גרימת מוות בטמטום

ערב טוב לכולם!

סוף השבוע האחרון היה מרתיח בצורה בלתי רגילה. אחרי אזהרות חוזרות ונשנות על גשם ושטפונות החליטו במכינת “בני ציון” לקיים טיול במקום מועד לשטפונות. את הסוף כולם מכירים: עשרה הרוגים. תשע נערות ונער אחד שהיו היום בחיים אם מישהו רק היה מפעיל את השכל לשניה. במקום זה, ראש המכינה שלהם והמדריך בשטח החליטו שקצת גשם לא הרג אף אחד ונכנסו בכל זאת לנחל. זו הגישה האידיוטית שרווחת הרבה בצבא ואותה כנראה שואבים הקצינים לעתיד מהמכינות האלה – אנחנו הכי טובים והכי חזקים. כאב הוא חולשה. הטבע לא יעשה לנו כלום. יהיה בסדר. אפשר למצוא סיפורים כאלה בלי סוף – חיילים שהתייבשו, חיילים שהתמוטטו ומתו באמצע אימון אחרי שאמרו להם להמשיך ועוד מקרים דומים.

כדי להדגים ציונות וערכים, יושבים כרגע ראש המכינה והמדריך שליווה את החניכים בחדר החקירות ומטנפים אחד על השני. אין שיעור טוב מזה על ערך האחריות בצה”ל. אחריות לוקחים כשהכל הולך כמו שצריך וזורקים אותה על מישהו אחר כשאישום פלילי מרחף באוויר. כולי תקווה ששני הפושעים האלה יקבלו את שלושים השנים שמגיעות להם בכלא, אבל אני בספק אם זה יקרה. ברחבי הרשת כבר מתחילים לאתרג את ראש המכינה עם הצהרות על “ערכים”, “פעילות חשובה” ו”ציונות”. בולשיט טהור. האיש הזה לא ראוי לקבל אחריות על אנשים. שיקול הדעת שלו לקוי והוא גורם לפגיעה באנשים שהוא מתיימר לחנך (גם בשנה שעברה נפגעו אנשים). את ראש המכינה הזה יש להרחיק מסמכות ואחריות על כל אדם אחר.

בנוסף לטיולים, בכל פעם שיש שיטפון יש אנשים שבטוחים שהרכב שלהם יצליח לחצות שלוליות והם יכולים לקחת את הסופר-ג’יפ שלהם (למי שלא מכיר, סופר-ג’יפ הוא ג’יפ שנוסעים איתו לסופר) כדי לצפות בשטפונות. במקרים רבים מדי מדובר באנשים שמעדיפים לראות את השיטפון מתוך הנחל ואז נאלצים לקרוא לצה”ל כדי לחלץ אותם. הגיע הזמן שמדינת ישראל תתחיל להעניש את האנשים שדורשים חילוץ מצרות שהם הכניסו את עצמם אליהן ותדאג שכל מי שמחולץ משיטפון כזה או אחר יקבל שמיכה חמה, שוקו חם ודו”ח בסכום של כמה אלפי שקלים. אפשר לקרוא לזה כיסוי הוצאות החילוץ, אפשר לקרוא לזה השתתפות עצמית ואפשר לקרוא לזה קנס על טמטום. כל מי שמסכן את עצמו ואחרים ודורש חילוץ צריך לשלם.

מי שעוד צריך לשלם הוא חבר הכנסת אורן חזן שצילם את עצמו חוצה שלולית ומעיר לשוטר בצד השני שאין טעם לחסום את הכביש כי אפשר לעבור. כולי תקווה שהכנסת תחליט להסיר את החסינות שלו על מנת שיוכלו להעמיד אותו לדין על גרימת מוות ברשלנות של כל אידיוט שיקשיב לחזן וימות כתוצאה מניסיון מעבר בנחל. לפעמים יש מקרים קשים שבאמת מעלים את המחשבה שאולי כדאי לקבוע מבחן איי קיו כתנאי למעוניינים להיבחר לכנסת, או לפחות להבהיר לנבחרי הציבור שהם לא אמורים לסכן את הציבור.

ולסיום, ביום שישי האחרון הייתי בקהל של אליפות אירופה בג’ודו שהתקיימה בתל אביב. בפתיחת האירוע הגיעה מירי רגב לצורך הדקה הדומיה לזכר עשרת ההרוגים בשיטפון. היא לקחה מיקרופון והתחילה לצעוק בצורה כזאת שגרמה לכולם לתהות למה יש לה בכלל מיקרופון. מסתבר שמה שרואים בטלוויזיה זו לא הצגה, היא באמת כל הזמן צועקת. מזל שהיה מדובר בשלושה משפטים ולא נאום שלם, לא חושב שהאוזניים שלי היו שורדות כזה דבר. הנחמה היחידה היתה שבזמן ששגיא מוקי זכה בזהב היא היתה מקורקעת לביתה בגלל שיקולים קואליציוניים ולא יכלה להעניק לו את המדליה. מזל שאף אחד מהנוכחים באולם לא התעניין כל כך במצבו הקיומי של אלוהים ונשאר לעודד עד הסוף.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

2 מחשבות על “גרימת מוות בטמטום”

  1. טוב ששפכת את כל מה שיש לך בפנים על הדף הוירטואלי. האסון הזה העלה בכי וכעס בו זמנית והרבה מאד סימני שאלה לגבי אלה שלכאורה מחנכים את הנוער שלנו ו”מכינים” אותו לצה”ל.
    מה שהכי עצוב הוא שאסונות כאלה ואחרי קורים כל הזמן ושום דבר לא משתנה ואף אחד לא באמת לומד……..מה זה אומר על המנטליות בארץ הזאת?

    1. המנטליות היא “יהיה בסדר”. הצרה היא שגורמי הענישה לא נותנים עונשים מספיק חמורים לאלה שאצלם לא היה בסדר. בטח גם ראש המכינה הזה יצליח לחמוק ממאסר בפועל או שיקבל עונש מגוחך כי הוא “ערכי” או משהו כזה.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה