נפילת מוטיבציה

לילה טוב לכולם!

סוף סוף, אחרי שעות של כאב ראש, הצלחתי לחלץ את הבלוג משירות האכסון הנורא שהוא היה תקוע בו. אני לרוב אדם סבלני, אבל כשמדובר באתרי אינטרנט שאני אחראי עליהם אני פשוט לא מסוגל לסבול שירות איטי. בפעם הקודמת שזה קרה איימתי שאעזוב את השירות ברגע שיגמר המנוי, אבל היום, אחרי שניסיתי לכתוב פוסט כבר בשש בערב וגיליתי שזה ידרוש ממני סבלנות אינסופית, החלטתי שזה הזמן לעבור משם. מצאתי את חבילת האכסון הזולה ביותר שיכולתי למצוא (גם ככה אין פה עומס מבקרים או הרבה תמונות), התחלתי בהעברת האתר ואז גיליתי שזה לא קל כמו שזכרתי (כנראה בגלל אמצעי האבטחה שנוספו כאן). רק בשעה האחרונה הצלחתי סוף סוף להגיע לאנשהו וגם זה לאחר דם, יזע ודמעות. כולי תקווה ששרת האכסון החדש יעבוד כמו שצריך (מנסיון, על חברות קטנות שגובות מעט כסף אפשר לאיים בעזיבה באופן מאוד אפקטיבי) והאתר הזה יחזור להיות בלוג ולא מקור לתסכול עבורי ועבור מי שניסה לקרוא פה.

בנושא אופטימי לא פחות, התברר שנפתלי בנט החליט שהמוטיבציה לגיוס לצה”ל גבוהה מדי והגיע הזמן להוריד אותה (די תמוה לנוכח הדיווחים של צה”ל על ירידה במוטיבציה). הדרך שבה הוא בחר היא הדרך הטובה ביותר לביצוע המשימה – הכנסת הצבא לתוך בתי הספר. בתור מי שמכהן כשר החינוך יותר משעתיים ושולח את ילדיו לבתי הספר הייתי מצפה ממנו לדעת שילדים מפתחים התנגדות אוטומטית לכל מה שהם רואים בבית הספר. קצין שיבלבל למלש”בים האומללים את המוח יוציא להם את החשק לראות עוד קצינים ומעבר לכך, מפגש ישיר של חפ”שים עם תלמידים לפני גיוס עלול, בטעות, לגרום לחיילים לומר את האמת על השירות שלהם ולהבריח משירות קרבי גם את מי שבית הספר ייבש לו את התא האפור האחרון. לא מדובר פה אפילו על ענייני מוסר, אלא דיווח פשוט של החיילים על תנאי השירות שלהם – בקושי ישנים, אוכלים גרוע, לא יוצאים הביתה ומקבלים בדיוק אפס יכולות שיעזרו בשוק האזרחי. כל מה שצריך כדי למלא אנשים במוטיבציה.

את הניסיון שלי עם שיטת המוטיבציה הזאת קיבלתי אי שם בספטמבר 2008, ביום הראשון לקורס הצבאי. על מנת שנדע על מה הקורס ולקראת מה אנחנו הולכים לקחו אותנו ליחידה שאליה צפויים להגיע רוב בוגרי הקורס. ראשית, ראינו איך נראה הבסיס (לא משהו), שמענו איך היציאות (לא משהו), אנשים בצדדים צעקו לנו “תברחו!” ומעל הכל, הודיעו לנו שבתוך כמה חודשים כל היחידה תעבור למקום גרוע הרבה יותר. כמה חודשים לאחר מכן, כשכבר הייתי בבסיס הקבע שלי (שנראה הרבה יותר טוב ואפשר לנו יציאות הרבה יותר טובות) הגעתי במהלך שיטוטי האקראיים ברשת חיל האוויר למסמך סיכום הקורס שלי. תחת הקטגוריה “נקודות לשיפור ולשימור” הופיעה נקודה אחד לשיפור: מסיבה כלשהי, הביקור ביחידה לפני הקורס מוריד מוטבציה. מיד חיפשתי גם את סיכום הקורס שהיה אחרי וגיליתי שהנקודה הזאת חוזרת על עצמה. בקורס הבא נראה שההבנה הזאת כבר חילחלה והביקורים הופסקו.

למזלנו הרב, בממשלה הנוכחית התברכנו בכמה שרים שאוהבים לחתור לתוצאה הפוכה לחלוטין מזו שהם מצהירים עליה. מלבד בנט, יש לנו גם את דרעי. משום מה נראה שבתקופה האחרונה הוא מנסה לדחוף את יאיר לפיד לראשות הממשלה בכל הכוח. באמת שאין לי מושג האם ההתעקשות ההרסנית שלו על חוק המרכולים נובעת מכך שהוא טיפס על עץ גבוה מדי או שהוא פשוט משתוקק לתת ליאיר לפיד את ראשות הממשלה ולאחד מחברי יש עתיד את הסמכות שהוא מבקש לקחת לעצמו – לבטל חוקי עזר עירוניים. הרי כמו שדרעי יוכל לאסור על פתיחת עסקים בשבת, שר אחר יוכל לאשר את פתיחתם גם בניגוד לחוק עזר עירוני. אחרי הכל, התירוץ “זו לא כפיה, זה צביון” עובד לשני הכיוונים.

באופן מוזר, החוק הזה גורם גם לליכודניקים לצאת מדעתם. יו”ר הקואליציה אמסלם הודיע שהוא מתכוון לפנות לבית הדין של הליכוד בדרישה לפסול את חברותה של שרן השכל בגלל התעקשותה (המאוד ראויה לציון) לא להצביע בעד החוק של דרעי. אם זו לא הוכחה שהוא לא מתפקד כיו”ר קואליציה, אין לי מושג מה כן. הוא לא יכול לבצע את התפקיד, אז הוא מחליט לשרוף את המועדון. מקווה מאוד שחברי הליכוד ישכילו להעיף אותו מהרשימה של הכנסת העשרים ואחת ויתנו להשכל בוסט רציני (אלא אם היא שוב תתקפל).

ולסיום, הטכניון ממשיך לשלוח מכתבים. והיום – כסף. מסתבר שהטכניון רוצה כסף. לשם כך נשלח אלי מייל ממחלקת חשבונות סטודנטים שאומר שבקרוב יגיע מכתב שאותו אצטרך לשלוח להם בדואר (כלומר הוא יגיע באיזור מאי). בנוסף, הם דורשים הרשאה לחיוב החשבון. למזלי הרב, בבנק שלי ניתן ליצור הרשאות כאלה גם ללא הגעה לסניף, כי אני מעדיף לחזור על פיזיקה 2 מאשר להגיע לסניף הבנק ללא צורך. כל זה משאיר רק מילוי כמה פרטים אישיים ושימוש בדואר ישראל, משימה מורכבת בפני עצמה.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

4 מחשבות על “נפילת מוטיבציה”

  1. הלינק לפוסט החדש שלך לא עובד, לכן אני מגיבה פה. גם אין לינק לשלוח לך מייל (לפחות בגרסת הנייד).
    כמו שאתה יודע אני נגד צבא חובה, אבל מוכרחה לציין שאתה טועה. א, חייל בכל מוטיבציה בעצמו שמספר על הצבא לתיכוניסטים לא בהכרח יוריד להם. זה יכול להיות מאוד מעניין ומועיל בשבילם. ב, אני מכירה אישית אנשים שהצבא היה עבורם החוויה הכי טובה בחיים, למרות הרעב והעייפות. עניין של אופי, תפקיד, והאלטרנטיבה באותב תקופה. גם אם וכאשר צה”ל יהיה צבא התנדבותי ומקצועי, יום עיון בנושא בתיכון יכול להיות מצוין.
    אגב עשיתי את הלא יעשה (אולי בגלל שאני מובטלת עכשיו ועושה שטויות) ונרשמתי למפלגת זהות. זה קרה בעקבות פודקאסט של גיקונומי ששמעתי עם פייגלין, שעד אז ראיתי בו משיחי הזוי, ופתאום הבנתי שהוא הדבר הכי קרוב חמפלגה הליברלית החדשה שיש היום בפוליטיקה הישראלית.
    מציעה לך לשמוע שעתיים מאוד מעניינות https://youtu.be/6ufPey7U-Q8
    אגב גם הפרק שלהם עם עומר מואב מצוין.
    ולא, הוא לא יקבל מנדטים, אבל אני עדיין אצביע לו 🙂

    1. כנראה בגלל מעבר השרת הגעת בטעות לאכסון הקודם. העברתי את התגובה שלך לכאן בכל מקרה כדי שלא תלך לאיבוד. 🙂
      ברור לי שיש כאלה ששומעים “אדרנלין, אקשן, פיצוצים” וזה גורם להם לחשוב שמדובר בדבר הכי טוב שיכול לקרות למישהו. גם יש כאלה שנזכרים בערגה בימים הקשים ואפקט הנוסטלגיה משתלט עליהם. לא כולם מתמודדים טוב עם חופש ובחירה.
      כאשר צה”ל יהיה התנדבותי, הצגה שלו בפני התלמידים בהחלט תהיה רעיון טוב. כאשר מדובר בחובה, מדובר בבזבוז זמן עם אפקטים שליליים, לדעתי.
      בקשר לפייגלין, אני מניח שמבחינה כלכלית יהיה מדובר במפלגה הקרובה ביותר לעמדותי בבחירות הבאות. עם זאת, ממש כמו הליכודניקים שרועדת להם היד בקלפי, אני בספק אם אצליח להכניס לתיבה מעטפה עם הפתק שלו בגלל תוכנית מדינית קצת הזויה לטעמי והפיכת אלוהים למקור כל הרעיונות, שזה פתח ללא מעט בעיות (לפחות להשקפתי). כל זה בלי לדבר על שאר האנשים ברשימה שעשויים להתברר כנספחי כחלון ולעשות ככל העולה על רוחם.
      גם אם הוא לא יקבל מנדטים, כל קול כשר נחשב. בבחירות הקודמות, כל מצביעי עלה ירוק ו”נץ הפרח” עזרו להוציא את אלי ישי מהכנסת והפעם יש סיכוי שיעיפו גם את ש”ס.
      nadavs

  2. תתחדש על הבית / האחסון החדש . לא ציפיתי אמנם שישתנה משהו בממשק הבלוג למשתמש אבל בכל זאת התאכזבתי שעדיין צריכה להכניס שם וכתובת מייל ואתר בכל פעם מחדש….כלומר אין דרך להזדהות (כמו בגוגל/בלוגספוט, וורדפרס…ישראבלוג) בצורה ש”תזכור” אותי?
    כל שטות שהממשלה הנוכחית תעשה שתקדם את הפלתה עצמה והעלאת מישהו אחר – מבחינתי מבורכת! רק שיקרה כבר!

    1. אני חושב שזה קרה בגלל המעבר לאכסון חדש, כלומר כל המידע של המשתמשים מהפעם הקודמת נמחק. מקווה מאוד שזה המעבר האחרון.
      לגבי הפלת הממשלה, במהרה בימינו.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה