תקדים לא מסוכן

ערב טוב לכולם!


כזכור לכל קוראי האדוקים, כבר לפני ארבעה חודשים וקצת כתבתי כאן שאני מתכנן להתחיל לימודים לתואר מתקדם. לפני יותר משנה קיבלתי מייל מאחת מחברות הסגל בפקולטה להנדסת חומרים שהזמינה אותי לפגישה אצלה במשרד כהצעה לתואר שני. באותו זמן אמרתי לה שאני לא מעוניין להמשיך, אבל אשמח להיפגש מכיוון שההרצאה שהעבירה רק יומיים קודם לכן היתה מעניינת. תוך חודש בלבד הצלחנו למצוא תאריך שמתאים לשנינו והגעתי אליה לשמוע מה היא מציעה.


הנושא שהיא והקבוצה שלה מתעסקים בו הוא חישובים תיאורטיים של חומרים. קיבלתי הצגה של מחקרים אחרונים, של חברי הקבוצה ואפילו של המטבחון. בנוסף, היא ניסתה למכור לי את ההצעה שלה על ידי הצגת הישגי הסטודנטים אצלה בקבוצה (הישגים די מרשימים, אגב): מאמרים בלי סוף, פטנטים ומחקר שמתקדם בקצב מהיר (כי הכל נעשה במחשב). מעבר לכך, העובדה שלא צריך להיכנס למעבדה ואפשר לבוא עם סנדלים בקיץ צוינה גם היא כבונוס גדול (צריך להתאים את ההצעה לקהל היעד, ופה בהחלט היה מסר ממוקד). נפרדנו עם ההבטחה שלי שאחשוב על כך.


במשך כמה חודשים התלבטתי מה לעשות בנושא. אחרי ששמעתי מספיק מרצים שמעודדים אותנו להמשיך לתואר שני וגיליתי שתואר ראשון עלול להגביל את האפשרויות מחוץ לטכניון, החלטתי לתת לזה צ’אנס. קבעתי פגישה נוספת, שאלתי עוד שאלות והחלטתי שאפשר להירשם.


מכיוון שהיו התחייבויות קודמות שעלי למלא, לא יכולתי להחזיר תשובה בנובמבר והמקומות נתפסו. עם זאת, קיבלתי הצעה למסלול מיוחד לדוקטורט שמדלג על התואר השני. ההצעה נשמעה לי טובה, אך עד שביררתי את כל הפרטים (כולל שיחות עם סטודנטים אחרים שלה) נתפסו כל המקומות ומחזור ההרשמה הזמין הראשון הפך לאוקטובר 2017. ביקשתי שמירת מקום עד מרץ 2018 ונעניתי בחיוב. לפני כשבועיים קיבלתי מייל ששואל אותי האם אני עדיין מתכוון להירשם ועניתי בחיוב.


לאחר המייל הזה עלתה לי מחשבה שאולי כדאי להקדים מעט את הבירורים לפני ההרשמה. אחרי הכל, אין לי יותר מדי זמן פנוי ואני לא רוצה להתקרב יותר מדי לדדליינים. שלחתי מייל למזכירת לימודי מוסמכים בחומרים וקיבלתי את התשובה המדהימה הבאה: עדיין לא היה אף סטודנט במסלול המיוחד לדוקטורט והיא צריכה לברר מה המדיניות של הפקולטה בנושא.


כבר יותר משבוע שאני מסתובב עם התמיהה כיצד קרה שאין סטודנטים במסלול הזה. סף הקבלה המינימלי למסלול לפי נהלי הטכניון הוא ממוצע 85 בתואר הראשון. סף הקבלה המינימלי בהנדסת חומרים הוא 88, הנמוך ביותר מבין הפקולטות שמציעות את המסלול הנ”ל. לפי חבר שעושה כרגע תואר שני בפיזיקה, הוא שמע על בערך אדם אחד שהתקבל למסלול הזה בעשור האחרון (בפיזיקה). לא ברור אם זה מחסור בבוגרים עם ממוצע מספיק (לא סביר), מחסור בדוקטורנטים (לא סביר, יש די הרבה) או מחסור בידע. אחרי הכל, לא שמעתי על המסלול הזה עד שהוא הוצע לי. רק כאשר נכנסתי לעמוד של המנחה גיליתי איך היא ידעה על המסלול הזה: היא עברה אותו בעצמה.


ביום ראשון חלה התקדמות מסוימת כאשר המזכירה ביקשה את גיליון הציונים שלי. מי יודע, אולי זה ישכנע מישהו בפקולטה ליצור תקדים ולקבל אותי למסלול. אם לא יחזרו אלי בזמן, פשוט אירשם למסלול כך שהם יצטרכו לדון בבקשה הזאת.


ולסיום, מועמדי מפלגת העבודה הפכו לחסרי בושה לחלוטין ומפציצים את הטלפון המסכן שלי בעשרות הודעות בשבוע, כולל טלפונים עם סקרים והזמנות לאירועים. היום אפילו נשאלתי למי אצביע אם פרץ וגבאי יגיעו לסיבוב השני (הייתי צריך להגיד שאני מעדיף להצביע עם האצבע לתוך העין מאשר לבחור באחד מהם, בטח בפרץ). נותרו רק עוד ארבעה שבועות לעונש הזה. מצד שני, מיד לאחר מכן יגיע הסיבוב השני שבו ככל הנראה אצטרך להחליט בין נבלה לטרפה.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה