מצביעים מעבר לקו הירוק

צהריים טובים לכולם!

היום בבוקר, כמעט אחד עשר חודשים אחרי שפגעו בי, הפקדתי סוף סוף את הצ’ק עם הפיצוי מחברת ההסעות. בשבוע שעבר בלבלו לי את המוח על קבלות שלא הגיעו מהמוסך, אז שלחתי להם קבלות בעצמי. השבוע, יותר מדי זמן אחרי, סוף סוף הצליחו להפעיל את המדפסת ולהדפיס צ’ק פיצוי. אתמול, בדיוק בדד-ליין של מסירת התשלום (לא חשבתי לרגע אחרת), התקשרו אלי וביקשו שאבוא לאסוף את הצ’ק. שם פגשתי שוב את היועץ המשפטי הנחמד שלהם שמסר לי את התשלום תמורת חתימתי על כך שקיבלתי מהם את הצ’ק. כדי לשגע אותי, הנוכלים האלה דאגו שתאריך התשלום יהיה היום (באיחור). כמובן שלא אטריד את עצמי על איחור של יום (אלא אם הבנק יסרב לצ’ק), אבל טוב לראות שהם שומרים את ההתנהגות המעצבנת שלהם עד הרגע האחרון.

במפלגת העבודה סוף סוף הצליחו לשבץ אותי לעבודה בבחירות וכרגע מתנהל מו”מ לשיבוץ ליום שלם. אחרי שבאפריל הייתי אמור לעבוד בכלא באיזור (ולבסוף נשלחתי למקום מסוכן הרבה יותר, נתניה) החליטו הפעם לשלוח אותי אל מעבר לגבול לשטחי ארץ ישראל השלמה. זה אמנם קרוב, אבל עדיין דורש ממני לעבור במחסום. הפעם האחרונה שהייתי בשטחים היתה בשנת 2000, יום לפני פרוץ האינתיפאדה השניה. ממליץ לכולם להכין מקלטים ואמצעים לפיזור הפגנות ל-18 בספטמבר. עדיין לא ברור מי יפגין, אבל כדאי שיהיו בכל מקרה.

אם אכן אשב בסוף בקלפי שבה אני רשום כרגע, זו תהיה הדמוגרפיה השלישית שבה אני נמצא כחבר ועדת קלפי. בפעם הראשונה הייתי בשכונה של חרדים, בפעם השניה בשכונה של ימנים מסורתיים והפעם נראה שמדובר בימנים דתיים עד פסיכיים (עם רוב קולות מסתמן ל”ימינה” ועוצמה יהודית). אחר כך יהיו חסרות לי קלפיות של מצביעי שמאל ושל ערבים. אם הפעם תוקם ממשלה, אולי אוכל לעשות את זה בפעם הבאה בתור מזכיר.

אחרי ההחלטה של מלצר בנוגע למצלמות, בליכוד החליטו לצפצף על כל הכללים ולהעביר את אישור המצלמות בחקיקה שבועיים לפני הבחירות. מדובר בחוצפה שלא תיאמן ושינוי כללי המשחק תוך כדי המשחק. מצד שני, ברור למה הם עושים את זה. אם יצליחו, המבצע שלהם, שהושקעו בו הרבה זמן וכסף, יצא לפועל. אם לא, יאשימו את האופוזיציה/השמאל/בג”צ באי-רצון למנוע זיופים כי לערבים מותר (ברור שבג”צ ישעה את זה, לפחות עד אחרי הבחירות). המשחק של הליכוד בחוקים כבר הפך למוגזם והגיע הזמן שיקבלו סטירה חזרה למציאות. הרי אם כחול-לבן היו מנסים לעשות את זה היו פה צרחות עד השמיים (מעניין אם כחול לבן ינסו לעשות משהו, מתישהו).

כדי לוודא שאף קול לא הולך לאיבוד, החליטו בליכוד ללכת בכל הכוח על זהות. פייגלין הגיע לפגישה עם ביבי והופנט בכל ההבטחות המתאימות – טיפול בנושא הקנאביס, הבטחה לתפקיד שר ושלל הבטחות שהיו גורמות לכל מצביע זהות לרייר. הבעיה היא זהות המבטיח. בישראל מסתובבים המון אנשים עם הבטחות מביבי, אבל מעט מאוד אנשים שההבטחה שלהם קוימה. פייגלין במלכוד – אם לא יקבל את ההצעה, יוצג כמי ששרף קולות למחנה הימין. אם יקבל אותה, ישרף פוליטית באופן סופי (ההבטחות לא יקוימו והוא יתפס כאגואיסט שרק רצה לחלץ עצמו מחובות). הסיכוי הכי טוב שלו הוא להביא את הסכם הפרישה להצבעת מתפקדים כפי שהבטיח ולהפסיד שם. עכשיו רק נותר לראות אם באמת יביא את ההחלטה הזאת להצבעה ועד כמה מתפקדי זהות מעשנים את מה שהם תומכים בהפיכתו לחוקי.

ולסיום, מפלגת נעם בדרכה לפרוש מההתמודדות לכנסת. מכיוון שהם צריכים תירוץ טוב לפרישה הזאת אחרי שהבטיחו שירוצו עד הסוף, הרימו אתר מושקע במיוחד ובו הם מבקשים מתומכיהם שירשמו, ואם יגיעו ל-40 אלף חותמים ישארו. מכיוון שאסור לאבד כזה נכס לפני תחילת תשדירי התעמולה בטלוויזיה וברדיו, אני מבקש מכל תומכי המפלגה הנלהבים לחתום כאן ולעזור למפלגה המדהימה הזאת לרוץ עד הסוף. שימו לב שאימות הנתונים שלהם (החלק באתר שמוודא שהשם, הטלפון והאימייל תקינים) מאוד בסיסי ולא מוודא שהפרטים נכונים.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה