אין נסיעות חינם

בוקר טוב לכולם!


שנת תשע”ז תיכף עוזבת אותנו לטובת שנה אחרת של התעללות ממשה כחלון. כמיטב המסורת, כעשרים מיליון רכבים ימלאו את כבישי ישראל בדרכם צפונה (מוזר שאין פקקים בכיוון השני. רק בצפון מארחים?) ויצבעו את מפות וייז באדום כהה. לאחר מכן ישבו כולם סביב גפילטע פיש, תפוחים ורימונים וינסו להבין איך עשרים אנשים יכולים לאכול שמונים ק”ג אוכל. החילונים ימשיכו משם הביתה והדתיים ישארו אצל מארחיהם המאושרים עד למוצאי שבת. אלוהים אולי מרשה להדליק אש עם להבה שדלקה מלפני החג, אבל הוא עוד לא ברא את הפראייר שישאיר את הרכב פועל במשך יומיים.


היום, כדי להתחיל את השנה ברוח טובה, נחנך קו הרכבת לכרמיאל. מדובר בעוד קו עם עתיד מזהיר שאמור להסיע נוסעים רבים במחיר שגובהו שני רק להשטתם באוניות דרך החול. חמור מכך, הוא יגביר את תנועת הרכבות דרך תחנת בת גלים. אמנם כבר מזמן התרגלתי לרעש הרכבות ולפעמוני הרכבת, אבל מדי בוקר אני נדרש לחצות את הפסים ונראה שמשימה זו הולכת להיות קשה יותר מתמיד. גם ככה ישנם מצבים שבהם אני צריך לחכות לשלוש רכבות כדי לעבור, וככל הנראה עכשיו זמן ההמתנה יעלה עוד קצת. החלק הגרוע באמת הוא שלא נותנים את האפשרות לבצע נסיעה ללא תשלום מחיפה וחזרה כמו ברכבת העמק. ממש לא לעניין. גם השבתת הרכבת לשלושה ימים קצת בעייתית, אבל היו צריכים לגזור את הסרט עכשיו.


גם ביונדאי החליטו שיש דברים שאי אפשר לעשות בחינם, כמו למשל לקבל שירותי סלולר. לפני כחודש הפסיק לעבוד שירות הנתונים הסלולריים שמותקן אצלי ברכב. אחרי שבועיים נשברתי והתקשרתי ליונדאי בנתניה כדי להבין מה הבעיה. הם אמרו שמדובר בתקלת חשמל ואני צריך להגיע אליהם למוסך. מכיוון שהגעה למוסך בנתניה לא באה בחשבון ניסיתי את מזלי באחד מהמוסכים הקרובים בעיר התחתית בחיפה מתוך מחשבה שאם כבר נגזר עלי להגיע לשם, עדיף לעשות את זה היום בבוקר ולא לבזבז ימי עבודה (ואולי גם לנצל את הלחץ של כולם לפני החג למוסך פנוי).


אחרי שתיארתי לנציגת השירות את הבעיה היא העלתה את הסברה שאולי פג התוקף של תקופת הנתונים בחינם (למרות שבנתניה אמרו לי שזה עד סוף השנה). נתתי לה את מספר הסים לבדיקה ואכן התברר שהגיע הזמן לשלוף את הארנק. מיד הקראתי לה את מספר האשראי וחידשתי את המנוי ל-13 חודשים נוספים (מי שיודע למה דווקא לתקופת הזמן הזאת ולא לשנה מוזמן לספר). באותו יום הייתי צריך לנהוג וגיליתי לשמחתי שהנתונים הסלולריים חזרו ו-וייז חזר לחיים. עכשיו רק צריך לזכור לחדש את זה עוד שנה. וחודש.


בתחום האינטרנט גם התרחשה מהפכה אצלנו בדירה. לפני כשנה פניתי לאתר הבוררת על מנת לקבל הצעות מחברות שונות לגבי אינטרנט וטלוויזיה. מסתבר שהפרטים האלה נשמרים באתר וגורמים להם לחזור אחרי שנה עם שאלה האם להשאיר שוב פרטים אצל החברות השונות. שתי חברות קיבלו את הפרטים והתקשרו, אחת מהן אפילו זכתה במכרז שנערך אצלי בראש וקיבלה אישור להתחיל בתהליך ניוד. יומיים לאחר מכן קיבלתי טלפון מחברת האינטרנט הראשונה עם מחיר נמוך אפילו יותר. לא נותרה לי ברירה אלא להסכים גם להם ולבקש מהם העברה. מסתבר שיש תחרות כלשהי בתחום ספקיות האינטרנט. מי היה מאמין.


ולסיום, בנימה אישית, שנת תשע”ז התבררה כלא רעה בכלל. היא נפתחה בטרגדיה אבל המשיכה עם אירועים חיוביים יותר. תשע”ח אמורה להיפתח בטיול לארה”ב, כך שתידרש הרבה עבודה כדי לשפר אותה אפילו יותר.


שנה טובה!


יום טוב.


שלכם,


nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה