הבוחן האחרון

ערב טוב לכולם!

מחר בבוקר יתרחש אירוע אדיר, שני בחשיבותו רק להיווצרות היקום ובחירת טראמפ לנשיא לפני חודש: הבוחן האחרון בתואר. הזוכה המאושר בתחרות “הבוחן האחרון” הוא הבוחן במבוא להנדסה כימית, הקורס הראשון בתואר שאני לוקח בלי להגיע להרצאות ולתרגולים (מלבד הרצאה אחת שהלכתי אליה כדי לברר האם אני חייב ללכת להרצאות). שיעורי הבית בקורס לא מסובכים במיוחד ומהווים כ-80% מהפעילות הגופנית שאני מבצע בטכניון (עשרים האחוזים הנוספים הם פלדנקרייז) מכיוון שהגשתם דורשת הגעה לפקולטה להנדסה כימית שנמצאת אי שם בתחתית הטכניון.

המוקש הגדול שמתחבא בבוחן הזה הגיע במייל לפני כמה ימים. באותו מייל נודע לנו שטבלאות עם נתונים חשובים, כמו לחץ וטמפ’ של קיטור, אין צורך להדפיס מכיוון שנקבל אותם אם נצטרך. מצד שני, הדגישו את הבקשה להביא איתנו מעברי יחידות. מבחנים במעברי יחידות זה לרוב גועל נפש, מכיוון שמעברי היחידות עצמם הופכים לעיתים לפואנטה של התרגיל. אני מקווה שהמרצה יצמד מחר ליחידות הנורמליות ולא ימציא לנו שטויות.

מעבר לכך, הלימודים מתקדמים בקצב די מהיר, וכבר בשבוע הבא תגיע החופשה הראשונה של הסמסטר: חנוכה. השנה, בגלל מחדל שהזיז את כל החגים כמעט חודש קדימה, החופש יקוצר לשלושה ימים בלבד. לפחות הפעם אין בחני אמצע שצריך להתכונן אליהם בזמן הזה, כך שנשארנו עם שיעורי בית בלבד, בתקווה שאצליח להגיש את כולם לפני החופשה.

כמה קילומטרים מהטכניון, אי שם למטה בבת גלים, הדירה שלנו הפכה סוף סוף ממקום שנראה כאילו עבר הפצצות של אסד לבית שאפשר להראות לאורחים. הרצפה נוקתה, הזבל פונה, ואפילו ניתן לראות שבפינת האוכל יש שולחן ולא מעמד לחפצים. ברגעים אלה ממש עובדת מכונת הכביסה על שאריות הניקיון מאתמול, וככל הנראה תמשיך בעבודה זו גם מאוחר יותר היום ומחר.

בירושלים, הרחק מההיגיון, עבר השבוע חוק מיסוי דירה שלישית. אמנם החוק עוקר וסורס כך שיתאים בדיוק לכל דרישות החרדים (שלא הצליחו להפיל אותו, חבל שלא הכניסו סעיף שמחייב את גביית המס בשבת), אבל הוא עדיין יגרום נזק לשוכרים שיגלו פתאום שבעל הבית לא משכיר להם את דירתו רק בגלל שהוא נחמד. את תומכי החוק העיוורים שמתלהבים מכך שבעלי שלוש דירות ימכרו את הדירה שלהם (ואז מה?) אי אפשר לשכנע, אבל אולי יש סיכוי שבממשלה הבאה ישב שר אוצר שלא מונע על ידי שנאה ותיעוב לאנשים שהצליחו יותר ממנו. עם זאת, ההיסטוריה מלמדת שכנראה יבוא אחד יותר גרוע שינסה להוסיף טלאי על טלאי עד שהמרוויחים הגדולים יהיו בעיקר פקידי רשות המיסים.

בנושא אחר, אשמח אם מישהו יוכל להסביר לי מה הסיפור עם עמונה ולמה לעזאזל מתעסקים כל כך הרבה בכמה בתים ובהכנות לפינוי התושבים, כשמי שצריך בכלל להתפנות משם זה צה”ל.  כל מה שצריך לעשות זה להכריז שהחל מתאריך מסוים צה”ל לא ישמור יותר על הישוב ושיהיה להם בהצלחה, כי יש סיכוי שבעלי הקרקע ירצו לתבוע שימוש בה. במקום זה עורכים משא ומתן ומחפשים גבעה כזאת או אחרת באמצע שומקום כדי שביבי לא יצטרך לעמוד בראשות ממשלה שפינתה בכוח יהודים מאדמת ארץ הקודש.

ולסיום, מסתבר שבאסל גטאס ממשיך במסורת המפוארת של עשיית שטויות בבל”ד, אבל נראה שהפעם הוא עבר את הגבול. חסינות זה עניין חשוב, אבל אם הוא רוצה שהיא תשמש אותו כדאי לו מאוד שימצא דרך לתרץ את העבירה שלו כמילוי תפקיד (ואני מאוד מתקשה לראות איך הוא עושה את זה) ויפסיק להאשים את כל העולם ואחותו בהתנכלות. שישמור את זה לזיכוי או לכתבת הכניסה לכלא.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

2 מחשבות על “הבוחן האחרון”

  1. עמונה זה סיפור ההתנחלות הכי עצוב והכי ממצה בעולם. זה מקום שהמדינה וצהל שלחו אליו אנשים במיוחד, הבטיחו הבטחות, ואז רמסו אותן עם סוסים. עכשיו מנסים למצוא דרך לשלם הון עתק כדי להעתיק את הבתים שני סנטימטר שמאלה עבור אנשי שלום עכשיו שהסבירו לערבים שם שיש מישהו מהם שיש לו בדיוק את הזכויות על אותם שני סנטימטר. 

    1. לא מזיזים את הבתים עבור אנשי שלום עכשיו, עם כל הכבוד לזלזול שלך. אם למישהו יש בעלות על הקרקע (וכנראה שיש, אם הצליחו לשכנע את בג"צ) צריך לנהוג בו כבעלי הקרקע ולא לבנות עליה ללא אישורו.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה