עיתונות ללא מחשבה

ערב טוב לכולם!

לפני כמה ימים קרה אירוע מכונן בפוליטיקה הישראלית. רעידת אדמה של ממש. אירוע בעל השלכות תקציביות הרות גורל: שכר השרים עלה. העלות האסטרונומית של האירוע הבלתי נתפס הזה היא כשני מיליון שקלים בשנה. בדה מרקר דאגו להצמיד מיד את המאורע הבלתי נתפס לדרישה הזויה אחרת: העלאת קצבאות הנכים. הכותרת שלהם היתה “הנכים יכולים רק לקנא: בכמה יעלה שכר השרים?”. מעבר לקליקבייט המעצבן, מדובר בחיבור אידיוטי בין שני נושאים שאין שום קשר ביניהם.

טוב, אולי בעצם יש קשר קלוש – הכסף לשתי הדרישות הנ”ל מגיע מקופת האוצר, כלומר מהאזרחים. ההבדל הוא בסדרי הגודל. בישראל יש בערך 20 שרים. לעומת זאת, לפי נתוני הביטוח הלאומי, יש כ-400 אלף נכים, כלומר פי עשרים אלף. לפי הערכות שונות, העלאת שכר השרים תעלה כשני מיליון שקלים בשנה. העלאת קצבאות הנכים באותו שיעור (אחרי הכל, בלי זה הם יקנאו) תעלה 40 מיליארד שקלים. למזלנו הרב הם דורשים רק רבע מכך (צדיקים) והאוצר מוכן לתת להם בערך עשירית מהמספר המדובר, בערך 4 מיליארד שקלים. הם כנראה יצטרכו לקנא רק קצת.

עם חלוף הזמן, נראה שגם חוק המרכולים הופך לאבן דרך בפוליטיקה הישראלית. אחרי שהטריף את המערכת וגרם למירי רגב לשקר לציבור בטלוויזיה (טוב, נו, בשביל זה רק צריך להגיד לה “טרנטינו”), הודיע דרעי שהוא בעצם לא מתכוון לאכוף את חוק המרכולים. לדרעי יש אמינות גבוהה ביותר, ולכן רק טבעי שנאמין לו כשהוא אומר את זה. אחרי הכל, למה להקים אנשים משבעה אם לא כדי להעביר חוק הצהרתי בלבד? למזלנו הרב, משה גפני חשף את הבלוף שלו בהקלטה (יש הרבה כאלה לאחרונה) וטען שיש הרבה פקחים גויים שיכולים לעבור הסבה לפקחי שבת. נראה שיש כמה עיתונאים חרדים שמשתפים פעולה עם לפיד (או שלא שמעו על המצאת האינטרנט), כי כל הקלטה כזאת רק עוזרת ללפיד לקבל עוד חצי מנדט. עוד קצת יותר משנתיים, במקרה הגרוע, תושבע הממשלה ה-35 וככל הנראה שר הפנים שלה לא יחבוש כיפה. נראה אז את דרעי וששת השודדים (בתקווה בבית שלהם, הרחק מהכנסת) מסבירים עד כמה חשוב לתת סמכויות לשר הפנים.

עוד הקלטה פופולרית מהשבוע האחרון היא של יאיר נתניהו, ושם קצת מיטשטשים הגבולות בין רכילות לעניין חדשותי. מצד אחד, האמירות שלו בנושא הגז מעלות קצת ריח של שחיתות (למרות שעיתונאים רבים, אפילו רביב דרוקר, אומרים שאין שם כלום). מצד שני, מדובר על בילוי מפוקפק של אידיוט בן 26 (ולא 27, כפי שטוענים בחלק מערוצי התקשורת. אפילו לא 26 וחצי. הם צריכים ללמוד להשתמש בלוח שנה) ולא הרבה מעבר לזה. הערך הגדול ביותר, כפי שחשף ליאור שליין, הוא העובדה שההקלטה בוצעה בשישי בערב ובכך חושפת את כל הבלוף ה”מסורתי” שנתניהו מנסה לשדר. התגובות שלו לאירוע שכוללות נאום שלא מורכב מ”רודפים אותי ואת משפחתי” וביטול הנסיעה של האידיוט להודו מראות שהפעם נתניהו נתפס עם המכנסיים למטה. מצד שני, כשמדובר בהקלטות, זה לא כ”כ חדש לו.

ולסיום, מכתבי הטכניון הגיעו סוף סוף ופשוט כתוב בהם שצריך למלא מסמכים שנוגעים לכסף ולשלוח להם (בדואר). מכיוון שרציתי שיהיה סיכוי שהמכתב יגיע בזמן סביר, נסעתי איתו מבית ההורים עד אשקלון כדי להכניס אותו לתיבת דואר עם קצת יותר שימוש. מקווה שהוא יגיע בקרוב ואתחיל להתעסק עם ההכנות לתואר מכיוון שיש כמה החלטות די חשובות שצריך לקבל בנושא, ובקרוב.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה