חירות וחרטוט

בוקר טוב לכולם!

השנה לא פורסם הפוסט המסורתי שלפני פסח בעקבות עומס חריג בערב פסח. הכוונה היא לעומס עבודה של הכנת פטריות ממולאות וסלט עם אדממה. מסתבר שבסלט כזה נהוג להוציא את כל פולי הסויה מהתרמילים אחד אחרי השני, מטלה שלוקחת בין מאתיים לשלוש מאות שנה, וזה עוד לפני החלק הכיף באמת של הפרדת עלי טימין מהגבעולים תוך עקיפה של הפרחים (למי שלא מכיר, מדובר בעלים באורך של חצי ס”מ ופרחים קטנים אפילו יותר). עד שנגמרה הכנת האוכל הגיע הזמן להתקלח, להתלבש ולהוריד את כל הדברים לאוטו לקראת השהיה באשקלון.

הסדר עצמו היה סטנדרטי יחסית (אם כי די גדול ובהשתתפות גדולה מהרגיל), עם המנות הסטנדרטיות של מרק עם קניידלעך, גפילט פיש ויין על המפה (הפעם האשם הוא אחד החתולים). ההגדה נקראה כמעט כולה עד שולחן עורך ומשם עברה, כמיטב המסורת, לארון בצד. אחרי ארוחה עמוסה כל טוב הגיע החלק החשוב באמת – עוגת מצות. אם יש משהו טוב אחד בחג הזה, זו העוגה הנהדרת הזאת. חבל שמכינים אותה רק פעם בשנה.

בינתיים, בטכניון, הלימודים ממשיכים כרגיל. ביום חמישי התקיים המבחן בקורס אתיקה של המחקר. כמה ימים לפני כן שאלתי את אחד מחברי לקבוצה מה לעשות והוא אמר שממילא אף אחד לא קורא את מה ששולחים. החלטתי להשתמש בסיפור ששמעתי בפגישת הקבוצה ובדמיוני הקודח כדי לכתוב דילמה אתית קשה ביותר ולשלוח אותה במסגרת מטלות הקורס. בחמישי בבוקר שכחתי לגמרי מקיומו של המבחן ופספסתי את ההזדמנות הראשונה. כשהתחילה ההזדמנות השניה הייתי בפגישה עם המנחה שנגמרה חמש דקות לפני סוף השעה הרלוונטית. הגעתי למשרד, הפעלתי את המבחן והצלחתי בשלוש דקות לענות על מספיק שאלות כדי לקבל 67 ולהיכשל. שעה לאחר מכן, באחת בצהריים, הגיע זמנו של המועד הבא. כמה דקות לאחר תחילתו הגעתי לסוף, לחצי על סיום וגיליתי שעברתי עם 95, כלומר טעות אחת. מעתה, כל מי שרוצה מוזמן לפנות אלי בשאלות אתיקה.

יום לפני כן, ברביעי, נסעתי למקום העבודה שלי ב-32 החודשים האחרונים כדי להיפרד. הפעלתי את המחשב בפעם האחרונה, קראתי את המיילים שהגיעו, בדקתי מה תהיה המשכורת שנכנסה היום (מעט מדי, צריך לריב איתם על זה) ולבסוף הלכתי להחזיר את המחשב לבוראו (כלומר למחסן). בסופו של דבר הגיעה שעת הפרידה עם נאומים קורעי לב של המנהלים ושלנו (לשמחתי החבר השני שעזב יודע לדבר טוב ממני בציבור, אז אמרתי בעיקר מה שהוא אמר). לאחר הנאומים הגיעו מתנות שהיו די מושקעות (עם שיא של הארד דיסק בנפח טרה בייט). כולם שם אמרו שהם מצפים לי לאחר התואר, אבל זה ככל הנראה לא יקרה ללא שילוב יוצא דופן של נסיבות.

לסיום, התברר שהערוץ הראשון (או התאגיד שנמצא עדיין בהרצה משום מה) החליט לעשות ג’סטה לי ולחברתי ולספור את הימים עד החתונה. אמנם מופיע שם סמל משונה של פסל זהב עם אנשים מחזיקים כדור, אבל התאריך הוא אותו תאריך ונכון להיום מדובר בעוד 74 ימים. כל מה שנותר לנו לעשות עד אז הוא בעיקר לא לפשוט רגל. שיהיה בהצלחה.

חג שמח!
יום טוב.
שלכם,
nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 4 לחירות וחרטוט
  • כמו מניפה
    01/04/2018 ב11:16

    הטוויסט בסוף: אתה מתחתן. מזל טוב. ורק עוד הערה אחת: אתה מודע לכך שאפשר לקנות פולי אדממה קפואים בלי התרמילים?

    הגב
    • nadavs
      01/04/2018 ב15:09

      זה לא כזה טוויסט, כתבתי על החתונה בערך מנובמבר…
      בפעם הבאה אציע לקנות פולים בלי התרמילים, אולי זה יקצר קצת את העבודה. תודה! 🙂
      nadavs

      הגב
  • Empiarti
    01/04/2018 ב19:54

    מה זה המבחן הזה באתיקה שאפשר לנסות לעבור אותו שוב ושוב כל שעה עד שמצליח? התלהבתי מעצם הרעיון!
    לגבי מקום העבודה: never say never אי אפשר לדעת….
    ודבר אחרון : אם תרשה לי אני מבקשת להתלונן על שלושה דברים באתר שלך:
    1) שבכל פעם צריך מחדש להכניס שם, מייל ואתר כשמגיבים
    2) שלמרות שאני מכניסה מייל כשאני מגיבה אני מעולם לא קיבלת ממך תשובה לתגובה
    3) שכאשר אני קוראת בסלולרי, התגובות מופיעות בטור של אותיות שהופכות את הקריאה לקריעת ים סוף (ביטוי מכוון לתקופה ) ככה:
    כ
    ל

    מ
    י
    ל
    ה

    מופיעה ככה

    הגב
    • nadavs
      02/04/2018 ב10:08

      כל הקורס הזה הוא כסת”ח של הטכניון שצריך להראות שהסטודנטים מבינים משהו באתיקה של המחקר. כדי לחסוך זמן וכסף (על משגיחים, כיתות, נייר וכו’) החליטו לתת 25 הזדמנויות בסמסטר כדי לעבור את הקורס. אגב, מי שלא מצליח בסמסטר הראשון מוזמן לנסות בשני (ועד סוף התואר).

      לגבי ההערות:
      1. לא מצאתי דרך לזכור את זה בצד שלי. אולי צריך דפדפן שזוכר פרטים כאלה. אמשיך לחפש.
      2. אין את זה בוורדפרס כברירת מחדל, אבל הוספתי פלאגין שמאפשר את זה. נסי ותגידי האם זה עובד בבקשה. 🙂
      3. לאתר יש שתי תצוגות – רגילה וסלולרית. אמנם אפשר להכניס תגובות רק בתצוגה הרגילה, אבל בסלולרית אפשר לקרוא אותן כמו שצריך. הוספתי בכל פוסט לינק לתצוגה הסלולרית כדי שיהיה נוח לקרוא.

      תודה על ההערות! 🙂
      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.