טמטום עולה ביוקר

ערב טוב לכולם!


אתמול התרחש אחד המקרים המצחיקים ביותר בתחום רישום הדומיינים בארץ. יואב אליאסי, הידוע בכינויו “הצל” (או “אידיוט”), שכח לחדש את רישום הדומיין של האתר שלו, vmk.co.il (מי שלא יודע מוזמן לנסות לנחש את מקור השם. רמז: לחשוב מטומטם. עוד רמז: להיזכר מה הידע של אליאסי והתומכים שלו באנגלית. עוד רמז: להסתכל על המקלדת. רמז אחרון: להסתכל על העברית במקלדת. כן, זו הסיבה). אמנם כל רשם דומיינים שולח בערך מיליון התראות לפני שפג תוקפו של דומיין ובאיגוד האינטרנט הישראלי אפילו מאפשרים לחדש ללא קנס גם מספר ימים לאחר שפג תוקפו של הדומיין, אבל לאליאסי כנראה לא היתה היכולת להבין מה לעזאזל קורה והוא איבד את הדומיין.


על מנת להפוך את כל העניין למצחיק יותר, מיד עם שחרור הדומיין לחופשי קנה אותו מישהו אחר ושם בו עמוד הקורא לאנשים לחתום על כרטיס אדי ולתרום איברים. הסיבה, למי שלא מכיר את פועלו המבורך של אליאסי בתחום הפצת השקרים, היא השמועה שהוא הפיץ על תרומת איברים למחבלים בעקבות אשפוזו של סאיב עריקאת בישראל להשתלת ריאות (הוא נכנס אוטומטית לתחתית הראשימה מכיוון שהוא לא תושב ישראלי, אבל זה לא הפריע לאליאסי). אני לא יודע אם זה היעוד הסופי של האתר או סתם שעשוע זמני כדי לתקוע אצבע בעין לאדם שלא יכול לזכור שצריך לשלם פעם בשנה, אבל התוצאה הסופית נהדרת.


גם התגובות בעמוד של אותו גאון לא מאכזבות. מצד אחד, היו האינטליגנטים שהמליצו לו לגשת לבית משפט (הא לא יכול לשלם 60 שקלים לדומיין ורוצים שהוא יוציא עוד אלפים על משפט שהוא יפסיד בו בוודאות?) ומצד שני היו העילויים שכתבו משפטים כמו “בדקתי בהסכם השימוש של האינטרנט ואתה צודק”. ככל הנראה המקרה יעבור לסמכות העליונה של האחראי על האינטרנט לפתרון סופי.


שיחת פייסבוק קצרה בעקבות המקרה המשעשע הזה העלתה אצלי זכרונות מדומיין שרציתי במשך שנים, nadavs.com. עד לא מזמן הוא היה רשום לנדב זלצמן כלשהו (להגנתו, הוא כתב נכון את השם), אבל כשבדקתי אתמול התברר שהדומיין חופשי וזמין. תוך שלושים שניות סגרתי אותו לשלוש השנים הבאות, ועכשיו רק נותר להחליט מה לעשות איתו. הרעיון של העברת הבלוג לאתר משלי עלה שוב ואפילו הצלחתי ליצור גיבוי טוב לוורדפרס, אבל עדיין קיים קשר נוסטלגי לאתר הזה ויש בעיה בהעברת הקטגוריות. בינתיים הגיבוי קיים, אולי בעתיד אכן יעבור האתר.


בנושא אחר, אני מקווה מאוד שהטמטום של הנכים לא יחלחל לירושלים, כי יש גבול לחוצפה. מסתבר שהם לא מסכנים כמו שהם מציגים את עצמם, אלא חסרי בושה שמוכנים לפגוע באנשים שמהם הם דורשים כסף בכוח. ביזיון כזה כבר לא נראה הרבה זמן. הדרישות המופרכות שלהם להעלאה של כמה אחוזים בהוצאות הביטוח הלאומי פושט הרגל (וכל זה בלי להגיד מאיפה יבוא הכסף, פשוט לדרוש אותו) היא שבירת שיא נוסף של חוצפה. עד שהם יביאו תוכנית ריאלית להעלאת קצבאות הנכות (הם רוצים עוד חמישה מיליארד שקלים? שיגידו מאיפה), שיעופו מהכביש או יעופו לכלא.


ולסיום, היום לפני תשע שנים נלקחתי בכוח לשירות בגוף שסוחר בבני אדם לצרכי עבודות גינון. אה, סליחה, התגייסתי לצה”ל. לפעמים ממש קשה להבדיל בין השניים.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

4 מחשבות על “טמטום עולה ביוקר”

  1. לא כולם יכולים להיות גאונים בהכל, אני דווקא תמיד אהבתי את יואב.

    בכל מקרה… כן, מההתחלה לא אהבתי את מה ש"הנכים"(כאילו קבוצה של איזה 20 מרקסיסטים מייצגת את כל הנכים בארץ) האלה עושים.
    באופן כללי אין לי סימפטיה לאנשים שבמקום לבקש עזרה דורשים מהממשלה לגנוב ממני עוד כסף או לשעבד את הילדים שעוד לא נולדו למען הגחמות שלהם.

    סתם לשם השוואה, אבא שלי נכה כמעט 80%. הוא חי על קצבה של ביטוח לאומי?
    nope!
    בגיל מבוגר אחרי כמה ילדים ושנים במקצוע מסוים(שבו הוא לא יכל לעסוק יותר בגלל הפציעה) הוא הלך לאוניברסיטה ללמוד מקצוע אחר והתחיל לעבוד בו.

    אני שונא אדומים.

  2. – הקטע עם הצל זה מצויין. הוא כל פעם משתפר קצת (למד להשתמש באותיות אית"ן בעתיד) אבל הטמטום תמיד יוצא ממנו כמו במקרה הזה. הקטע המצחיק יותר הוא שהוא יצא על איזה עיתונאי שפרסם את זה למרות שכלל לא היה לו קשר לאתר. 

    – באמת שהקטע עם הנכים לא ברור לי. אוקי, יש אחוז מסויים שלא מסוגל לתפקד כלל, אבל יש לא מעט נכים שיכולים לעבוד. אין בעיה לתת להם איזה קצבה מסויימת אבל למה זה צריך להיות שווה לשכר המינימום? אבל לך תדע, אולי אני סתם מתוסכל- פעם הפסדתי לנכה בטניס. ולמה הפסדתי לו? כי היה לו זמן להתאמן כל היום כי הוא לא עבד… 

    1. אליאסי דואג תמיד לתקוף את הראשון שהוא מצליח לקשר עם כל פרשה, בלי קשר להיגיון או למציאות.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה