מנדט לבזבוז זמן

צהריים טובים לכולם!

המנדט של נתניהו להרכבת ממשלה יגמר עוד פחות מ-160 שעות וכרגע נראה שלא תושבע ממשלה בחודש אוקטובר. כל צד מתבצר בעמדתו – נתניהו עם 54 חברי הכנסת האחרים בימין שרואים את כיסאות הממשלה הולכים ומתרחקים וגנץ עם לפיד וליברמן שהזמן עובד לטובתם. בימים האחרונים עלה בליכוד רעיון ל”מתווה” לממשלה שזהה לחלוטין למה שהוצע בפעמים קודמות (כל גוש הימין עם כחול לבן). גנץ כמובן זרק את ההצעה הזאת. אחרי הכל, עוד שבוע וקצת המנדט אמור לעבור אליו ולתת לו את הכוח במו”מ הזה. איזו סיבה יש לו להתבזות עם ההצעה הזאת?

הצרה של נתניהו הפעם היא ששום דבר לא עובד. לפני הבחירות טראמפ ופוטין די התעלמו ממנו ועכשיו אין אף אחד שמאמין לו לשום הבטחה. מעבר לכך, הטריק של המתנה לרגע האחרון כמכשיר להפעלת לחץ חסר תועלת כי כולם יודעים שזה לא הרגע האחרון. הזמן עובד לרעת נתניהו ולא לטובתו, אבל הוא מתנהג כאילו יש לו מנוף כלשהו להפעיל. התירוץ היחיד שעוד נשאר הוא מלחמה פתאומית, אבל במצב הנוכחי כל מעבר של כדור מעבר לגבול יבחן בעיניים ציניות של מי שבטוח שמדובר בהסלמה לצורך ממשלה. לפעמים החגיגה נגמרת, וכשהיא תיגמר, כנראה, עוד שבוע, השמש עדיין תזרח, ישראל עדיין תתקיים ומיליוני ישראלים יתחילו להתרגל למצב ששם משפחתו של ראש הממשלה הוא לא נתניהו.

גם אם בסופו של דבר נדע בקרוב מי יהיה ראש הממשלה ה-13 של ישראל, בכנסת עדיין יש כל מיני חברים שעושים למקום שם רע. אחד המועמדים הבולטים למקום השני במדד ביזוי הכנסת (אחרי אדלשטיין שזכה בנוק אאוט במקום הראשון) הוא מיקי זוהר. שלשום פרסם המאור הגדול ציוץ בטוויטר הקורא לנתניהו לא להחזיר את המנדט עד להתחייבות של ליברמן לא לתמוך בממשלת מיעוט הנתמכת על ידי המפלגות הערביות. מדהים שחבר כנסת בעל תואר שני במשפטים (ועוד אחד שמזכיר את זה בכל הזדמנות) לא קרא את חוק יסוד: הממשלה, שם כתוב במפורש שאותו מנדט מפורסם הוא לא משהו שנמצא בבעלות מרכיב הממשלה. בשבוע הבא, בין רביעי לחמישי, תוקפו יפקע (ממש כמו אופציה בבורסה) והנשיא יוכל להטיל את הרכבת הממשלה על כל אחד אחר.

ולסיום, היום, במועד האחרון להגשה (ממש לפי חוקי פרקינסון), מוגש לפרסום (שוב) המאמר שכתבתי. אחרי שבפעם הקודמת שלחו לי רשימת תיקונים לא קצרה, המנחה שלי ואני עבדנו קשה כדי להביא את המאמר למצב שבו הוא יתקבל (ועל הדרך גילינו כמה דברים חדשים ומעניינים). נקווה מאוד שלא יהיו תיקונים נוספים והתיקונים שעשינו לא יתפתחו לדרישות נוספות. זה משהו שיכול להימשך לנצח.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה