נס אחורי

ערב טוב לכולם!

חודש מרץ כבר כאן, וכמיטב המסורת, הפרובוקציה החודשית של מירי רגב לא איחרה להגיע לאחר החלפת הדף בלוח השנה. הפעם, להגנתה, היא לא היתה מעורבת באופן אקטיבי בסיפור, אבל הופעתה בועידת התרבות של “הארץ” ללא ספק היוותה את הטריגר למופע הביזארי שקיבלו המשתתפים. אם מתעלמים מהאקט המשונה הזה, אמירה חזקה הרבה יותר של מירי רגב תופסת משמעות: ביטול חוק הספרים.

כמו מאה אחוזים מההחלטות של מירי רגב עד עכשיו, אני משוכנע כמעט בוודאות שהמטרה שלה מאחורי ההכרזה הזאת היא לא להנגיש את הספרים, לא עמידה על עקרונות של שוק חופשי ולא עקרונות של חופש הפרט להחליט על עצמו. העיקרון המנחה שלה בכל הקדנציה וגם באמירה על חוק הספרים הוא לתקוע לשמאלנים אצבע בעין. מכיוון שהמרוויחים היחידים מהחוק הם סופרים ותיקים שמצביעים כולם מהעבודה ושמאלה, רגב הריחה הזדמנות לעצבן אותם ולא פספסה, בדיוק כמו בעשרת החודשים האחרונים.

מכיוון שעד עכשיו היא לא עמדה בשום הצהרה שלה אני בספק אם חוק הספרים אכן יתבטל במשמרת שלה (או ביוזמתה). אם היא אכן תצליח להביא לביטולו של החוק הזה היא תהיה ראויה למחילה על כל הקדנציה הזוועתית שלה. החוק הזה כל כך מטופש וכל כך נוגד כל היגיון ואת האינטרסים של אלה שהוא בא להגן עליהם עד שלא ברור איך הוא נחקק מלכתחילה. למזלנו הרב, האינטרסים הפוליטיים העקומים של רגב מתנגשים עם החוק הזה. עם זאת, לא הייתי מפתח יותר מדי תקוות. מבין כל ההצהרות של מירי רגב עד עכשיו היא יישמה בדיוק אפס.

אחרי המפגן האנאלי המרשים של יום ראשון הגיע יום שלישי ואיתו יום “נשים מרוויחות 30% פחות מגברים” הבינלאומי. הכותרות האלה בעיתון מעצבנות כל פעם מחדש מכיוון שהן דוגמה נהדרת לעיוותים שאפשר לבצע עם סטטיסטיקה. גם בחדשות ברדיו ניסו למצוא בכוח כמה בעיות, כמו העובדה שבישראל קצת יותר מרבע מהפרלמנט מורכב מנשים לעומת ממוצע ה-OECD שעומד על 28%. קודם כל, בפעם האחרונה שבדקתי, 28% זה מספר מאוד קרוב לרבע, בטח עם פרלמנט יחסית קטן כמו שלנו. אם מה שעומד ביננו ובין הממוצע הם שניים או שלושה חברי כנסת, ובהתחשב בכך שיש בכנסת שתי מפלגות שבהן בהגדרה אין נשים, נראה שמצבנו לא רע בכלל במדד הזה. נכון שעוד לא הגענו ל-50%, אבל בהחלט יש מגמת עליה בכנסות האחרונות.

הרחק מהפרלמנט, בחיפה קטנת הראשים, הטכניון ממשיך להתעלל בסטודנטים. בשבוע שעבר התקיים מועד ב’ בקורוזיה והשבוע פורסמו הציונים בו שהיו, אם להשתמש במילים עדינות, זוועתיים. לפי ההיסטוגרמה שפורסמה על ידי הקורבנות, הציון הגבוה ביותר היה 69 והממוצע גירד את ה”עובר”. לטענת הניגשים למבחן, היתה שאלה בלתי פתירה לחלוטין. מעניין מה יקרה עם העניין הזה, כי נראה שהמרצה ניסה לאזן ממוצעים למטה על חשבון הניגשים למועד ב’.

ולסיום, בעקבות הודעה מצערת ביותר של המזכירה הפקולטית, נודע לי שצריך להשלים נקודה וחצי מפיזיקה ולא רק חצי נקודה. בעקבות הידיעה המצערת הנ”ל, יתבצעו שינויים רבים במערכת השעות של יום שלישי. ראשית, הקורס דו”ח סגל מחקר ירד מכיוון שהוא לא מכסה את ההשלמה הדרושה. שנית, יתווסף קורס על הנדסת חומרים ביורפואיים ולבסוף ירד קורס על התקני מיקרואלקטרוניקה. כך אוכל גם לצאת מהטכניון לפני שקיעת השמש, גם אחסוך שני קורסים עם עבודה ועדיין אעמוד בכל הדרישות הרלוונטיות. בסמסטר התשיעי יתבצעו כל ההשלמות כדי שאוכל לחתום על גיליון הציונים הסופי בפברואר או מרץ בשנה הבאה.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.