מעירים את המתים

ערב טוב לכולם!


בשבוע שעבר קרתה תקלה חמורה: שנת הלימודים נפתחה ללא בעיות. בנט חייך, ביבי נאם וכל התלמידים התרגשו נורא מהשעתיים שהם נאלצו לבלות בבית הספר. מיד לאחר מכן חזרו כלי התקשורת לעסוק בהספד המופלא שנתן יוסי ביילין ונראה היה שחודש ספטמבר הולך להיפתח בפיהוק אחד גדול. בחמישי בערב כבר היו רמזים לסערה שעומדת לבוא, ובשישי בבוקר כבר התבררו מימדי האסון שאליו הכניס אותנו ראש הממשלה המעצבן בהיסטוריה, זה שהצליח לגרום לי להיות בצד של ישראל כץ ויעקב ליצמן.


הסיפור כולו התחיל בגלל שישראל כץ הביע שאיפות לשבת על כיסא ראש הממשלה, משהו שלא הסתדר עם התוכנית של ביבי לשבת על אותו כיסא בדיוק. מכיוון שאי אפשר, מבחינה ציבורית, לפטר את כץ סתם כך, נתניהו נאלץ ליזום משבר. הראשון היה בשבוע שעבר, עם העבודות בנתיבי איילון. מישהו החליט שהגיע הזמן להעיר את מפלצת העבודות בשבת מרבצה ולהציק לכץ, ולבסוף הצליחו להגיע לפשרה שלפיה תוקם ועדה שתצטרך לאשר את העבודות האלה.


הפוליטיקאים החרדים אולי לא אוהבים עבודות בשבת, אבל ברור להם שאין להם אפשרות לעצור את זה לגמרי מבלי למצוא את עצמם מוקפים באזרחים נושאי לפידים. עד עכשיו הם פשוט העלימו עין ולא אישרו את העניין במפורש. כל זה עד שהגיע חוכמולוג, נקרא לו ב”נ, שהחליט שהגיע הזמן לשאול אותם במפורש ולקבל, איך לא, תשובה שלילית. מפה העניין התנפח עד עצירת תנועת הרכבות בין הצפון לדרום עד היום בשבע בערב. החרדים ניסו להגן על עמדתם ולהסביר שהם לא יכולים לאשר חילול שבת והעלו כמובן את טיעון ה”סטטוס קוו”, ומהצד השני עלו קריאות של כפיה דתית והפרדת דת ומדינה, אבל גם כאלה שראו דרך התרגיל הזה והאשימו את נתניהו עצמו בכל המשבר.


נראה שהפעם גם החרדים נפלו קורבן לתרגיל של ביבי, מכיוון שלא היה להם שום אינטרס להתחיל שוב את מריבות השבת האלה. בפעם האחרונה שהם השתוללו, הגיע יאיר לפיד. אמנם בכנסת הזאת אלי ישי עסוק בהחזר חובות ולדרעי וליצמן טון דיבור פחות מעורר אנטגוניזם, אבל משברים כמו השניים בשבוע האחרון עלולים לחזק את לפיד ולהדיח אותם לעוד שנתיים במדבריות האופוזיציה, ואין להם שום כוונה שהדבר הזה יקרה.


מצד שני, אם ימשיכו לחטט בפצעי העבודות בשבת, הפוליטיקאים החרדים לא יוכלו לרדת מהעץ שהם טיפסו עליו והמשבר עלול לגלוש עד נובמבר. נובמבר הקרוב הוא חודש חשוב במיוחד – זהו החודש בו אמור לעבור התקציב. אם השותפות לקואליציה לא יצליחו להגיע להסכמות, חובשי הכיפות בממשלה עלולים להגיד שלום לכיסאות שלהם במשרדי הממשלה ובמקומם יבואו החברים של בוז’י שיקחו את משרד הפנים, משרד החינוך, משרד הבריאות ומשרד הדתות (שיועבר לזוהיר בהלול). במקרה המאוד נדיר, שבו בוז’י יגלה עמוד שדרה, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בבחירות בחג האהבה 2017 שגם בהן ביבי ינצח, הפעם בזכות קמפיין שימומן כמעט כולו על ידי תעשיית השוקולד והפרחים הישראלית.


הרחק מהמשבר, במפלגת הבית היהודי, התברר שיש שרה שיודעת מדי פעם להגיד את הדבר הנכון. מדובר על איילת שקד, שהפליאה בנאום על הבעייתיות בעודף החקיקה בישראל, על ויתור החירות שחוקים גוררים ושאר מילים שיכולות לגרום למישהו לחשוב שמדובר בנציגת המפלגה הרפובליקנית האמריקאית שנחתה בטעות בכנסת. עכשיו רק נותר לקוות שהיא תפעל לאורו של הנאום הזה ותעזור לפחות לחבריה לקואליציה להבין את ההשלכות של מעשיהם. זו כבר תהיה התחלה טובה.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה