סליחות לתשע”ז

צהריים טובים לכולם!

כמדי שנה, המצור על ישראל מתקדם בצעדי ענק. מעברי הגבול כבר נסגרו, התחבורה הציבורית תיכף תפסיק ובעוד כמה שעות תתחיל פעולת “גדודי יהוה”, זורקי האבנים שאוכפים את עוצר הנסיעות. הצד המשעשע של הדבר הוא שברדיו דיווחו על סגירת המעברים לרשות הפלסטינית כאילו שמדובר במשהו חריג ליום הזה בלי לשים לב לאירוניה שבדבר. לא נורא, זה רק יום אחד, או כמו שאומרים חובבי הכפיה הדתית: “מה איכפת לכם?”.

גם הפעם יש רשימה ארוכה של אנשים שחייבים לנו התנצלות. בנוסף, גם הפעם אני בטוח שלא נשמע מהם התנצלות אחת.

הראשונים הפעם הם חדשים ברשימה, בריוני מאבק הנכים (בעיקר קבוצת “הנכים הופכים לפנתרים”). עם כל הכבוד למאבק (וגם על אותו “כבוד” צריך לדבר), חסימת כביש היא עבירה פלילית ואת זכותם הצודקת למחאה הם יכלו לנצל במקום אחר. הדרישה עצמה היא חצופה בצורה יוצאת דופן (שבעה מיליארד שקלים לפי הערכות חסר) והתעללות באנשים שאמורים לשלם את החשבון היא בבחינת הרצחת וגם ירשת. הצטרפות ההסתדרות לדרישות הנוראיות האלה זו עוד הוכחה לברית הבריונים בישראל (וכמו בכל מאפיה שמכבדת את עצמה, ,הם אפילו מסוכסכים בינם לבין עצמם – ראש החלק המיליטנטי של המחאה אמר שהוא לא מקבל את ההסכם שנסגר היום). כולי תקווה שאם אכן יתממשו איומי החסימות ביום ראשון משטרת ישראל תבצע את תפקידה ותחלק להם דוחות עם כ”כ הרבה נקודות שהם יצטרכו קורס נהיגה מונעת כדי להסתובב ברחוב.

הבאים בתור הם אורחים קבועים בפינה הזאת – הפוליטיקאים החרדים. גם השנה הם חרגו מהדרישות התקציביות שלהם ופלשו לתחום העצבים הרופפים של הציבור החילוני עם תלונותיהם על עבודות הרכבת בשבת וסאגת סגירת המרכולים. בכל פעם שהם נכנסים לממשלה הזיכרון שלהם עף מהחלון והם מתחילים להעלות דרישות שמזכירות לכולם עד כמה הם מנסים להתערב לנו בחיים. אם הם לא ירגעו מהר, את הסליחה על בחירת לפיד בפברואר הם יצטרכו לבקש מהציבור שלהם.

הבא בתור הוא משה כחלון שצריך להתנצל באופן אישי בפני כל אחד ואחד מזוכי הגרלות מחיר למשתכן ומשלמי המיסים בישראל. לא מספיק שהוא לוקח מיליארדים מהקבוצה השניה כדי להעביר לקבוצה הראשונה, העברת הכסף ממש גרועה והוא בפועל מעביר להם ניירות והבטחות לדירות אי שם בעתיד. ניסיון כל כך נואש להצלחה לא נראה פה הרבה זמן וכולי תקווה ששר האוצר הכושל הזה יממש את הבטחתו ולא יתמודד בבחירות הבאות אם מחירי הדיור לא ירדו (והם לא).

הבאה בתור היא מירי רגב. די, אי אפשר כבר עם הצעקות האלה. שקט.

האחרון מבין כל הפוליטיקאים השנה הוא בנימין נתניהו (יש עוד, אבל אין מספיק זמן בשביל לעבור אחד אחד). הוא הממונה על הממשלה הזאת והוא מאפשר לכל השרים שלו, במיוחד לשר האוצר הנורא, להשתולל כאילו אין מחר. גם הכניעה שלו לכל קבוצה פופוליסטית והניסיון לשמור על הכיסא גם במחיר אי-מימוש תוכניות שיכולות לעזור לציבור (כמו מתווה הורדת המיסים שלו ואי-פתיחת התקשורת לתחרות) דורשת התנצלות מיוחדת. אם הוא לא יתעורר בקרוב נמצא את עצמנו בנחיתות אדירה לעומת ארצות הברית (אם טראמפ אכן יצליח להעביר את רפורמת המס שלו) וכל חוסר התגובה הזה יקרא על שמו. על אשתו הפסיכית והבן שירש את הפסיכוזה נוכל אולי לסלוח, על החמצת הזדמנות היסטורית כזו הוא יופיע בכל פוסט סליחות מעתה ועד עולם.

ולסיום, גם השנה, חברות הכבלים והלווין נדרשות להתנצל על חסימת ה-VOD ביום כיפור. לא ברור ממה החשש, הרי אין באמת תחרות בתחום ואין ללקוחות לאן לעבור. אפשר להשאיר שם שקופית שמודיעה שלא יתוקנו תקלות עד מוצאי יום כיפור ולא תינתן תמיכה טכנית במקרה של תקלות. רוב הציבור יבין.

שיהיה צום מענה למי שמוותר על האוכל ביומיים הקרובים וצפיה מהנה לכל השאר.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה