טיסות לשמש

לילה (באמריקה) טוב לכולם!

זהו, נגמר הזמן בארצות הברית. מחר בצהריים אגיע לשדה התעופה בבוסטון ואעלה על טיסה לרומא. משם אקח טיסה חזרה לארץ ואתפלל חזק שהאנשים שישבו לידי יהיו שפויים, בניגוד לפעם הקודמת. למרבה המזל, הטיסה מבוסטון לרומא קצרה בשלוש שעות מהטיסה מרומא למיאמי, אבל עדיין מדובר על יותר משמונה שעות של שהיה במטוס. אצטרך למצוא דרך לא לצאת מדעתי.

היום היה היום האחרון בכנס. אחרי חמישה ימים של הרצאות בנושא פיצול מים אני יכול להגיד שהגעתי למסקנה אחת: כדאי לעבוד גם על כריית מימן ממקומות מחוץ לכדור הארץ. כמו למשל השמש. הפרדה של מימן ממים זה פשוט תהליך יקר. שופכים על הנושא המון כסף (ובצדק, פריצת דרך בנושא תשנה את משק האנרגיה העולמי בצורה משמעותית), אבל בינתיים אין יותר מדי תוצאות מזהירות. התגובה עדיין מורכבת מדי.

בימים שלישי ורביעי אפילו עבדתי קצת בכנס בתור מי שאחראי לעזור לאנשים לחבר את המיקרופון והמחשב. בנוסף לאחריות הכבדה הזו, התבקשתי גם להחתים את כל המרצים על טופס שאומר שהם שילמו את דמי הרישום (ומי שחתם למרות שלא שילם מחוייב בעקבות החתימה. אמריקה) וספרתי את מספר הנוכחים בכל הרצאה. רק בהרצאה אחת נאלצתי לנחש את מספר הנוכחים – ההרצאה שלי. ביום שלישי בשעה שתיים בצהריים שעון בוסטון סיפרתי לכל הנוכחים על העבודה האחרונה שעשיתי. בסוף אפילו היו שאלות, אבל הצלחתי לענות רק על אחת מהן (על השניה אמרתי שזה רעיון טוב שצריך לחשוב עליו). כמובן שאת שתי ההרצאות שלאחר מכן ביליתי בניסיון לחשוב על התשובה ואכן הצלחתי בסוף להגיע לרעיון שנשמע סביר. למי שתהה, את מספר הנוכחים חישבתי כממוצע בין ההרצאה שלפני וההרצאה שאחרי.

מעבר לכנס, זכיתי לעוד אטרקציה שלרוב קשה למצוא בארץ: שלג. מלא שלג. בשלושת הימים הראשונים של הכנס ירד שלג שנערם לשכבה של כמה סנטימטרים. רק אז גיליתי שאין לי מושג איך מתנהלים במצב כזה. הנעליים שלי ממש לא עמידות למים וגם לא יציבות מספיק על קרח. היו כמעט-החלקות כמה וכמה פעמים. המזל הגדול הוא שבניגוד אלי, המקומיים דווקא כן יודעים להתמודד עם שלג ומרתיחים כל בניין סגור. תוך רבע שעה מהמעבר מהשלג לחלק פנימי של כל בניין באיזור אין יותר טיפת מים על הבגדים או על התיק.

מחר אנצל את היום האחרון לטיול קצר בעיר (במקום סגור, אי אפשר להסתובב בחוץ) ובצהריים אסע לשדה התעופה. לשמחתי הרבה זה אפשרי בגלל נס גלוי בשם “תחבורה ציבורית” שעובדת גם בשבת. אולי כדאי לנו לקבל כמה נקודות או מהגויים. אמנם ישנן ערים במרכז שהתחילו לעשות משהו כזה, אבל כל עוד זה תלוי בשלטון המקומי בלבד, רק תושבי הרשויות העצמאיות יהנו מזה.

ולסיום, נראה שאנחנו בדרך לבחירות במרץ. לרוב אני אוהב את תקופת הבחירות, אבל כבר מתחיל להימאס. החלק המעניין יהיה המריבות המרתקות בימין. לביבי כבר יש תוכנית לחלוקת הקולות מימין לליכוד – מפלגת בית-האיחוד-העוצמתי-יהודי-לאומי לקולות הסוציאליסטים-שרוצים-סיפוח וחיבור בין הסאחים של הימין החדש והמעשנים של זהות לקולות הקפיטליסטים-שרוצים-סיפוח. די מעניין לראות כמה מצביעים נשארו לזהות אחרי הפלופ של אפריל, ההתנהלות המזעזעת של מאי-יוני-יולי, הסכם הבדיחה עם ביבי והפרישה של חברי הרשימה הלא-דתיים שראו את האור והבינו שניצלו אותם. מניח שזה שווה למספר המצביעים שברק הביא איתו בחיבור למחנה הדמוקרטי.

גם בשמאל הולך להיות מעניין. סתיו שפיר כבר התחילה בניסיונות צריבת תודעה על רשימה אחת של המחנה הדמוקרטי והעבודה שכוללת גם אותה, אבל היא כנראה שכחה שהמחנה הדמוקרטי כולל שלוש מפלגות ולגדולה מבין שלושתן אין אינטרס לתת מקום למי שהוכיחו משקל אלקטורלי אפסי (סתיו שפיר ויאיר גולן). אם יהיה איחוד בין מרצ לעבודה, שפיר כנראה תחתום עם גנץ על הסכם בדומה להסכם ביבי-פייגלין. היא תפרוש מהתמודדות ובתמורה לכך תקבל נייר חתום ולעג ברשתות החברתיות.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

8 מחשבות על “טיסות לשמש”

  1. אצל פייגלין נשארו בערך מנדט וחצי, ואף אחד מהם הוא לא האלקטורט המעשן. נשארו שם אנשי “זו ארצנו” שהיוו את הבייס הראשוני שלו.
    אני עדיין שם רשמית אבל כנראה שלא לאורך זמן. מנסה לקדם חיבור הגיוני בין זהות, בנט, ומל”ח (שהם למעשה הבית האידאולוגי שלי אבל כרגיל מפלגה אנמית ואנונימית וסופר טהרנית).

    1. זהות והימין החדש אולי יתאחדו (ביבי ישקיע בזה הרבה), אבל המפלגה הליברלית החדשה תרוץ לבד במקרה הטוב (אם תרוץ בכלל). מהמר שיש להם כוח אלקטורלי די אפסי ואין מצב שבנט או פייגלין יוותרו להם על מקומות בעשיריה הראשונה.
      nadavs

      1. ההפך. מל”ח כנראה יתאחדו עם בנט. זהות תשאר לבד וצודקת…
        בכל מקרה המצב של הליברלים בישראל תמיד היה בכי רע ואי אפשר להאשים אף אחד חוץ מאת עצמנו. משחקים בקקי שם כולם.

        1. לא ממש הבנתי מה האינטרס של בנט להתאחד עם מפלגה חדשה ולא מוכרת, עם אנשים שהזכירו את השם שלהם פעם אחת באפריל. זהות זו מפלגה עם חשיפה גדולה הרבה יותר ואם ביבי יתחיל להפעיל לחצים, האיחוד יהיה שם.
          nadavs

          1. מל”ח תמכו בבנט במועד ב’ ונמצאים אתו בקשר רציף.
            זהות שרפה את עצמה עם ההסכם האווילי עם ביבי (שעד עכשיו הם מתעקשים שהיה מעולה) ופייגלין הוא אדם בעייתי יחד עם המנכ”ל שם שזה בכלל אסון טבע שמסוגל להטביע כל טיטאניק ובטח את הרפסודה הזו.

  2. מצטער להגיד שהכנס נשמע כמו בזבוז זמן רציני… אבל הרווחת (?) טיול לארה”ב.
    מקווה שבבחירות הבאות תהיה הכרעה. חושש שהמצב לא ישתנה.

    דרך צלחה לארץ!

    1. הכנס ממש לא היה בזבוז זמן. היו שם כמה רעיונות נחמדים שאפשר להשתמש בהם. מעבר לזה, תמיד טוב להציג את העבודה שלך ולשמוע ביקורת. הבעיה היתה שבשלב מסויים מגיעים לרוויה (במיוחד כשהנושא חוזר על עצמו) וקשה להתרכז.
      ככל הנראה המצב לא ישתנה. מניח שה”תיק” שיש לביבי על בכירי הליכוד מונע מהם למרוד.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה