי כמה שעות מתוחות, גילו כולם את האמת: הסקר שנערך בקרב מתפקדי הליכוד היה מדוייק להפליא ופספס את תוצאות האמת באחוז בלבד לכל מועמד. הניצחון של ביבי היה די ברור. מעבר להערצה הגדולה שהוא זוכה לה בקרב המתפקדים, יש לו גם תמיכה גדולה במנגנון הליכוד. כל זה עוזר מאוד למניפולציות בספר הבוחרים, להופעת בעיות בתשלום דמי החבר אצל אוכלוסיות בעייתיות (כמו כאלה שהעזו להגיד משהו על המנהיג), להדחת קבוצות החשודות בשייכות לדמון הגדול “השמאל” ולשינוי מיקום ההצבעה כך שהמצב יהיה כמה שפחות נוח לחלק גדול מהאוכלוסיה.

התחזית שלי היתה שהתוצאה תהיה צמודה כך שתתחיל סאגה של ערעורים, ספירה חוזרת, עדויות על אי סדרים וכל הטוב שאנחנו מכירים מפריימריז בליכוד (כמו יותר קולות ממצביעים בקלפיות מסוימות). התוצאה שהתקבלה מנטרלת את החשש – אין שום תרחיש סביר שבו הזיוף היה גדול כ”כ לטובת ביבי. כשכתבתי את התחזית חשבתי רק על היום שאחרי הבחירות. שכחתי את כל הרמאות שיכולה להיות לפני.

היו לא מעט אנשים שהופתעו מכל התרגילים האלה, אבל הם כנראה לא היו כאן בספטמבר. העבירות של ביבי על חוק הבחירות רק ביום הבחירות עצמו היו יכולות לסדר לליכוד קנסות במיליונים וצווים על ביזוי בית המשפט אם לועדת הבחירות המרכזית היו שיניים. מכיוון שאין לה, נאלצו נציגי הסיעות פשוט להיכנע מול שטף העבירות הבוטות על חוק התעמולה. ערוצי החדשות שיתפו פעולה עם התעמולה הזאת (כמו בסרטון “הערבים נוהרים” המפורסם) והוכיחו שוב שהם לא ימנים או שמאלנים, אלא פשוט משרתים את השלטון הנוכחי שמנצל אותם עד תום.

מה שהיה לקראת הפריימריז אתמול הוא רק ההקדמה למה שמצפה לקראת השניים במרץ. אמנם לליכוד אין אפשרות להתעסק בפנקס הבוחרים לכנסת, אבל הם יכולים בקלות לחזור על התרגיל מהפעם הקודמת – להתיש את המערכת עד שתיכנע. בינתיים ניל הנדל עושה סימנים של פסיקת הוצאות למי שמעצבן אותו, אז אולי יש תקווה שהפעם המפלגות יחטפו מספיק חזק כדי שלא ירצו להגיע לעתירה בועדת הבחירות.

לסיום, בטכניון מתחילים לראות את סוף הסמסטר. הסטודנטים קיבלו את הציונים ובינתיים נראה שאין תלונות או ערעורים. הקורס אותו אני לומד הסמסטר נגמר בעקבות ניתוח של המרצה (המבחן יהיה בסוף ינואר) והמנחה שלי מתחילה לארגן ועדת בוחנים לקראת בחינת המועמדות לדוקטורט. מקווה שעד אז אצליח ללמוד כמו שצריך את כל החומר, כי הבנתי שמבין שתי הבחינות הגדולות לדוקטורט, זו הקשה יותר.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 2 למשחק הוגן
  • motior
    28/12/2019 ב14:22

    אני לא הופתעתי אבל קצת התאכזבתי..

    הגב
    • nadavs
      31/12/2019 ב19:43

      לא חושב שנשאר כבר ממה להתאכזב.
      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.