מוח פשטידה

ערב טוב לכולם!

כמדי חודש אוגוסט, הטמפרטורות עולות לרמה בלתי נסבלת ומשתלבות עם לחות בלתי אפשרית. המצב הזה גורם למוחות של אנשים להיאפות כמו פשטידות ולפלוט שטויות בקצב שקשה מאוד לעמוד בו.

המוכשר ביותר מהתקופה האחרונה הוא יואב קיש (כן, הכותרת על שמו. לא יכולתי להתאפק). מדובר על חבר כנסת מטעם הליכוד שנכנס לכנסת בעזרת הליכודניקים החדשים. אותם ליכודניקים חדשים הם אנשים שהבינו שהמפלגה שהם תומכים בה לא תעלה לשלטון בזמן הקרוב, אז הם החליטו להתפקד לליכוד כדי להעשיר את המפלגה ולהפסיד בפריימריז לדילים של חברי כנסת מקושרים הרבה יותר. ההצלחה היחידה שלהם עד עכשיו היא חבר הכנסת קיש, ועם כזו הצלחה עדיף לסגור את העסק לפני שיגרם עוד נזק.

בתקופה האחרונה החליטו בליכוד לסגור את האפשרות להתפקד למפלגה באינטרנט (או שמדובר בתקלה טכנית כפי שטוענים שם, כל אחד מוזמן להאמין למה שנוח לו). ככל הנראה מדובר בניסיון לעצור את התפקדות אותם ליכודניקים חדשים שהסיכוי שישימו פתק מחל בקלפי הוא בערך אפס. לאחר שהבין שבפריימריז הבאים יאלץ להתמודד ברשימה הארצית, החליט קיש שצריך להתנתק מהליכודניקים החדשים ומיד פתח בתרגיל ליברמן הפוך: העלה הצעת לחוק לפיו כל מי שהצביע בפריימריז למפלגה יחשב אוטומטית כמצביע שלה ויגרע מפנקס הבוחרים. המחשבה שלו היא שאותם ליכודניקים חדשים יראו שהקול שלהם ילך לליכוד ויבטלו את החברות בהמוניהם.

הבעיה הקטנה עם ההצעה הזאת היא שמדובר בסתירה ענקית לחשאיות הבחירות. הוא בהחלט העלה בדעתו את הבעיה הזאת והציע גם פתרון: נתוני המצביעים בפריימריז ישמרו באופן חשאי. מהפכה של ממש. איך לא חשבו על זה קודם?

אם קיש היה טורח לחשוב קצת יותר, הוא היה מגלה שאותם נתונים היו בעצם נשמרים אצל המפלגות, כלומר למפלגות היו רשימת מצביעים ודאיים, בסתירה גמורה לחשאיות. לאחר מכן הזכיר לי אוריה בר-מאיר נקודה שפספסתי לגמרי – על מנת לגרוע את המצביעים בפריימריז מפנקס הבוחרים צריך להודיע למשרד הפנים לבצע את הפעולה הזאת. מכאן נובע די בבירור שלא רק שלמפלגות יהיו רישומי מצביעים, אלא חמור מכך, למשרד הפנים. למרבה המזל, הסיכוי של חוק אווילי כל כך לעבור בכנסת קרוב לאפס (בגלל בעיה משפטית חמורה) והסיכוי לעבור את בג”צ הוא אפס מוחלט.

על מנת שאובדן עיקרון חשוב בדמוקרטיה ילווה גם בפשיטת רגל כלכלית מהירה, עשרות חברי כנסת חתמו על הצעת חוק להשוואת קצבאות הזקנה לשכר המינימום. לפי חשבון גס שיכול לעשות כל אדם עם חיבור לאינטרנט ומחשבון, מדובר בתוספת של כ-30 מיליארד שקלים בשנה. מסתבר שכאשר יש שר אוצר שטורח ומשקה את עץ הכסף בחצר המשרד באים מיד חברי כנסת ודורשים לקטוף ממנו שטרות. אותו מוסד לביטוח לאומי שאמור לספק את כל השפע הזה פרסם לא מזמן דו”ח כספי לשנת 2016. לכל מי שלא קורא אותו פעם בשנה ובוכה, בשנה שעברה גירעון המוסד עלה ב-90 מיליארד שקלים בעקבות עדכון תוחלת החיים, גידול האוכלוסיה ומדיניות משרד האוצר. אם למישהו יש מושג מאיפה כזה מוסד יביא עוד 30 מיליארד שקלים בשנה הוא מוזמן לספר.

באותו עניין, גם למשטרה כבר ניתך המוח לגמרי מכל העמידה בשמש בהפגנות הנכים. לפני כמה ימים שמעתי שכביש 4 יחסם לתנועה בגלל הפגנה בתיאום עם המשטרה. יש חוצפה גדולה מזו? משטרת התנועה הופכת למשטרת העמידה וקבוצה חצופה שרוצה כסף של אנשים עובדים מונעת מאותם אנשים עובדים להגיע ליעדם. למרבה המזל, הם כבר מבינים שההפגנות האלה משיגות בעיקר אנטגוניזם. למרבה הצער, הם התחילו להשמיע איומים בהצתות וונדליזם. אולי לשם שינוי המשטרה תעשה את עבודתה ותעצור את מי שמפריע במקום לעזור לו לתקוע את התנועה בכבישי ישראל.

יום טוב,

שלכם,

nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה