דיבורים ללא הגבלה

בוקר טוב לכולם!

בשבוע האחרון התקיימה סדנת המטלאב שהתחייבתי להעביר בפני סטודנטים שמתחילים בקרוב את הסמסטר השלישי. חלק מתוכנית הלימודים בסמסטר זה כוללת מעבדה עם כמה ניסויים בסיסיים. מכיוון שמעבדות בטכניון הן משאבת זמן בלתי נסבלת, רוב הסטודנטים החליטו להירשם למעבדה הזאת בקיץ ולחסוך את כאב הראש בחורף. אחרי תלונות חוזרות ונשנות של סטודנטים על כך שאינם יודעים להשתמש במטלאב ועל כמה שהמעבדות מיושנות (גרפים באקסל זו לא חוויה נעימה), הוחלט ללמד אותם מטלאב ולדרוש שכל הדוחות יכילו ניתוח נתונים על ידי מטלאב.

עם זאת, לימוד המטלאב בטכניון בעייתי, בלשון המעטה. הקורס היחיד שבו לומדים מטלאב הוא בכלל מבוא למדעי המחשב. אמנם לומדים שם את התחביר, אבל משם עוברים לדברים לא פרקטיים (בקורס בסיס במדעי המחשב לומדים בעיקר לוגיקה). מהסיבה הזו הוחלט שלפני המעבדה הנ”ל תועבר סדנת מטלאב שתדריך את הסטודנטים ברזי השימוש בתוכנה וכך הם יוכלו לבצע את מטלות המעבדה בלי בעיה. בשנה שעברה היה סטודנט אחר מקבוצת המחקר שלי שהעביר את הסדנה, אך מכיוון שהוא תיכף מסיים את התואר, הוחלט להעביר את הסדנה אלי.

ביום חמישי שעבר הגעתי כארבעים דקות לפני הזמן לחוות המחשבים וגיליתי שאין שם תשתית להעברת סדנה. אין מקרן, אין מחשב שאפשר לחבר למקרן ואין איפה לחבר מקרן. אמנם הצלחתי להשיג מקרן, אבל בשביל שאר הציוד (מחשב, שולחן וכבל מאריך) נאלצתי לבקש עזרה מאחראית המעבדה. לשמחתי הרבה היא עזרה מאוד והביאה את כל הציוד לחוות המחשבים בזמן שהתקנתי הכל והתכוננתי. בעשר וחצי הגיעו כל הסטודנטים הרלוונטים לחלק הראשון של הסדנה והתחלתי בהרצאה.

אמנם הסדנה היתה ארוכה ודי מתישה (שעתיים הרצאה, שעתיים הפסקה ועוד שעתיים הרצאה), אבל זה היה די מהנה. מכיוון שעסקתי במטלאב במשרה מלאה בשנה שבה הייתי מחוץ לטכניון (וגם היום אני משתמש מדי פעם) הרגשתי הרבה יותר בנוח לדבר על זה מאשר על מעבר חום. הדרישה מהסטודנטים לבצע את כל המטלות שמופיעות בשקפים מאוד עזרה לחשוף טעויות נפוצות ומציקות שקורות לכולם ובאופן כללי נראה שלפחות חלק מהם הבינו משהו. הצרות התחילו בארבע וחצי, אחרי הסדנה. גיליתי למרבה הפתעתי שקשה לדבר ארבע שעות והתמודדתי עם כאב גרון די מציק. ביום ראשון כבר הגעתי מוכן והבאתי איתי כדורים להקלה על כאב גרון.

לאחר סיום הסדנה ביום ראשון החזרתי את כל הציוד לאחראית המעבדה. היא ניצלה את ההזדמנות ושאלה אותי איך הלך ואני ניצלתי את ההזדמנות ושאלתי אותה האם מתוכנן משהו דומה בסמסטר חורף. לשמחתי הרבה, התשובה היתה חיובית. נתתי התראה מראש על היעדרותי הצפויה (ירח דבש זה חשוב), אז היא אמרה שאפשר לסדר את הלו”ז כך שההיעדרות לא תפריע. אלו חדשות מצוינות. העברת סדנה פעם אחת מסדרת תשלום לאורך כל הסמסטר.

מאחראית המעבדות עברתי למזכירה להגשת טופס החופשה. על הדרך ביררתי מתי אמור להיכנס הכסף מהמלגה (בספטמבר) ולאחר התכתבות קצרה במייל עלתה השאלה האם אהיה מעוניין להעביר תרגולים באנגלית באחד הקורסים של חומרים. אמרתי שאין בעיה (מלבד המבטא) וקיבלתי אישור לכך שהמבטא בעייתי לכולם, אז אין לי כ”כ מה לדאוג. העניין היחיד שחשוב לי לברר הוא האם אוכל לתרגל בקורס נוסף ע”מ להשלים את מספר יחידות התעסוקה לכאלה של תרגול של שעתיים. כרגע אין תשובה על זה, אז אצטרך להחזיק אצבעות. אמנם מתפנה מקום בקורס היחיד בסמסטר שבו יש תרגול של שעתיים, אבל גם שני תרגולים של שעה יכולים להיות אופציה לא רעה.

ולסיום, אתמול בג”צ הכריע את מועד הבחירות לכנסת. מכיוון שאושרה דחיה של שלושה חודשים בלבד לאישור חוק הגיוס, הכנסת אמורה להתפזר עד סוף השנה (אלא אם רבני יהדות התורה יגלו גמישות מופלאה בזמן הקרוב). אם לשפוט על סמך מועדי הבחירות בשבע עשרה השנים האחרונות, ה-12 בפברואר נראה כמו תאריך מוצלח. כעת רק נותר להחזיק אצבעות שאריה דרעי יהרוג את ש”ס בזמן הזה ונוכל להגיד שלום לניסוי בן 34 השנים ביצירת עוני ע”י תחושת קיפוח.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “דיבורים ללא הגבלה”

  1. נשמע שעבודתך בטכניון (תרגול, העברת סדנאות) מוצלחת ביותר. נושא הגרון הוא משמעותי, אמנם, ואם תראה שיש מגמה עולה בכמות הדיבור שאתה נאלץ לדבר ברצף, הייתי בודקת אופציה של כמה שיעורי פיתוח קול. ייתכן מאד שאתה לא משתמש נכון במיתרי הקול שלך. עוד אופציה זה לרכוש מיקרופון “מדונה” קטן, גיסתי המורה בתיכון משתמשת בזה הרבה שנים באופן מאד מוצלח.
    בהצלחה עם הסדנאות בהמשך. אגב תיארת כאילו כלאחר יד את העובדה שקבעו שתעביר סדנא ולא היה שום ציוד לרשותך במקום. אז יפה שהסתדרת, אבל זה בהחלט לא תקין!

    1. לא חשבתי על פיתוח קול, אבל לא נראה לי שאצטרך לדבר כ”כ הרבה בזמן הקרוב. גם אם יצא לי לדבר בכנסים (וכמובן בסמינר של סוף התואר), לא מדובר על יותר משעה. מיקרופון “מדונה” די מיותר כשמדובר בכיתה קטנה (פיזית), ובכיתות הגדולות אפשר לקבל אחד כזה.

      זה לא ממש חריג שאין ציוד, הכיתה עצמה לא בנויה לזה (גם עם המקרן זה יוצא קצת עקום). העניין הוא שאי אפשר להניח שיש מחשב נייד לכולם (אם היה, הייתי יכול לשריין כיתה עם מסך). אנסה לברר את זה לקראת הפעם הבאה.

      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה