הכנות לשיעור

צהריים טובים לכולם!

שנת הלימודים האקדמית נפתחה ביום רביעי (בטכניון) והיום (בשאר הארץ) עם שיעור בשעה עשר וחצי לפנות בוקר. לשם שינוי, מדובר בקורס שממש רלוונטי למחקר שלי (בניגוד לאחרים שנגעו בנקודה או שתיים או היו לא רלוונטיים כלל). מי שמעביר את הקורס הוא אחד מחברי הסגל שאני עובד איתם במחקר מדי פעם, כך שאני יודע גם שהוא די נגיש מהבחינה הזאת. אחרי בירור קצר בקבוצה, התברר שהקורס לא אמור להיות קשה מדי או תובעני במהלך הסמסטר, כך שאוכל להתמודד איתו די בקלות. בסוף הסמסטר מחכה לי מבחן גדול (בחינת המועמדות לדוקטורט) ורצוי שאתמקד בעיקר בו. בסך הכל הסמסטר אצטרך להתמקד במחקר עצמו, בהצעת המחקר, בקורס שאותו אני מלמד ובקורס שאקח בימי רביעי.

החלק הקשה ביותר (אחרי עניין בחינת המועמדות שמהווה קטגוריה בפני עצמה) הוא הקורס אותו אלמד הסמסטר. מדובר באחד מקורסי החובה המעצבנים ביותר בפקולטה, כזה שגורם צמרמורת לכל סטודנט שנזכר בזוועות שהוא עבר שם (כולל אותי). למיטב זכרוני, זה גם הקורס שבו קיבלתי את ציון בוחן האמצע הנמוך ביותר בתואר (משהו קרוב לנכשל), אבל בזכות העובדה שמדובר בבוחן מגן ולא תקף, הציון הסופי שלי היה דווקא בסדר (וכנראה בגלל זה ביקשו שאעביר את הקורס הזה). היום עברתי על הוידאו של השיעור הראשון (וידאו שצולם אי שם בעבר) כדי לקבל מושג על חלוקת הזמן ואיך נראה השיעור. הבנתי לא רע את החומר הכתוב ועכשיו אצטרך רק לקוות שלא יהיו תקלות מיוחדות מחר בצהריים.

בינתיים בפוליטיקה מתברר שהשמש הצליחה לזרוח ולא היתה קריסה של הסדר החברתי למרות שביבי החזיר את המנדט. גנץ כבר הוכיח יכולת להיות נשיא בעוד כמה שנים כשנשא נאום ארוך ומתיש עם רמזים גסים יותר ופחות. למרבה הצער, עם פוליטיקה ומשא ומתן קצת קשה לאנשי חוסן לישראל. כל מי שעיניו בראשו יכול לראות די בבירור שאין ממש סיכוי לממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת והימנעות של ליברמן, אבל זה תמיד טוב להגיד שיש לך אופציות נוספות במו”מ. בימים האחרונים חברי הכנסת של כחול לבן מחסלים את האופציה הזאת ומחשקים את עצמם במשא ומתן. אני מניח שבזמן הזה חברי יש עתיד מדממים מהראש מרוב דפיקות בקיר.

ולסיום, ההקלטות שפורסמו אתמול בערוץ 13 מראות את דרכו הבטוחה של נוני מוזס לכלא. לא צריך להיות מומחה גדול למשפט פלילי כדי להבין שיש שם הצעת שוחד ברורה מצידו לביבי. מהצד של ביבי זה קצת פחות ברור שיש שוחד, אבל העובדה שלא דיווח על ההקלטות האלה ודגר עליהן במשך כמה שנים מאוד מסריחה. ככל הנראה בעוד 20-30 שנה נדע מה החליט מנדלבליט בנושא. בדיוק בזמן לבחירות לכנסת ה-80.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה