היסטריה מוקדמת מדי

לילה טוב לכולם!

האחד בספטמבר סוף סוף הגיע וישראל חזרה לשגרה. התלמידים חזרו לבייביסיטר, ביבי דיבר מול ילדים בני 6 על עקירת ישובים, הנכים חזרו לתפקיד שודדי הדרכים ומשטרת ישראל הפכה שוב לטאפרוור וניסתה “להכיל” את האירוע על חשבון עשרות אלפי נוסעים. שגרה ישראלית סטנדרטית. גם כל מי שאיים לא להחזיר את הילדים לבתי הספר אם רפי פרץ ימשיך לעמוד בראשות משרד החינוך התקפל אחרי חודשיים שבהם הילדים אכלו לו את הראש. קודם שקט, אחר כך אפשר למחות.

ההיסטריה של כולם מעמידתו של פרץ בראשות משרד החינוך קצת מוגזמת. יש כרגע ממשלת מעבר. אמנם היא לוקחת לעצמה קצת יותר מדי סמכויות, כמו פיטור ומינוי מנכ”לים וחתימה על הסכמי שכר שערורייתיים עם המורים, אבל במערכת החינוך קשה להזיז דברים גם עם שר במשרה מלאה. הוא אמנם דיבר על רעיונות שכבר קיימים (כמו תנ”ך לכל ילד) וכאלה שלא יקרו (טיולים ביהודה ושומרון), אבל בפועל התפקיד שלו כרגע הוא לקבל משכורת על כלום. אין לו שום השפעה על פתיחת שנת הלימודים ועדיף שלא יעמוד מול ילדים קטנים עם החיוך המפחיד שלו. הוא לא יגדיל ולא יקטין את ההדתה, אבל אולי יצליח קצת להפחיד מצביעים לכיוון ליברמן.

אחרי שכתבתי ביום רביעי על הדילמה של פייגלין, נראה שהוא הצליח לשבור כמה שיאים יום לאחר מכן. ראשית, הוכיח שיש לו עמוד שדרה כמו של משה כחלון. שנית, הראה לכולם שאיכפת לו רק מעצמו (הרי גם הוא יודע שההסכם עם ביבי לא שווה את הנייר שהוא כתוב עליו וכנראה בונה על הכסף המובטח). שלישית, לקח סיכון גדול. אמנם המתפקדים ככל הנראה אישרו את ההסכם (אני כותב “ככל הנראה” כי משאל אינטרנטי תמיד מזכיר לי את פולישוק), אבל התנאי הנוסף לקיום ההסכם הוא התפטרות של כל מועמדי זהות מהרשימה לכנסת. מספיק סרבן אחד כדי לפוצץ הכל, ואי אפשר להכריח אנשים להתפטר. התנאי הכי חשוב הוא רצונו של ביבי לקיים את ההסכם, ופה ככל הנראה טמון הכשל הגדול שלו. הרי שר בלי גיבוי בכנסת לא שווה יותר מדי ופייגלין יוכל להיות מפוטר בכל רגע בלי שום איום ממשי.

ולסיום, נסראללה חגג היום את שחרור ההורים מהחופש הגדול על ידי שחרור טילי נ”ט לכיוון אביבים. אם אכן הסיפורים על התרגיל שעשה צה”ל נכונים, מדובר בהישג מרשים ביותר ואני מקווה שהסיפור יגמר כאן. בארץ כמובן שהתייחסו לפעולה של חיזבאללה כטרור, למרות שהם עבדו בדיוק לפי הספר של ניהול מלחמה שאינה טרור. הותקפה מטרה צבאית למהדרין מתוך מטרה לפגוע בחיילים ולא באזרחים. זה לא טרור, זו מלחמה. אחרי הכל, אם מה שחיזבאללה עשה נקרא טרור, מה שצה”ל עשה נקרא גם הוא טרור. לא כל פעולה של ארגון טרור היא אכן טרור כמו שפרסום תמלילים הוא לא פיגוע. אוגוסט נגמר, תיכף האוויר יתקרר קצת וכדאי לקרר גם את הרטוריקה לקראת הקרבות המתוכננים ל-18 בספטמבר.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה