הבייביסיטר הצודק

צהריים טובים לכולם!


חופשת פסח מתקרבת לסופה העצוב והחם ומספקת לנו בזמן הזה מגוון פעילויות, כמו הכנת שיעורי בית באופטיקה וניסיון להבין למה המתרגל באסטרולוגיה השתגע ונתן גיליון שיעורי בית עם שמונה תרגילים. השיעורים באופטיקה מוכנים כמעט לגמרי, למרות שחסרה שם משוואה שאמורה לסגור את כל הפינות. כנראה אצטרך לחכות לשבוע הבא כדי לפתור את הבעיה הסבוכה הזאת.


לפני שבוע, כשחופשת פסח היתה עוד לפנינו, התקיים בוחן בקורס גידול גבישים. שבוע לפני כן קיבלנו מהמרצה דף שאומר שבשבוע הבא יהיה בוחן, כך שלא הופתענו לחלוטין, אבל לרוב אנחנו יודעים על הבחנים בתחילת הסמסטר. להגנתו של המרצה יאמר שהוא הודיע מראש שיהיה בוחן מתישהו, כך שההפתעה לא היתה עד כדי כך גדולה.


בבוחן עצמו קיבלנו שתי שאלות שהתייחסו לדפים שהמרצה ביקש להדפיס. לצערי, עקב חוסר הבנה שלי את הבקשה להדפסת הדפים (חשבתי שהוא מתכוון שנדפיס אותם להרצאה), היה חסר לי מידע קריטי שהיה נחוץ על מנת לענות על השאלות, כמו, למשל, מהי משוואה 31b. למזלי, היה עוד סטודנט חסר דפים שביקש שיכתבו את המשוואה על הלוח, כך שהצלחתי לענות על השאלה הראשונה בלי בעיה מיוחדת. הבעיה הגדולה התחילה בשאלה השניה, שם נאלצתי למצוא תנאי למשוואה שאני לא מכיר. לאחר קריאה נואשת במחברת ניחשתי שהמרצה התכוון שם למשוואה שדיברנו עליה בשבוע שעבר. אמנם היא לא היתה מולי, אבל יכולתי לנחש מספיק מתוכה כדי שלא אקבל אפס על השאלה. כשהגעתי לדירה לאחר הבוחן התברר שהניחוש היה מספיק מוצלח כדי שהמרצה לא ירביץ לנו חזק בשלישי הקרוב, אבל אני עדיין מרגיש שאכזבתי אותו לאחר כל ההשקעה שלו בנו. אני יכול רק לקוות שהבוחן לא יקבל משקל משמעותי מדי בציון הסופי.


הרחק מהטכניון, בבית המשפט העליון, תבעה קבוצת חרדים לשעבר את מדינת ישראל על כך שלא הכריחה אותם ללמוד לימודי ליבה (או ליב”ה, או כל ראשי תיבות אחרים שמתארים לימודי מתמטיקה ואנגלית). המדינה, בצעד מדהים, צירפה לתביעה את ההורים כצד שלישי וטענה שצריך בעצם לתבוע אותם. באופן נדיר ואולי אפילו תקדימי, מדינת ישראל סוף סוף צודקת.


זה אולי ישמע מוזר לכמה אנשים, אבל מדינת ישראל היא לא בייביסיטר עם תקציב ענק. משרד החינוך בהחלט איפשר לאותם אנשים ללמוד מתמטיקה, אנגלית ועל המחזה המדכא אנטיגונה, אבל מי שבחר למנוע את זה מהם הם לא אחרים מאשר ההורים שלהם. בסופו של דבר, מיליוני תלמידים לומדים מתמטיקה ואנגלית מדי שנה למרות שמשרד החינוך מציע להם מסגרת שבה מתמקדים בגמרא. ההורים הם האחראים לילדיהם, וכולי תקווה שהמסקנה החשובה הזו תחלחל גם לתחומים אחרים של החקיקה, כמו ענייני צנזורה למינהם או חוקים שאמורים “להגן” על ילדים ובפועל מפריעים למבוגרים. במקום זה אפשר להשתמש בטריק המעולה שהשתמשו בו במשפט הנוכחי ולתבוע את ההורים.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

4 מחשבות על “הבייביסיטר הצודק”

  1. תביעה דבילית. מיטב האיוולת המשפטית, מכל אספקט. אולי אתבע את ההורים שלי שלא לימדו אותי לשחות ולכן כמעט טבעתי? זה מפגר. 

  2. אגב כשלמדתי כלכלה, למדו אתי כמה וכמה חרדים שלא למדו ליבה. הם עשו קורס קיץ מתטמטיקה ואנגלית והיו בין הטובים בתואר. זה גורם לי לשאול את עצמי מה לימדו אותנו 12 שנה…

    1. יכול להיות שהם מוכשרים באופן טבעי וקלטו הכל מהר. יכול להיות מעניין לעשות ניסוי כזה עבור כלל האוכלוסיה החרדית, אבל אני בספק אם יהיו מספיק מתנדבים כדי לייצג את כלל האוכלוסיה. מי שהולך לאקדמיה, ועוד מהציבור החרדי, נמצא גם ככה בקצה העליון של היכולות.
      nadavs

      1. חרדים רבים הם "מוכשרים" כי הם רגילים ללמוד יום שלם ולייגע את מוחם. הם לא עסוקים כילדים במשחקי מחשב ופלאפונים כל היום שמטפישים אותם ומכהים את היכולות שלהם. 
        מי שהולך לאקדמיה הם לא המוכשרים יותר, אלא הפתוחים יותר לקדמה. זה נטו עניין תרבותי. הסיבה שחרדים לא השתלבו מקצועית בחברה שלנו היא שהם דחו את ההשפעה התרבותית שבאה עם זה.
        אולי אתה לא מעודכן, והתקשורת וודאי שלא ששה להדגיש את זה, אבל בעשר שנים האחרונות נפתחו עשרות מכללות לגברים חרדים, הן של הכשרה מקצועית (תכנות וכדומה) והן אקדמיות בחסות מוסדות שונים להשכלה גבוהה, וחרדים רבים בוחרים ללכת בדרך זו במספרים הולכים ועולים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה