מחיר ההתערבות

צהריים טובים לכולם!

אתמול בערב קרה הבלתי נמנע – מירי רגב לא תלחץ את היד למסי. בסופה של סאגה אחת ארוכה ומביכה מתברר שלמרות כל הפנטזיות של רגב על משחק בירושלים בירתנו הנצחית לנצח נצחים ולחיצת יד למסי (עם האיום המפורש “נראה מי ילחץ יד למי”), פעילי BDS ויתכן שגם השכל הישר בנבחרת ארגנטינה שהבינו שהולכים לעשות עליהם סיבוב פוליטי הצליחו להבריח אותם מכאן. שני חובבי הקרדיטים האומנותיים בישראל, רגב ונתניהו, כבר מתכננים את תשדירי התעמולה של הליכוד לבחירות הבאות עלינו לטובה ב-2019. תמונה שלהם עם מסי תעשה פלאים אצל המצביעים שיבינו מיד מי זה שדואג להם לבידור תוך כדי צעקות על השמאל (או לפחות כך הם חושבים).

מכיוון שבחודש מאי ירושלים עלתה על ראש שמחתנו, החליטה רגב לבזבז כמה מיליוני שקלים ששייכים לציבור כדי להעביר את המשחק המתוכנן מחיפה (העיר הזאת עם הערבים) לירושלים (העיר הזאת עם הערבים, אה, סליחה, בירתנו הנצחית). למרות ההתלהבות הגדולה מכך שמשחק כדורגל חסר כל חשיבות יתקיים באחת הערים הנוראיות בישראל, נראה שלא כולם התלהבו מזה. למרות שבישראל אוהבים לנופף בגאווה בזקפה הלאומית, יש כאלה שזה מטריד אותם ולא אוהבים לראות את זה. חשבתי שקמפיין MeToo בשנה שעברה היה די ברור בנושא הזה, אבל נראה שהמסר לא הגיע לכולם.

מלבד נושא ה-BDS, הכבידה על המשחק גם פארסת הכרטיסים. נראה שלא יכלו למצוא נושא פחות מביך לשחיתות, אבל אין מה לעשות. יש אנשים שפשוט לא עומדים בזה. מרוב רצון להיראות “חברתיים” (כלומר לדאוג לאנשי שלומנו וליצור תדמית חלקית של אנשים טובים) הוקצה חלק גדול מהכרטיסים לכל מיני אוכלוסיות מסכנות יותר או פחות (כמו ילדי עוטף עזה) כשלצידן אוכלוסיות ממש לא מסכנות (מקורבים להפקה ולמשרד התרבות). כולי תקווה שבעקבות הדברים האלה יותר אנשים יפנימו שיש לבטל את משרד התרבות והספורט, אבל אין סיכוי. ימשיכו לנסות להחליף את רגב ולטעון שצריך שם את “האנשים הנכונים”. לרוב מי שטוען את זה מגיע מהצד הפוליטי שלא יראה שר משלו במשרד התרבות בזמן הקרוב, אבל תמיד טוב לפנטז.

הרחק מהקשקוש הארגנטינאי הזה מתקדמות ההכנות לחתונה בקצב מהיר. אתמול נקנה הפריט האחרון הדרוש לחתונה (נעליים) וכעת אני מוכן לחלוטין לנסיעה לפראג. בשישי האחרון עברנו הדרכה קצרה לגבי התהליך בפראג וכל מה שנצטרך לעשות כשנגיע לשם. מי שהסביר לנו נתן טלפון של בחור בשם אנדריי ומסתבר שאותו אנדריי יכול לסדר הכל – התנהלות מול המשטרה, סידורי פרחים והסעה משדה התעופה. לכל דבר יש אנדריי. בסך הכל הצ’כים נשמעים כמו אנשים מאוד רציניים שכדאי לעמוד בכללים שלהם (מי שדיבר איתנו טען שאסור לאחר בשניה, אחרת החתונה מבוטלת. סוף סוף אנשים שיודעים לעמוד בזמנים). חבל שפה בארץ לא לומדים לערוך חתונות בזמן (כשכתוב חופה ב-20:30 הכוונה היא לפחות ב-21:15).

ולסיום, בטכניון כבר מתחילים להריח את סוף הסמסטר. נותרו עוד שלושה תרגולים עד סוף הסמסטר, אך מכיוון שאפספס אחד המתרגל השני יחליף אותי (ואני אחליף אותו חזרה בשבוע לאחר מכן). נראה שהסטודנטים אצלי קצת שכחו מה הם למדו רק בשנה שעברה (ובשנים שלפניה), אבל אני מנסה מדי פעם לתת להם תזכורות. בעוד שבועיים אראה מה קורה בקבוצה השניה.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “מחיר ההתערבות”

  1. כמובן שבעוונותי לא ממש הייתי בענייני המשחק הידידותי בין ישראל לארגנטינה, הדבר היחיד שהצלחתי לקלוט פה ושם היה נושא השחיתות בעניין הכרטיסים. כך שכאשר שמעתי שהמשחק כנראה יבוטל (בסוף סופית בוטל? אין לי מושג) רק אז הגיעו לאוזניי באיחור וברסיסי מידע גם ידיעות נוספות – המשחק היה אמור להיות בחיפה (לא היה לי מושג) ומירי רגב העבירה אותו לירושלים (מתי זה קרה?)….וזה שיחק לידיים של ה-BDS (איכשהו ג’יבריל רג’וב מעורב – הוא אמנם מופיע אצלי בקטלוג האסוציאטיבי עם ההנהגה הפלשתינית אבל כן זוכרת שהוא קשור איכשהו לכדורגל) שאיימו או שכנעו או….לא יודעת. אין לי מושג אם העובדה ששדות הנגב בוערים ופה ושם עפו טילים קשור או לא קשור לביטול. לו הייתי בנבחרת הארגנטינאית זה היה יותר רלוונטי מבחינתי מכל דבר אחר………..

    אבל לעניינים החשובים של החתונה שלך: ממליצה ללכת כל יום קצת עם הנעליים החדשות! שלא תסבול ייסורים בערב מסיבת החתונה (בפראג לא נראה לי שזה יהווה בעייה). משטרה? בפראג? וואו, זה אסור לזרים להתחתן שם או משהו? איך המשטרה מעורבת?
    אבל בהחלט נחמד שיש ארץ שבה להקפיד על עמידה בזמנים זה חשוב. רק הבוקר (כתבתי על זה) חברת הניקיון הבריזה (ולא טרחה להודיע), ואז נפגשנו בדיור המוגן של הורי עם איש האחזקה – וכמובן שהוא לא רק איחר, הוא גם לא הביא איתו מפתח של הבית…..כן כן – קשה שלא להתעצבן

    1. רג’וב הוא יו”ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית, בגלל זה הוא מעורב שם. לארגנטינאים לא באמת איכפת מרקטות שעפות במקום רחוק מירושלים. איכפת להם מפוליטיזציה והזדהות עם ישראל שתעלה להם ביוקר בפוליטיקה הפנימית.

      לגבי המשטרה – אנחנו צריכים לקבל אישור שנכנסנו לצ’כיה באופן חוקי. ככה זה עובד. בהחלט המליצו לי ללכת עם הנעליים, אחרת הן יהיו קשות מאוד.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה