פעילות יתר

בוקר טוב לכולם!

קצת מוזר לכתוב פה אחרי שנים שבהן כתבתי בממשק החצי-מתפקד של ישראבלוג. למען האמת, את הפוסט הזה רציתי לכתוב אתמול, אבל כמובן שברגע שניסיתי להיכנס לאתר הוא החליט שלא בא לו לעבוד. לשמחתי, מכיוון שהאתר נמצא בשליטתי, פניתי מיד לשירות האכסון שדאג להחזיר אותו לחיים תוך כמה דקות ואז להגיב “זה עובד, לא מצאנו שום בעיה”. במרץ 2019, כשנגמר החוזה שלי עם ספק האכסון הנוכחי, הבלוג הזה יעבור למקום יותר אמין. גם ככה הם לוקחים סכום מופרך עבור האכסון.

מחוץ לבלוג התחוללה בינתיים סערה ענקית. פתאום גילו ישראלים רבים שאם חברה מסחרית לא מצליחה נאלצים לפטר בה עובדים. מי היה מאמין. כמובן שבישראל דבר כזה לא יקום ולא יהיה. עוד לפני ההודעה, כשעדיין רצו שמועות על פיטורי 3300 עובדים, הודיעו כל חברי הכנסת שצריך להוציא להורג את קאר שולץ ולעלות על הבית שלו עם D9. יום לאחר מכן, כשהתברר שמדובר ב-1750 עובדים בלבד, הופעלו צופרי פיקוד העורף בכל הארץ והוכרז מגה פיגוע. מסתבר שפיטורים בישראל הם כמו הוצאה להורג (די משעשע בהתחשב בכך שבהוצאה להורג אמיתית, ע”ע אלאור אזריה, אנשים דווקא כן תומכים) וכל מי שמפוטר לא ימצא יותר עבודה לעולם. אפילו ההסתדרות החליטה לתרום את חלקה לאסון ודאגה להטיל מצור על ישראל בגלל הפיטורים (מעניין ששמונים אלף האנשים האחרים שמפוטרים מדי שנה לא מעניינים אותה). ככל הנראה מדובר בהכנה עתידית של התמודדות ניסנקורן לראשות העבודה תחת הסיסמה “ניסנקורן, חזק יותר מחמאס”.

האכזבה הגדולה ביותר בכל המשבר הלא קיים הזה הגיעה מכיוונו של נתניהו. המשנה הכלכלית שלו ידועה היטב ולמרות שהוא נותן לשרי האוצר האחרונים שלו להשתולל, תמיד חשבתי שברגע האמת, שניה לפני שעושים משהו אידיוטי לחלוטין שאין ממנו דרך חזרה, הוא יגיד “די”. הפעם הוא נאלץ להסתמך על שולץ שיעשה עבורו את העבודה. נתניהו ומספר שרים נוספים (שמתחפשים לסנטה קלאוס כל השנה) הגיעו לפגישה עם שולץ שאמר להם ללכת לחפש את החברים שלהם ולהפסיק להציק לו לפני שהטבע היחיד שישאר בארץ יהיה באחריות רשות הטבע והגנים. התקווה שלי היא שהיה מדובר בהצגה אחת גדולה שבה נתניהו ושולץ תיאמו את התגובות שלהם מראש, כי אם נתניהו באמת נפגש איתו במטרה לשכנע אותו לשנות תוכנית עסקית אפשר לסגור את כל מה שנעשה פה בשנים האחרונות. בפעם הבאה ראש הממשלה יהיה יותר “חברתי” והמנכ”ל יהיה יותר פתוח לשוחד של כספי משלמי המיסים ונחזור לאט לאט לימי מפא”י העליזים. גם ככה יש מספר חברי כנסת פעילים במיוחד (כמו יחימוביץ’ וגפני) שאיימו להשתמש בשומת המס שעומדת נגד טבע כדי לסחוט את החברה (לסחוט חברה בקשיים על ידי הכנסתה לקשיים נוספים זה רעיון מעולה). כל איש עסקים שעיניו בראשו יברח מהמקום הזה כמו מאש, בטח עכשיו כשרפורמת המיסים של טראמפ אושרה.

ולסיום הסאגה, מסתבר שבישראל חופש הביטוי תלוי במגזר שאליו כל אחד משתייך. יושב ראש ועד עובדי טבע בירושלים איים שאם הפיטורים יצאו לדרך הוא ישרוף את המפעל המכיל חומרים מסוכנים ויאלצו לסגור את ירושלים לכמה חודשים. כדי להדגיש את רצינותו, הוא אפילו הוסיף “תמות נפשי עם פלישתים”. בישראל, כידוע, אוהבים לעצור אנשים על “הסתה” כל שני וחמישי כי הם קראו לחנין זועבי בוגדת או לנתניהו רוצח. מצד שני, כשאדם מספיק קרוב להסתדרות קורא באופן מפורש לביצוע פשע אף אחד לא פוצה פה. ככה זה, מדי פעם יש עשבים שוטים.

בנושא יותר אופטימי, ההכנות לחתונה מתקדמות ואפילו נקבע תאריך (14 ביוני לכל המעוניינים להגיע). בשבוע שעבר נעשה סקר בין כל החברות המארגנות ולאחר שהתברר שכולם מציעים את אותה הצעה בדיוק הוחלט ללכת על החסכונית ביותר שבה נשמע שאיש הקשר מבין משהו. אחרי ששולמה המקדמה והתאריך שוריין קנינו כרטיסי טיסה ובקרוב גם נסגור מלון. עכשיו צריך להחליט מה עושים עם המסיבה בארץ ולהתחיל לעבוד גם על זה.

ולסיום, כפי שציינתי כבר לפני שנה, מאז המעבר לדירה החדשה בחיפה עברתי התמחות בהפעלת מכונת כביסה. למרות כל האזהרות של חברתי החלטתי להכניס את כל הבגדים יחד למכונה מבלי להפריד צבעים (ניסיתי להשתמש בטענה שזו גזענות). כמובן שבסופו של דבר התברר שצבעים אכן נודדים מבגד אחד לשני והצלחתי לצבוע לה שלושה בגדים. מיד ניסיתי עליהם כמה שיטות שמצאתי באינטרנט, אך ללא הועיל. הצבע הכחול נשאר. אתמול התברר שהצלחתי לצבוע לה סוודר חדש מארה”ב, ואז זה כבר נהיה אישי. חיפשתי שוב דרכים להיפטר מהצבע הזה ומצאתי פורום של יולדות (זה תמיד פורום של יולדות או חרדיות, מסתבר שרק הן מבינות בכביסה) שבו הומלץ להטביע את הבגד במסיר כתמים לכמה שעות ולאחר מכן לכבס. לקחתי את הסוודר, הטבעתי אותו באחד ממסירי הכתמים (אחד עם חמצן פעיל, חנקן סביל ושאר יסודות) ולאחר כמה שעות דחפתי אותו למכונת הכביסה. חמש דקות לאחר הפעלת המכונה היא הפסיקה לעבוד ופשוט השתתקה. מכיוון שהיא ישנה, חשבנו שהיא הפכה לז”ל וכבר חיפשנו לה מחליפה. כשהצלחנו סוף סוף לפתוח את המכסה התברר שאם מכניסים למכונה בגד עם חורים בגודל המתאים כשהוא ספוג בסבון, זה הופך לקצף. המכונה לא מתה, רק הגנה על עצמה מאידיוטים. נתנו לה להירגע ולקצף לצאת והיא הפכה את הסוודר חזרה ללבן. ניסיתי את אותו תרגיל על חולצה אחרת שהרסתי, אבל זה לא עבד. הצלחה אחת משתיים זה נחמד, אבל עכשיו אני שואף לארבע מחמש עם שאר הבגדים שהצלחתי להרוס.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

8 מחשבות על “פעילות יתר”

  1. הוצאת לי את המילים מהפה…ליבי עם עובדי טבע שלא עשו שום דבר רע מלבד לעבוד, אני מכיר לא מעט מהם, אבל זה המצב וכל השרים והח”כים שדיברו כאילו הם בעלי הבית של טבע ונטעו תקוות שווא בעובדים צריכים לשבת בשקט בפינה. למדינה אין SAY בעניין נקודה. מעניין מה יקרה ביום שיוחלט שאינטל לא יהיו כאן, לפחות המפעל בקרית גת…אבא שוב.

    1. ביום שאינטל יחליטו לעזוב יהיה פה כאוס מוחלט. ראש הממשלה ירד על הברכיים בשביל למנוע את זה וחברי הכנסת חובבי המיסים ידרשו לקבל חזרה את כל הטבות המס והמענקים שאינטל קיבלה, כך שהם גם לא ישקלו לחזור לפה.
      nadavs

  2. תראה איזה קטע, רק עזבת את ישרא ופתאום יש לך תגובות מבכירי כותבי ישרא…. אחחח האירוניה.
    לגבי החתונה, ממש אשמח אם תסביר לי מה ההבדל מבחינת נישואין וגירושין ברבנות לעומת אזרחי. בחיי שאני לא מבינה (חוץ ממקווה ושטויות כאלה).
    לגבי כביסה, מי שבאמת יודעות לכבס אלה המרוקאיות, אבל השיטות שלהן כוללות הפרדת שחור לבן צבעוני תחתון עליון מצעים מגבות ילדים מבוגרים עדין גס מלוכלך מאוד ומלוכלך טיפה, אז נראה לי שלאשכנזים שבינינו זה יוצא טיפה לא חסכוני בחשמל וחיים.

    1. כן, מסתבר שכל מה שהיה צריך זה להיכנס לדף של “בלוגרים בשפת הקודש”. זה כמו העמוד הראשי של ישראבלוג, רק מתקדם הרבה יותר לאט.
      מבחינת נישואין, בפראג מדובר בביורוקרטיה בלבד (להירשם במשטרה ובעיריה, להראות מסמכים שמעידים על רווקות ולעבור טקס קצר על ידי אחד מפקידי העיריה). אין בדיקת יהדות, הדרכת כלות ושאר הקשקשת שמלווה את התהליך בארץ. בסופו של דבר מדינת ישראל חייבת להכיר בזה.
      גירושין זה עניין דומה (כל מקום והחוקים שלו), אבל ההיתר ההלכתי להם יכול להגיע רק מהרבנות בארץ.
      ההבדל הגדול באמת הוא עניין הכפיה. כן, ברור לי שזו רק ביורוקרטיה וככל הנראה לא תהיה לנו בעיה להתחתן גם ברבנות, אבל יש גבול לכמה שאפשר לספוג. תארי לעצמך שהיו אומרים לך שאסור לך להתחתן לפי הדרך שלך (חופה וקידושין) בגלל שפה זו מדינה אתאיסטית. זה עובד לשני הכיוונים.
      אין שום סיכוי שאתחיל להפריד את הבגדים לפי הסוגים האלה. זה יצא שכל בגד יכובס בנפרד…
      nadavs

  3. הי נדב וברוך הבא. לגבי טבע: היית מסכימה עם כל מה שאת אומר, לולא המצב יוצא הדופן שבו חברת טבע לא שילמה מיסים במשך שנים – כלומר במהלך כל שנות פעילותה האחרונות המדינה תרמה
    בנדיבות לטבע (כלומר אנחנו תרמנו לה) ולכן זו לא סתם חברה מסחרית כלשהי שיכולה להחליט שבעקבות טעויות גסות שההנהלתה עשתה, העובדים צריכים לשלם וללכת הביתה.
    ואתה צודק שכל העניין נראה כמו קומבינה בין הנהלת טבע לבין ניסנקורן – לכל הפחות.
    מזל טוב שיש תאריך לחתונה, מאד מרגש. חתונה ביוני זה הכי הכי.
    התפעלתי מאד מכישוריך עם הכביסה, אצור אתך קשר אם יהיה לי גם צורך בפעילות חירום שכזאת

    1. המדינה לא תרמה לטבע, זה לא היה מתוך נדיבות ליבה. אי שם בסוף שנות החמישים עבר חוק שמאפשר לתת לחברות תנאים כאלה וטבע עמדה בו. לא היה שום סעיף בחוק או בהסכם שנחתם לבסוף עם החברה שדרש מעבר לכך. פוליטיקאים צריכים להוציא את ידם מהשוק ולהפסיק לבחור לתת הטבות למי שנראה להם טוב. אגב, גם ההנהלה שילמה מחיר והלכה הביתה. פיטרו שם לא מעט מנהלים בכירים בשנים האחרונות.
      חוץ מזה, מה אפשר לעשות עכשיו? לשפוך עליהם עוד כסף ממשלמי המיסים?
      לגבי הכביסה, את יודעת איפה למצוא אותי עכשיו. 🙂
      תודה רבה!
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה