כמעט שבעים

ערב טוב לכולם!

בעוד פחות משעתיים תחגוג ישראל את הפסטירגב, סליחה, יום העצמאות השבעים. אחרי מפגן כוח גרוטסקי ובוטה שבו הסכים יולי אדלשטיין להתכופף לרצונה של השואפת למקום הראשון בפיימריז של הליכוד, יש סיכוי שהסאגה תיגמר בעוד מספר קטן של שעות, כשהטקס הזה יהיה מאחורינו. אמנם נשיא הונדורס לא יכבד אותנו בנוכחותו, אבל נזכה לנאום נהדר של ראש ממשלתנו הנערץ שיראה לנו שבנוסף לכל יכולותיו האדירות בתחום יחסי החוץ והביטחון הוא גם יודע להשתמש באש. חברתי ואני ככל הנראה נצא היום לספוג קצת אווירת חג (כלומר קצף), אבל הטקס יוקלט בכל מקרה למקרה שארצה להיות מובך.

לפני עשר שנים, אי שם ב-2008, בטרם הכרתי את יכולות העינויים האמיתות של צה”ל (אלה שהוא מפעיל על החיילים שלו, לא על פלסטינים) או מקומות החניה הטובים של הטכניון, כתבתי פוסט לקראת שישים שנות עצמאות של ישראל. אז היתה לי מסורת קטנה של כמה שנים שבה כתבתי בכל שנה כמה נקודות בהן ישראל צריכה להשתפר וציינתי שאם ישראל רוצה להגיע לשבעים, עליה לטפל בהן. מקריאה זריזה נראה שרק שני סעיפים טופלו (וגם זה באופן חלקי), אלה של התחבורה. ישראל כץ שהיה נעוץ בכיסא שר התחבורה בתשע השנים האחרונות אכן הצליח להזיז כמה דברים, אך עדיין לא מספיק. תשתיות התחבורה בישראל לא ערוכות לעליה ברמת החיים והעליה הגדולה ברמת המינוע בארץ ובזבוז הזמן בכבישי המרכז והערים מתחיל להיות מטרד רציני.

בשאר הנושאים לא היתה שום התקדמות, בחלקם אפילו היתה דעיכה. הדת והמדינה משולבות כמו תמיד, מערכת החינוך ממשיכה להיות קטסטרופה, ניקיון הפוליטיקה נראה כמו אידיאל רחוק מאוד, ממשלה מקצועית תהיה באחרית הימים ושלום זו בינתיים המילה שאומרים בטלפון כשמתקשים לשירות לקוחות. נכון, הגענו לשבעים ונצליח גם להגיע לשמונים, השאלה היא באיזה מצב. ההייטק קצת דורך במקום (ומשבר עולמי יעכב אותו אפילו יותר) והממשלה ממשיכה לאיים ב”הסדרת” התחום (כלומר הרס מוחלט שלו והפיכתו לצולע כמו שאר הענפים בישראל), התשתיות לא מתפתחות מספיק מהר ושרי האוצר מתגלים כסדרה של ליצנים חסרי אחריות שמנסים לחלק דירות לציבור שלהם. זה עלול להיות מכוער במיוחד.

לפחות יש לנו את היום ומחר לחגוג קצת. עוד שבוע וחצי הכנסת חוזרת למושב הקיץ שלה ונחזור לשגרת איומי הבחירות. נקווה שהפעם ביבי ילך על כל הקופה ואיתו גם מנדלבליט. זו ללא ספק תהיה מערכת בחירות נהדרת.

יום עצמאות שמח!
יום טוב.
שלכם,
nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 2 לכמעט שבעים
  • empiarti
    19/04/2018 ב8:29

    מקווה שנהניתם אתמול בערב. מהקולות שסביבנו היתה לי הרגשה שאנשים ממש חוגגים, וזה עשה לי טוב. הטקס מאד התארך בטלוויזיה ותוך כדי שהוא עדיין נמשך, שמעתי שתי נאגלות של זיקוקים ביישוב שלי – אז יצאתי מתוך הנחה שלא יהיה עוד אחד ולא יצאנו בסוף להסתובב כמו בכל שנה. אפילו הידיעה שאמורה להופיע אצלנו יובל דיין המהממת (אבל כמובן שלא היה כתוב באיזו שעה) לא הצליחה לדחוף אותנו החוצה דרך הדלת………לא נורא. הטקס היה ארוך אבל האמת – רובו היה יפה. עדיין לא מצליחה לבלוע בלי צורך עצום להקיא את הנאום הארוך בחוצפתו של ראש ממשלתנו, אבל כל השאר דווקא יצא בסדר………חג שמח

    הגב
    • nadavs
      21/04/2018 ב11:25

      אכן נהננו למרות שהליצנים בהפקה העלו את המופיעים של עשר בלילה יחד עם הזיקוקים של עשר בלילה (ועוד ביקשו מהם להתחיל לשיר, היה שיר וחצי תחת זיקוקים).

      אצפה בטקס מאוחר יותר. הבנתי שביבי באמת צפצף על ההסכמים.
      חג שמח!
      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.