אנגלית סימטרית

ערב טוב לכולם!

תקופת המבחנים, זו שכל הסטודנטים חוששים מפניה ועושים ממנה עניין כאילו חייהם תלוים בכך, נראית הרבה יותר סימפטית בתארים גבוהים. אמנם יש לי מבחנים, אבל אחד מהם בוטל (הוחלף בדיון כיתתי והטלת קוביה לקביעת הציון) ומתוך השלושה שנותרו, אחד מהם הוא אנגלית ברמה של תיכון (שכל מה שנדרש הוא לעבור אותו, אפילו לא יודעים מה הציון) ועוד שניים דורשים קצת מאמץ. הראשון היה בנושא סימטריה בכימיה, אחד הקורסים המעניינים שיצא לי לעשות בטכניון והשני יהיה בנושא מיקרוסקופיית אלקטרונים חודרת. קצת פחות מעניין (ולא ממש רלוונטי למחקר שלי), אבל סוגר לי את הפינה של קורסי ליבה.

המבחן באנגלית הוא חובה שמטיל הטכניון על הסטודנטים לתארים גבוהים. מכיוון שהשפה האקדמית הרשמית היא אנגלית, צריך לוודא שהסטודנטים שמבצעים מחקר ואמורים לפרסם מאמרים בכתבי עת מדעיים יודעים אנגלית ברמה מספיק טובה. לשמחתי הרבה, הזמן שביליתי בארצות הברית מאוד עוזר בנושא והדרישה הלא-גבוהה של הטכניון עזרה מאוד להרגיע את העצבים לקראת המבחן. באותו יום הייתי בטכניון ועזרתי לאחד מחברי לכיתה בקורס סימטריה להתכונן למבחן. כחצי שעה לפני המבחן טיפסתי עד לספריה המרכזית רק כדי לגלות שאזלו המילונים. בלית ברירה הלכתי לכיתת המבחן ללא מילון כשהאמצעי היחיד שלי לפתרון המבחן הוא עט.

מהר מאוד התברר שהמבחן היה באותה רמה של המבחנים שפורסמו באתר, עם המון נקודות קלות ומעט שאלות שדורשות להבחין בין has had ו-had had. באופן משעשע, על רקע הפרסומים האחרונים על מתנגדי חיסונים, קטע הקריאה הראשון התמקד במיגור מחלות כמו אבעבועות שחורות ופוליו. לאחר מכן היתה השלמת מילים בקטע על ממשלת סין שמנסה לשלוט בשלג (לפחות לא גנבו עננים מאיראן), כריית משאבים מקרקעית הים ולבסוף שליטה בזיכרון. המבחן היה אמריקאי, כך שנאלצנו להשתמש בדף המשבצות הנורא של הטכניון. גרוע מכך, הוא היה נורא משעמם. אחרי שעה וחצי חרגתי ממנהגי ויצאתי ראשון מהכיתה (אני לרוב מחכה שמישהו אחר יצא, אלא אם נותרו 15 דקות לסיום). עדיין אין תוצאות, אבל אני מקווה שבקרוב יהיו תוצאות טובות. אם לא, אצטרך לקחת קורס חובה באנגלית שעלול לגרום לי לצאת מדעתי.

יומיים לאחר מכן התקיים המבחן בסימטריה בכימיה ושימושיה. הקורס היה מעניין ביותר וכלל לא מעט מתמטיקה ופיזיקה. לשמחתי הרבה, מעט הכימיה שהיתה בו לא הפכה אותו לבלתי אפשרי (אם רק הייתי לוקח אותו לפני שנתיים הייתי יכול להציל קורס אחר שלקחתי באותו זמן). הפעם המבחן היה מעניין – מעבר לטכניקה שתרגלנו אינסוף פעמים, נדרשה גם חשיבה ושימוש בחומר כדי להסיק מסקנות. אפילו היה בונוס לא ארוך במיוחד (בניגוד לבונוסים האחרים בקורס שדרשו השקעה מטורפת של זמן). אמנם היו כמה טעויות בדרך, אבל אני חושב שהצלחתי לתפוס אותן. ככה זה כשקמים בשבע וחצי לפנות בוקר למבחן.

ביום רביעי יתקיים המבחן במיקרוסקופיית אלקטרונים חודרת, בתקווה שהוא אכן יכלול שאלות בנושאים שעליהם דיבר המרצה. אחריו ישאר רק עוד מבחן אחד – זה שאני צריך להשגיח בו. גם במקרה הזה אצטרך לקום בשעה לא נורמלית (שבע וחצי) כדי להגיע למבחן בתשע בבוקר. הפעם לא אוכל להגיש מוקדם או אפילו ללכת לפני שנגמרת הארכת הזמן (אי שם ברבע לאחת). צריך להישאר עד הסוף המר ולענות על שאלות הסטודנטים שדי בוודאות לא יבינו משהו במבחן. ככה זה – תמיד מישהו לא מבין.

ולסיום, המונדיאל ברוסיה מתקרב לסיומו עם שאלה אחת גדולה – האם הרוסים מרמים? העובדה שהם הגיעו עד לרבע הגמר כבר רומזת שמשהו מסריח מתרחש אצל המארחת ובעוד שלוש שעות, אחרי שיוכרע המשחק בין רוסיה לקרואטיה נדע סופית האם יש להתחיל לחקור את התנהלות הטורניר בחשד לרמאות.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 2 לאנגלית סימטרית
  • empiarti
    08/07/2018 ב8:18

    מקווה בשבילך שעברת את הבחינה באנגלית, זה ממש מיותר לעשות קורס באנגלית (במיוחד למישהו כמוך שחי כמה שנים בארה”ב)…
    אתמול קיבלת תשובה לגבי הרוסים במונדיאל – אם הם רימו עד עכשיו, אז עכשיו כושר הרמאות שלהם נגמר. היתרון שלהם הוא שהם לא צריכים לנסוע הרבה כדי “ללכת הביתה”.
    בהצלחה בכל הבחינות שנותרו (כולל זאת שבה אתה משגיח). נשמע שאתה לוקח את זה באיזי וזה בהחלט מצוין ויוצא דופן

    הגב
    • nadavs
      09/07/2018 ב21:50

      תודה רבה. עדיין אין תשובה, אבל גם אני מקווה שאצליח להתחמק מהקורס הזה.
      כנראה שגם אם הם רימו, הסמים שהם לקחו לא מפצים על חוסר יכולת לבעוט פנדלים.
      זהו, נגמרו הבחינות (חוץ מזו שבה אני משגיח). בתואר גבוה אין מה להילחץ מהמבחנים, לרוב המרצים מנסים לשמור על ממוצע גבוה כדי שיבואו סטודנטים (וגם מבינים שהסטודנטים צריכים לשמור על ממוצע בשביל המלגה).
      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.