למה לא ניו יורק?

בוקר טוב לכולם!


תקופת המבחנים נמצאת בעיצומה, ובעוד ארבע שעות אקבל לידי את דפי המבחן באסטרולוגיה ואתחיל לענות על משהו כמו מאתיים שאלות (סתם, רק שש, עם שלושה סעיפים לכל אחת. מישהו השתגע). בשבוע שעבר גם היה מבחן, הפעם בקורס הנושא את השם המופלא “אמינות התקני מיקרואלקטרוניקה”. כמו שכתבתי כאן בפעם הקודמת, המבחן ארך כשעה ולכן לא היה צורך ללמוד יותר מדי, אבל הפעם המרצה החליט להתחכם. בשאלה הראשונה נשאלנו על נושא כלשהו שהיה בהרצאות, אבל כשהסתכלנו בנוסחאות התברר שנדרש שם שדה חשמלי כלשהו ולא היתה לנו שום דרך להשיג את השדה הזה. גם אחרי תחינות חוזרות ונשנות למרצה, לא קיבלנו שום מענה. בסופו של דבר כתבתי שם איזו שטות, יצאה תוצאה יחסית הגיונית ועכשיו נותר רק לקוות שלא ירדו יותר מדי נקודות שם ולא יהיה צורך במועד ב’.


באופטיקה עדיין ממתינים לתוצאות האמת שאמורות להגיע ממש בקרוב אחרי ששביתת המרצים נגמרה בשבוע שעבר עם התוצאה המובנת מאליה – הם קיבלו מה שהם רצו. שביתות בארץ מוכיחות שוב ושוב שהישגים בתחום העבודה משיגים רק בכוח, רצוי על חשבונם של אחרים. אחרי הכל, הכי קל לשבות כשלא נושאים בהשלכות.


בינתיים, במערכת הרישום לקורסים החליטו להתעלל בי. ראשית, עד עכשיו לא פורסמו תאריכי המבחנים בסמסטר הבא, כך שיש סיכוי לא רע שיהיו לי שני מבחנים באותו יום (אני מהמר כרגע על שלושה, כדי שיהיה ממש כיף). שנית, מישהו החליט לשנות את ימי ההרצאות והתרגולים כך שלא אוכל לקחת כלכלה ופלדנקרייז כמו שתכננתי, ולכן נאלצתי להחליף את קורס כלכלה בקורס תכנון מערכות אופטיות. בנוסף, במקום ספרדית שהיתה בתכנון מצאתי קורס בפקולטה לחומרים שלא לקחתי עדיין ולא כולל את המילה “ביו” בשם שלו. עכשיו רק נותר להצליח להירשם לקורס ההומניסטי שרציתי ואפשר להתרווח עד אוקטובר.


מחוץ לטכניון אבל עדיין במערכת החינוך, לפני כמה ימים הוגשו לשר בנט מסקנות ועדת ביטון שדנה בשילוב תכנים מיהדות המזרח במערכת החינוך. הועדה נערכה במסגרת תחרות המסכנות הסטנדרטית שגורר אחריו תקציב ממשלתי שמנוהל “מהלב ולא מהראש” ובו צריך לפייס את מי שמתלונן הכי הרבה, כי יום אחד הוא עלול להגיע לשלטון, לקבל כוח ולהקים ועדה.


רוב המלצות הועדה הן דחיפת אג’נדה קלאסית, עניין שכל אדם בישראל התעניין בו בשלב כזה או אחר (“צריך ללמד X בבתי הספר”). ההמלצות האחרות נעות בין מטופשות למסוכנות ונובעות מהשיטה הידועה במשא ומתן – לדרוש הכל ולקבל מעט. הצעה מטופשת אחת היא השוואה בכוח של מספר המזרחים והאשכנזים במליאת המועצה להשכלה גבוהה. כמו בכל מקרה כזה, מיד ידעו שיש אנשים שנכנסו בזכות ואחרים שהגיעו בחסדי ארז ביטון. גם ההצעה לנסיעה לקברי צדיקים היא לא פחות מאידיוטית, ואני מניח שכל אדם שלא מאמין בזה יכול מיד לראות מדוע.


ההצעה המטופשת (והמסוכנת) ביותר היא טיולי השורשים למרוקו. ראשית, במידה ומישהו מחברי הועדה שכח, כשמדברים על מזרחים מתכוונים להרבה יותר ממרוקאים, כך שבאותה מידה אפשר להציע טיולי שורשים ללוב, תימן או איראן (למרות שכנראה עדיף לספרד). שנית, מאיפה הגיע הרעיון לטיול שורשים? כנראה גם כאן חברי הועדה התבלבלו וחשבו שהמסע לפולין הוא טיול שורשים. אם כבר מציעים טיול למזרח, אני מציע טיול למקום מגוריהם של יהודי מזרח ארצות הברית, ניו יורק. אני בטוח שיהיו המון סוכני נסיעות שישמחו לארגן חבילות טיולים לברוקלין במחירים שווים לכל נפש.

אני סומך על השר בנט שיתייחס לדו”ח הזה ברצינות הראויה, כלומר ישליך את כולו למגרסה ויכתוב לעצמו פתק “להוסיף משהו בשיעורי היסטוריה על מזרחים”.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

14 מחשבות על “למה לא ניו יורק?”

  1. איזו הנדסה אתה לומד?
    הרבה בהצלחה במבחן של היום ובכלל… תקופה לא קלה, אבל נעבור את זה :).

      1. מגניב. יש לך קורסים מעניינים.
        זה נראה שיש לך חתיכת מבחר בקורסי בחירה… מקנאה 

        1. ככה זה בשנה האחרונה, אי אפשר להמשיך עם קורסי חובה עד סוף התואר.
          מה את לומדת שמגביל כ"כ את קורסי הבחירה שלך?
          nadavs

          1. כלכלה, אבל זה לא דו חוגי ואין כל כך בחירה כי במקום יש התמחויות ובאופן הגיוני ההתמחויות קשורות אך ורק לכלכלה. נו טוב, מתנחמת בעובדה שהשנה השלישית אמורה להיות פחות נוראית מהנוכחית.

          2. כל שנה שמעתי את המשפט "השנה הבאה אמורה להיות יותר קלה". איכשהו זה תמיד היה שקר.
            nadavs

          3. לא, היא יותר קלה מבחינת עומס, כי כבר אין קורסי מבוא או קורסי מבוא של מבוא (שנה שנייה) וגם, פרסתי ל-3 סמסטרים ולא לשניים (כדי לעבוד בתחום תוך כדי לימודים, כי אני כבר אהיה בתוך ההתמחות), אז גם כל סמסטר יוצא פחות עמוס מבחינת קורסים.

  2. אני בשוק ממה שכתבת. הצלחתי לפספס לחלוטין את ההצעות לנסוע למרוקו ולקברי צדיקים…. 
    מה שכן, אני מאוד אוהבת את הכיוון שאליו הולך משרד החינוך בדירוג החדש של בתי הספר, ונראה שהכיוון הוא שיטת הוואוצ’רים המבוכרת.

    1. לא שמעתי על דירוג בתי הספר וממש לא נראה כאילו הולכים בכיוון שיטת הואוצ’רים. אם כן, בנט יזכר כאחד שעשה שינוי משמעותי. בינתיים נראה שהמשרד תחתיו מתעסק בסערות סביב ספרי אזרחות והמלצות מופרכות לטיולים במדינות אויב.
      nadavs

      1. הוא לא דיבר מפורשות על שיטת הוואוצ’רים, אבל אמר (לצערי לא מוצאת את הכתבה, נראה לי ששמעתי את זה ביוטיוב) שדירוג בתי הספר על פי זכאות לבגרות ייבוטל, ובמקומו ישוקללו ציוני הבגרות, שילוב בקהילה, אלימות בבתי הספר, הקשר בין המורים לתלמידים, ועוד אלמנטים שמבטאים ערכים יחד עם רמת לימודים גבוהה (ולא רק "זכאות לבגרות" כמו שיש היום, שגוררת ציוני מגן מנופחים). הוא גם אמר שיתגמל את בתי הספר בהתאם לעמידה ביעדים אלה. זה צעד אחד בכיוון הוואוצ’רים. 

        1. זו פרשנות מאוד מקלה לטעמי. הוא פשוט מחליף קריטריון תקצוב אחד באחר, אבל הקריטריון הזה עדיין נקבע מעל הראש של ההורים וללא בחירה שלהם.
          החלק היחיד שיכול להיות רלוונטי הוא הנגשת המידע, אבל גם אז מדובר על צעד מאוד קטן בכיוון.
          nadavs

          1. זה נכון שזה מעל הראש של ההורים ולא בחירה שלהם, אבל לפחות התקצוב הוא לא אחיד ויש תמריצים לבתי הספר להצטיין. 
            הנגשת איזה מידע?
            וכן, הכל קורה פה לאט, אבל בשנים האחרונות יש הרבה מגמות חיוביות, וההצעות הטפשיות והפופוליסטיות נשארות על רצפת העריכה.

          2. הנגשת המידע לגבי אלימות, שילוב בקהילה וכו’ (או שזה כבר היה נגיש קודם?)
            nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה