הקוסם מבית צבי

לילה טוב לכולם!

אתמול במשך ארבע שעות שיגע ראש הממשלה את אזרחי ישראל עם ההצהרה שלו על הכרזה דרמטית בשמונה בערב. המידור שלו היה פנטסטי, אף אחד לא ידע להגיד שום דבר עד עשר דקות לפני וכל ערוצי הטלוויזיה עברו לשידור חי מהפייסבוק שלו. בסופו של דבר התברר שההצהרה הדרמטית היתה בערך על כלום ושום דבר. מסתבר שביבי רוצה עימות עם עדי המדינה נגדו וטורח להציג את זה כמחדל שלא קיבל למרות בקשתו. כל תומכיו כמובן אכלו את זה בלי בעיה – אחרי הכל המסכן רק ביקש להגיע לחקר האמת. הוא שכח לציין (אבל הכתבים בכל המהדורות טרחו לתקן אותו) שאין חובה לעימות כזה בשלב החקירה, בטח שלא בשידור חי בטלוויזיה (הרי ברור שהוא יאכל אותם בלי מלח ויקבל דקות תעמולה יקרות, זו לא חוכמה גדולה). את העימות הוא יקבל בבית המשפט, שם הוא ועורכי דינו יוכלו לשאול את עדי המדינה כל מה שירצו.

הבעיה הגדולה עם אותה הצהרה דרמטית היא גניבת זמן המסך של כל ערוצי הטלוויזיה עבור תעמולת בחירות. בערוץ עשר הבינו אחרי כמה דקות עם מי יש להם עסק וחתכו את השידור. שאר הערוצים המשיכו, אבל הנוהג הזה כנראה לא ימשיך עוד הרבה זמן. בפעם הבאה שתהיה הצהרה דרמטית בשמונה בערב, אני מניח שכל הערוצים יבקשו הבהרות לפני אותה הצהרה או פשוט יתנו לה להתרחש ברקע עד שיהיה משהו מעניין. אחרי אותה הקרבה עצומה מלפני חודש וחצי שבגללה לא הולכים לבחירות והמופע ההצהרתי הדרמטי, אני מניח שהקרדיט של ביבי על הצהרות חשובות בשמונה בערב ירד כמעט לאפס. בפעם הבאה שתהיה הצהרה דרמטית, כדאי מאוד שהוא יתפטר, יברח לאמריקה או יתגרש משרה. בלי זה, שישמור את ההצהרות שלו לבית המשפט.

מחוץ לליכוד ממשיכים הפיצולים לרסיסי מפלגות. ציפי לבני הודחה במופע מרהיב אחר של גבאי שרצה להציג מפגן כוח שלא ברור את מי הוא משרת. לבני וכמה חברות כנסת ניסו לעשות סיבוב פמיניסטי על ההדחה הזאת, אבל למרבה השמחה ירדו מהר מאוד מהנרטיב האידיוטי הזה. ההדחה קרתה כך מכיוון שלבני עלתה לגבאי על העצבים, לא בגלל עניינים ביולוגיים. עכשיו לבני במצב די קשה, צריכה לתעות במדבר ולקוות שמישהו יהיה מוכן לדבר איתה וחמשת הגמדים שלה. היא כנראה מקווה שבשלב מסוים בני גנץ או אורלי לוי יתחילו לרדת בסקרים ויראו שהמניה שלהם לא שווה כמו שהם חשבו. אז הם יסכימו לאיחוד תוך מחמאות הדדיות שיתחלפו מיד לאחר הבחירות בניסיונות הדחה משני הצדדים.

מי שעוד הפתיע היום עם פיצול הוא אחמד טיבי שמבצע כאן מהלך מאוד מסוכן. הסיעה שלו, תע”ל, לא החזיקה ביותר ממנדט אחד עד הבחירות לכנסת העשרים, ושם קיבלה שניים. זו פחות או יותר התאבדות פוליטית מבחינתו. לא נראה לי שיש לו מספיק כוח משיכה כדי לעבור את אחוז החסימה הגבוה והוא ככל הנראה ימצא את עצמו מחוץ לכנסת ה-21. מעבר לכך, לא ברור מה יעלה בגורל האותיות של הרשימה המשותפת. אם רשימת רע”ם מחזיקה באותיות “עם”, לא אמור להיות שינוי. אם לא, כנראה נקבל את “עוד”, “דום” או “ודם”.

גם לבני בצרות גדולות עם האותיות שלה. האות פ’ תפוסה על ידי יש עתיד שכנראה לא תשחרר אותה כ”כ מהר, ולכן האותיות “צפ” מ-2013 לא יהיו בנות השגה. אולי היא תוכל ללכת על “ץף” או אפילו “צף” אם מרצ יהיו נחמדים עוד פעם, אבל זה כבר לא נעים. גם בימין החדש יצטרכו להחליט על אותיות (אולי י’?), אורלי לוי תצטרך לגשר על העובדה שלמפלגת גשר של אבא שלה מעולם לא היתה אות משלה ועלה ירוק יצטרכו שוב להיות הראשונים בתור להגיש את הרשימות כדי שלא יגנבו להם את קנ.

ולסיום, השבוע הגשתי לטכניון בקשה לעבודה חריגה ביום הבחירות. אמנם לא אוכל להיות מזכיר בשל חברותי במפלגת העבודה, אבל חבר ועדת קלפי זה ללא ספק תפקיד מכובד ביותר (ואם אכן אצליח לעבוד, הפעם גם אקבל עליו כסף). כשביקשתי מהמנחה שלי לחתום על הטופס, היא שאלה אותי מתי יש בחירות. נראה שעושים לפרופסורים חדשים את המוות בפקולטה שלי.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה