מחסור בחמצן

צהריים טובים לכולם!

שלשום בערב, בדרך חזרה הביתה, נדלקה פתאום ברכב נורת בדיקת מנוע. בדיקה זריזה באינטרנט העלתה כמה ממצאים חשובים לגבי התקלה: הראשון, אי אפשר לדעת מהי ללא בדיקה במוסך. השני, אפשר לנהוג עם זה לפחות עוד קצת. השלישי: לא כדאי להתעלם מזה, כי יש סכנה לפגיעה בממיר הקטליטי שמתורגמת בקלות לפגיעה ענקית בכיס בשווי של כמה אחוזים מערך הרכב. אתמול, לאחר הנסיעה של אשתי לעבודה, לקחתי את הרכב למוסך יונדאי הקרוב שנמצא במקרה בפתח תקווה.

במוסך קיבלו אותי עם אזהרה חמורה: בגלל שתמה האחריות על הרכב, הבדיקה לבד תעלה המון כסף, אבל אם אבחר לבצע את הטיפול עלות הבדיקה תקוזז. בנוסף, מכיוון שהטיפול יכול להיות ארוך, יתכן שהרכב ישאר שם זמן רב. מכיוון שכבר הייתי שם ולא רציתי לסכן את הרכב אישרתי להם לבצע את הבדיקה והלכתי לחדר ההמתנה. שם בחדר הצלחתי לרוקן את כל הבטריה של הטלפון עד שמישהו הגיע וסיפר לי את האמת המרה: חיישן החמצן של הרכב התקלקל ודורש החלפה. מיד לאחר מכן הוציא סוכן השירות הצעת מחיר לחלק עצמו ואחריה הצעת מחיר הכוללת עבודה שמסתכמת בסכום מופרך לחלוטין. מיד סיפרתי לו על קשיי הכלכליים בתור סטודנט וקיבלתי הנחה של עשרה אחוזים. כשביקשתי יותר, הוא ציין בפני שבתור עובד הוא מקבל עשרים אחוזי הנחה ושההנחה של עשרת האחוזים שמורה לרוב רק לחברי מועדון VIP וקיבלתי את זה בחינם (עצה למי שנמצא במוסך מורשה: הם נותנים את ההנחה לכל מי שמבקש מספיק יפה). זה עדיין היה מחיר מופרך, אבל אישרתי. המנוע הוא חלק מספיק חשוב כדי לשמור עליו.

הבעיה הגדולה היא זמן התיקון. מכיוון שלא קיים כרגע במלאי החיישן הזה, צריך להזמין אותו מו”ל. מתי הוא יגיע? אין לדעת. אולי שבוע, אולי שבועיים. למזלי הרב, יש רכב נוסף שיושב בחניה ורק מחכה שישתמשו בו. כל מה שהייתי צריך זה להגיע אליו. אנשי המוסך הנדיבים הסיעו אותי לתחנת הרכבת הקרובה (עם נהג שללא ספק יכנס לרשימת הנהגים המפחידים ביותר שיש היום על הכביש), משם נסעתי לנתניה ומשם לקחתי אוטובוס. חמש וחצי שעות לאחר שנכנסתי למוסך הגעתי סוף סוף הביתה.

כרגע אנחנו משתמשים ברכב הנוסף, מה שמחייב אותי לבקש אישורי כניסה מהמזכירה בטכניון וממחלקת הביטחון של הטכניון (המזכירה יכולה לאשר כניסה חד פעמית כדי שאוכל לקבל אישור רב פעמי מהביטחון. כן, זה עד כדי כך הגיוני). כולי תקווה שהרכב יהיה מוכן מתישהו בשבוע הבא, כך שיהיה מי שיוכל להסיע אותי למוסך ויחסוך לי את הצורך להגיע חזרה לשם עם אוטובוס, רכבת והליכה לא קצרה במקום הנהג הפסיכי.

בינתיים בכנסת מתקיימים דיוני ועדת הבחירות המרכזית בנושא פסילתם של מיכאל בן ארי, איתמר בן גביר ורשימת “איחוד מפלגות הימין כולה”. אתמול בלילה פרסם היועץ המשפטי לממשלה את חוות דעתו שממליצה לפסול את בן ארי ולא לפסול את בן גביר. קריאת חוות הדעת מראה באופן מיידי את ההבדל בין עורך הדין איתמר בן גביר ללא עורך דין מיכאל בן ארי. לבן גביר לא חסרות התבטאויות בעייתיות והרשעות, אבל הן בעבר. בתור עורך דין, הוא יודע מה להגיד ומתי. לבן ארי התבטאויות קשות מאוד מהשנה האחרונה, בקולו. זו הסיבה שמנדלבליט ממליץ על פסילתו ויש אפילו סיכוי שבג”צ יאשר כזו פסילה. זו גם הסיבה שבקשות הפסילה של בל”ד נדחות שוב ושוב – הם משתינים מהמקפצה בעדינות, לא בבת אחת. זה מאפשר להם לחמוק פעם אחר פעם מפסילה בבג”צ. אולי הפעם, בעקבות הצעת החוק שלהם למדינת כל אזרחיה, העילה שלהם תהיה חלשה יותר, אבל אני עדיין מהמר שבל”ד ובן גביר יאושרו. לגבי בן ארי זה יותר בכיוון של 50-50 (מצד שני, בלילה לפני הקמת כחול לבן הימרתי שלא יהיה איחוד, אז צריך לקחת את ההימורים האלה בעירבון מוגבל).

ולסיום, אני עדיין ממתין לשיבוץ באחת מועדות הקלפי הקרובות. ככל הנראה זה יתבצע בשבוע הבא, כחודש לפני מועד הבחירות. אנסה לבקש יום שלם ואם זה לא ילך, לפחות שיהיה קרוב לבית ובמשמרת הערב הכוללת את ספירת הקולות. אחרי הכל, זה החלק המעניין באמת בתפקיד.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.