השינוי שלא קיים

ערב טוב לכולם!


ביום ראשון לפנות בוקר תם עידן בישראל – הסתיימו שידורי הערוץ הראשון. על מנת שלא נשכח את האירוע המרגש, טרחו עובדי הערוץ להתראיין לכל מי שהיה מוכן לשמוע (כולל למנחים המזעזעים של האירוויזיון), לבצע קטע דרמטי בסיום מהדורת מבט האחרונה ולקפוץ ממצדה. טוב, את החלק האחרון הם לא עשו. אחרי כל הדרמה והבכי, רוב העובדים הבוכים עברו בשמחה ובששון לשדר מבניין אחר תחת שם אחר ואותו מספר בשלט. אלו שלא שפר עליהם גורלם להיכנס לתאגיד החדש (שעומד להתפצל לשניים, או שלא. אף אחד לא יודע) קיבלו תנאי פרישה כ”כ טובים שהייתי מוכן שיפטרו אותי ברגע זה עם התנאים שלהם.


אז למה הם בוכים? כי בישראל רווחת התפיסה האבסורדית שמקום עבודה זה לנצח ומי שמפוטר מעבודתו “נזרק לרחוב” (גם אם הרוויח משכורת בת חמש ספרות לפני אותו מקרה טראומטי). זהו, אין חיים אחרי הפיטורים. המצב חמור ביותר כשמדובר במגזר הציבורי, שם תלוש המשכורת הפך למקביל לחמצן. מי שנותק מהתלוש ליותר משבע דקות יסבול מנזק מוחי בלתי הפיך.


כל אלה הן כמובן שטויות מוחלטות. לאף אחד לא “מגיעה” עבודה ומי שחושב שעבודה למען הממשלה מבטיחה הכנסה נצחית צריך להתעורר ומהר. מי שעושה עסקים עם הממשלה צריך להתכונן לקפריזות שבינן ובין היגיון עסקי אין שום קשר. גם קביעות כבר לא מצילה מפיטורים. מצד שני, היא מאוד עוזרת כשצריך ללחוץ קצת על שר האוצר כשעוברים לשדר בצבע. אחרי הכל, מדובר בשידור שונה לגמרי שמחייב העלאת שכר (כן, זה אמיתי).


אז כן, אולי יהיה פה שידור ציבורי ששווה משהו. לשנה-שנתיים. עד אז עובדי רשות השידור הותיקים כבר יעבירו את סגנון ההתנהלות לתאגיד החדש (והעובדים החדשים יבינו מהר מאוד איך מתנהלים במגזר הציבורי). אולי לא יהיה סיאוב כמו ברשות השידור, אבל נקבל סיאוב ושחיתות חדשים וטריים תוצרת התאגיד. בשביל שידורים באיכות של ה-BBC כדאי להעביר את הממיר לערוץ ה-BBC. בישראל כדאי לסגור את התאגיד הזה ולהשתמש בכסף להקלה במיסים או לתוכנית אידיוטית כזו או אחרת של שר האוצר.


מצד שני, אולי כדאי להרחיק את שר האוצר הנוכחי ממה שקשור לכסף. אחרי חלוקת דירות בהגרלה הגיע התור של חלוקת כסף לפי יכולות רביה. לחלק למשלמי המיסים מתנות על חשבון עצמם זה תמיד משעשע, במיוחד כשזה מגיע עם ניחוח עז של עידוד ילודה והתחנפות למצביעים. על מנת להראות שהוא לא רק אוהב את כולם אלא גם שונא, הוא נלחם במלוא הכוח נגד בעלי דירות רבות כדי להראות שהוא “עושה משהו”. בפועל הוא בעיקר מדבר.


האמירה שלו אחרי העתירה לבג”צ נגד חוק מיסוי דירה שלישית היתה לא פחות ממדהימה. הוא טען שהעותרים פנו לבית המשפט על מנת שלזוגות הצעירים לא תהיה דירה לעולם. זו אמירה כל כך מטומטמת עד שקשה להאמין שמי שאמר את זה אחראי על יותר מחמישה שקלים בארנק שלו. החוק הזה לא יבנה אפילו דירה אחת בישראל, אלא יעביר אנשים משכירות לבעלות. לא תימנע דירה מאף אחד.


מי שכן מונע דירות הוא הרשע ביותר בין שרי ממשלת ישראל – משה כחלון. עם חיוך נחמד ומילים יפות הוא יסביר לזוגות הצעירים (מה עם רווקים צעירים? זוגות מבוגרים?) מי אשם בכל צרותיהם כשבפועל הוא פושט את עורם במיסים פסיכיים, לא מוודא שהתמורה עבורם שווה משהו (היא לא) ומעוות את שוק הדיור עוד ועוד כדי לרכב על גבם עד לכנסת העשרים ואחת. אדם כל כך רשע ושקרן מזמן לא כיהן במשרד האוצר. הוא הצליח כבר מזמן לעבור את לפיד ברמת הטמטום של ההצעות שלו. כולי תקווה שהממשלה הזאת באמת תיפול בנובמבר הקרוב יחד עם חוק מיסוי דירה שלישית, מחיר למשתכן ומפלגת כולנו על שלל חבריה.


ולסיום, לפני שבוע קיבלתי מהטכניון מייל חגיגי (שהגיע ישר לספאם) שהודיע שה-TOFES TIULIM בסדר ובקרוב אקבל ISHUR GEMAR (כן, במילים אלה ממש). משום מה נראה שהאישורים האלה נכתבים בכתיבה תמה ולא, נניח, במחשב. אין לי שום הסבר אחר לכך שעבר שבוע מאז שהתברר שאכן השלמתי את כל הנקודות הדרושות לתואר ועדיין לא קיבלתי את האישור שאומר שאני אכן זכאי לו.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה