חג השנאה של כחלון

בוקר טוב לכולם!

כמדי שנה, חמישה או שישה ימים לאחר שמסעדות ברחבי הארץ חוטפות מכה כלכלית בגלל צום על הרס של בניינים ישנה פריחה מחודשת בגלל שמישהו החליט שאם לגויים יש חג אהבה, אפשר לעשות אחד דומה גם בארץ ולהוסיף ללוח השנה עוד יום שבו אסור להתקרב למקומות בילוי ללא הזמנה מראש וחניה שמורה. מצד שני, ישנם פוליטיקאים שהאהבה היחידה שלהם היא לקול של עצמם ותפקידם הוא ללבות שנאה כלפי קבוצות שונות באוכלוסיה. לכל פוליטיקאי יש את הקבוצה שהוא אוהב לרכב על השנאה אליה בדרך למושב בכנסת, ואצל הנחש שמכהן כשר אוצר מדובר בקבוצת בעלי הדירות.

לאחר האזנה לראיונות וצפיה בהשתתפות של כחלון בתוכניות טלוויזיה למינהן, אין מנוס מלהגיע למסקנה שהוא שונא עושר ומתעב אנשים בעלי רכוש. הדיבורים שלו בסנגון “אנשים לא צריכים להיות חזירים, דירה אחת זה מספיק” מראים בורות תהומית ושנאה עמוקה לאנשים שמאפשרים לאחרים לגור אצלם תמורת תשלום, והמס החדש שהוא הציע כבר משפיע על שכר הדירה של אנשים רבים, למרות שהוא עדיין לא אושר בכנסת. למזלי הרב, כשחתמתי על חוזה השכירות לפני שנתיים היתה בו אופציה להארכה ללא שינוי שכר הדירה, כך שבשנה הקרובה אני מוגן מרשעותו של הנחש בחליפה, אבל בתום השנה הזאת, בין אם אבחר להישאר בדירה הנוכחית או לעבור לדירה אחרת, אצטרך להתמודד עם ההשלכות של המס הזה שברור לכולם שנובע משנאה ולא מניסיון אמיתי להוריד את מחירי הדיור.

הטענה המגוחכת שלפיה המס יגרום לאנשים למכור את הדירה ממש לא ברורה לי. מי לעזאזל יקנה את הדירה שאני גר בה? מדובר בדירה יחסית קטנה, בבניין ישן, והיא מיועדת בדיוק לסטודנטים חסרי סטנדרטים. הרי לא אני ולא השותף שלי מתכוונים (או יכולים) לקנות את הדירה הזאת, כך שאם בעל הדירה שלי יחליט למכור אותה, זה יהיה למישהו אחר שישכיר אותה, כלומר לא יהיה שום שינוי במספר בעלי הדירות. כולי תקווה שהמס הזה הוא סתם עז שכחלון מנסה להכניס בתקציב ויוציא אותה כשיראה שיש התנגדות ונזקים גדולים שנגרמים ממנו. עם זאת, השנאה העמוקה שלו להצלחה אישית של אנשים ולבחירות המנוגדות להשקפת עולמו עשויות לגרום לו ללכת עם הראש בקיר בעניין הזה ולגרום לנזק שיקח שנים רבות לתקן.

כמה עשרות מטרים מהדירה, בטכניון, התחולל השבוע מהפך בגיליון הציונים שלי. בתחילת השבוע הגיע מייל תשובה מהמרצה לאסטרולוגיה בנוגע לערעור שהגשתי, ובמייל נכתב ששינוי הציון הועבר למזכירות ותלוי כעת בהן. לאחר כמה ימים מלאי מתח, פתחתי בוקר אחד את גיליון הציונים כדי לראות שהממוצע לתואר עלה, כלומר הערעור באסטרולוגיה התקבל בהצלחה. כשגללתי למטה את העמוד, התברר לפתע שה-67 הפך ל-89, ומהנדסה לאחור של מרכיבי הציון ניתן היה להבין שציון המבחן עלה מ-64 ל-88, כלומר נוספו 50% יותר נקודות מאשר ערכה של השאלה הבודדת שלא נבדקה. כבר כשראיתי את הסריקה לראשונה לא הבנתי מאיפה הגיע המספר 64, ועכשיו מסתבר שגם המרצה לא הבין והחליט לתקן את העוול. לאחר המבחן נודע לי שהמתרגל התפלא על הממוצע הנמוך, אבל נראה שמי שאחראי לממוצע הזה הוא המתרגל בעצמו.

ולסיום, אתמול התחילה סוף סוף העבודה בפועל על פרויקט הגמר של התואר. עברנו קצת על המיקרוסקופ, על התוכנה שתשמש אותנו בהמשך וביצענו מספר סריקות שבהבירו למה העבודה במעבדה דורשת כל כך הרבה שעות – המיקרוסקופ ממש איטי. נראה שנצטרך לתכנן במדויק כל סריקה וסריקה כדי שלא ניתקע שם עד שנת 2018.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

2 מחשבות על “חג השנאה של כחלון”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה