חניך תורן

בוקר טוב לכולם!

אתמול התברר שביבי כבר מתכונן לבחירות במרץ הקרוב ומינה את בנט לשר הביטחון. כהרגלו, ביבי מנסה לשמור את אויביו קרובים, אבל לא את אויבותיו. איילת שקד הצליחה להוכיח בפעם המי-יודע-כמה השנה שהיא פשוט שטיחון בכניסה לבית של הציונות הדתית. מלכלכים עליה, דורכים עליה כי היא אישה וחילונית, חותרים נגדה באופן תמידי כשהיא בהנהגת הרשימה, מפצלים את הרשימה בלי הסכמתה בליל הבחירות ומדלגים עליה לתפקיד שרה. אמנם עכשיו היא תצטרף לסיעת הליכוד החמימה ותסור למרותו של מיקי זוהר, אבל השיריון המובטח וקיצור הפז”ם לא הגיעו. מדהים איך האישה שהימין ראה כמשיח עד לא מזמן עשתה כל שביכולתה כדי להוכיח ההיפך. אחרי הבחירות באפריל היא היתה צריכה לוותר על הכנסת, לקחת את ההצעה שקיבלה מחברת הקנאביס ולחזור אחרי כמה שנים לליכוד. בלי ביבי ובלי בנט. ביבי אולי ילך בקרוב, אבל עכשיו בנט ילווה אותה גם בליכוד כשהוא היה יכול להתבשל במיצי הציונות הדתית בזמן שסמוטריץ’ חוסם כבישים.

לזכותם של כחול לבן אפשר להגיד שהם סוף סוף למדו להגיב כמו שצריך להתפתחויות עם נגיעות קלות של ליברמן. התגובה שלהם אתמול שכללה את “מינוי חניך תורן” היא לא פחות ממבריקה. הם ממשיכים להציג את בנט כילדותי ומתלהם וגם אתרי החדשות לא עושים איתו חסד. כולם מזכירים בלי סוף את כל הכינויים של בנט לביבי ולהיפך במשך השנים. האם בנט יצליח לעשות משהו בתפקיד? כמובן שלא. בניגוד לסמוטריץ’ שהחליט לשחק בצביעת כביש החוף, לבנט יהיה קשה להחליט אפילו על מהלכים חשובים כמו סוג הפרחים שמביאים למפקדים בטקסי העברת פיקוד. ממש כמו ליברמן, הוא יחטוף בראש על כל מקרה בעזה שלא יזכה לתגובה (ואם לא יהיו נפגעים בצד שלנו, כל המקרים יהיו כאלה) והפעם לא יוכל להתלהם מתוך הממשלה.

בינתיים בטכניון הסמסטר כבר התחיל והספקתי להעביר שני שיעורים. בשיעור הראשון הגיעו, לאימתי, כשלושים סטודנטים. הפעם היה מדובר בפרצופים די מוכרים מכיוון שהעברתי להם סדנה לפני שנה. השיעור דווקא עבר בסדר (במיוחד אחרי שהצלחתי להוכיח עניין כלשהו ששיגע אותי. אף אחד לא שאל על זה). גם השיעור השני עבר בהצלחה וביום שני יתקיים השיעור השלישי. בינתיים נראה שהולך בסדר, אבל מצד שני בינתיים החומר יחסית קל. עוד כמה שבועות, אחרי הבוחן, יתחיל החומר הקשה יותר ואז אצטרך לשבור את הראש קצת יותר.

גם המאמר ששלחנו לבדיקה חזר עם הערות, אבל פחות הערות. רובן התקבלו, אבל חלקן די בעייתיות ואצטרך לשבור את הראש עם המנחה איך לענות עליהן. אחת הבעיות בחישובים תיאורטיים היא שכל שינוי קטן בפרמטרים יכול להביא לשינוי גדול בתוצאות. מצד שני, החישובים די תואמים את הניסויים במעבדה. נצטרך לחשוב טוב איך מצדיקים את הפערים שהם גילו בהערות שלהם. מצד שלישי, למנחה שלי כבר הרבה ניסיון עם הדברים האלה ומדובר בירידה במספר ההערות, כך שנראה שאנחנו מתכנסים לקראת האפס.

ולסיום, לאחר בירור ביום רביעי התגלה שבקשת המימון שלי לכנס עדיין נמצאת בבחינה של הגורמים המוסמכים. הטיסה עוד פחות משבועיים, אבל הם עדיין מסתכלים על הנייר ובוחנים את איכות הדיו. לא ברור אם דרושה חתימה של שר התחבורה, נשיא הטכניון, נשיא ארצות הברית או יו”ר ועד העובדים של רשות שדות התעופה, אבל הגיע הזמן שיאשרו את הדבר הזה כבר כדי שאוכל להזמין כרטיס טיסה. מזל שיש כבר את כל השאר. חוץ ממצגת, אבל בשביל זה יש עוד הרבה מאוד זמן.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

5 מחשבות על “חניך תורן”

  1. למה אתה חושב שבנט ילדותי? הוא היה שר כלכלה מצוין. אני כיבואנית הרגשתי היטב את המהלכים החיוביים שדחף והצטערתי שלא המשיך שם. גם כשר חינוך הוא היה בסדר גמור.
    הוא אמנם לא מהפכן גדול אבל קשה לומר שהוא לא עובד ובא לחמם כיסא.
    ומה הבעיה להיות שר בממשלה של מישהו שאתה מתעב? לא ככה עובדת הפוליטיקה?

    1. ההפגנות שלו מול מדיניות הממשלה כשהוא שר בממשלה היו ילדותיות. על ההתנהגות שלו מול ביבי אפשר לכתוב ספרים בז’אנר האישה המוכה. בנוגע לתפקוד שלו במשרד הכלכלה אין לי תלונות מיוחדות ובמשרד החינוך אין לי מושג כמה מתלונות ההדתה הן רציניות וכמה נובעות מפאניקה של אנשים שאלרגיים לכל מה שיכול איכשהו להראות כנוגע לדת.

      אין בעיה להיות שר בממשלה של מישהו שאתה לא אוהב. אבל כשאותו אחד משפיל אותך שוב ושוב כדי לגמור לך את הקריירה, אולי כדאי לחשוב האם הישיבה איתו בממשלה שווה את התהליך.

      nadavs

      1. למה להגיב נגד הממשלה כשאתה שר זה ילדותי? אם אתה לא מגיב מאשימים אותך בהפך – ישבת אתו בממשלה ונתת לזה יד.

        ביבי השפיל אותו כדי לגמור לו את הקריירה, והוא היה אמור להתקפל וללכת הביתה?

        אני סקרנית מי מקבל אצלך את אות השר המצטיין / הסיעה המצטיינת. נשמע שאתה לא מרוצה מכולם כולל כולם

        1. זה לא סתם להגיב ולהגיד “הממשלה החליטה ואני לא מסכים”. הוא הלך להפגין נגד מדיניות הממשלה. לשר יש אחריות מיניסטריאלית. אם הוא לא מרוצה, הוא יכול להגיד “אני לא מסכים אבל הממשלה החליטה” או להתפטר. ללכת להפגנה זה ילדותי.

          הוא לא היה אמור להתקפל וללכת הביתה, אבל הוא לא חייב להתקפל בפני ביבי שוב ושוב. ליברמן הושפל לפני שנה ומאז גורם לביבי להזיע ליטרים ביום.

          אני לא מעורה במיוחד בפעולה השוטפת של משרדי הממשלה כי לשמחתי הרבה אין לי אינטראקציה איתם. הדברים שנחשפים בתקשורת הם לרוב הצהרות חוק או חוקים שאני מתנגד להם.

          האינטראקציה העיקרית שלי עם מדיניות הממשלה היא בסופר (יקר) ובנסיעות (הכבישים בצפון השתפרו משמעותית, התחב”צ מזעזעת והכבישים בשרון ודרומה סתומים בצורה קשה). אולי ישראל כץ יוכל לקבל כמה נקודות זכות על שיפורי הכבישים בחלק מהמקומות.

          nadavs

          1. אני לא מסכימה. דווקא להתפטר על כל דבר שאתה לא מסכים לגביו זה ילדותי. הפגנה לא שונה מהתבטאות של “אני מתנגד אבל הממשלה החליטה” אא”כ יורים בהפגנה הזו באותו ראש ממשלה.

            אל תשכח איך ליברמן גורם לביבי להזיע – באמצעות קמפיין עלוב נגד חרדים. נשק יום הדין. בנט קטן מידי בשביל שביבי יזיע בגללו אז בינתיים הוא מתקפל. אני לא חושבת שזה עלוב במצבו. בנט צעיר וביבי סיים את הקריירה. שווה לבנט להתאפק.

            קשה לתת ציון למעשה כזה או אחר על תפקוד, כי אולי כץ גרם לשינוי ואולי הוא היה קורה תחת כל שר. אני שואלת ברמת ההתנהלות – אתה אומר שבנט סמרטוט, שקד עוד יותר, פייגלין בכלל, החבר’ה מהעבודה מחקו אותה… מי נשאר שמתנהל נכון?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה