חלודה מוחית

בוקר טוב לכולם!


חופשת המבחנים מגיעה השבוע לשיאה עם מספר חסר תקדים של שלושה מבחנים בשישה ימים (וזה עוד לפני השיא המתקרב של שלושה מבחנים בחמישה ימים שיתחיל ביום שישי הקרוב). סידור מערכת המבחנים בסמסטר הזה היה פשוט דוגמה ומופת לבחירת תאריכים צפופים ככל האפשר. לפעמים נראה שמישהו פתח את לוח השנה על חודש פברואר, זרק חצים לכל החצי הראשון של החודש ולקח את כל התאריכים שנתפסו שם. רק היום, אחרי שני המבחנים הראשונים, אפשר להתחיל להתכונן בכל יום למבחן הבא ולא צריך ללמוד למבחנים האחרונים עוד לפני המבחן הראשון.


אתמול פתח את השבוע המבחן בקורוזיה. ההכנה למבחן היתה קשה וכואבת. ראשית, המצגות של הקורס לא היו ממש אינפורמטיביות. התרגולים היו ברמה יחסית נמוכה ולא קרובה אפילו לרמה של המבחנים ולמבחנים שפורסמו באתר לא צורף פתרון. כך נוצר מצב שאנשים ניסו לפתור אותם, פתחו דיון על אחד הסעיפים הלא ברורים בפייסבוק ואז במשך שעתיים כולם גילו שהם חלודים לחלוטין וגם עשרה אנשים לא מצליחים לפתור את השאלות האלה.


עם התחושה הנהדרת הזאת הגענו אתמול בבוקר למבחן, אבל בסופו של דבר התברר שהשד לא היה כל כך נורא. כלומר היה מבחן נורא ארוך ומעצבן עם סגל מעצבן לא פחות שאי אפשר להוציא ממנו מילה אחת הגיונית בקשר לשאלות, אבל בסופו של דבר היה מה לכתוב בכל השאלות, בניגוד למבחנים קודמים שהיו בהם סעיפים של בהיה בלבד. את שאלת המרצה המפורסמת זיהינו מיד על ידי סיפור ש-90% ממנו לא רלוונטי כלל לשאלה, אבל למרות שהשאלה היתה יחסית פשוטה (קורוזיה של פלדת אל-חלד) היו אנשים שהתעקשו לשאול איזה חומר בפלדה עובר קורוזיה (רמז: החומר שממנו עשויה פלדה).


ביום ראשון שעבר היה מבחן בנושא כריתת יערות. סליחה, בחירת חומרים (עם חומר פתוח). בזמן חלוקת המבחנים ראיתי מיד שבעמוד האחורי יש נוסחאות של התנהגות מכאנית של קורות, דבר שמאוד הרגיע אותי בקשר לשאלות במבחן. ואכן, השאלה הראשונה עסקה בכפיפה של קורות (טורבינות רוח. למה תמיד יש טורבינות רוח בכל דבר?) וכיכב בה מציין החומר המפורסם שכיכב גם במבחנים בשנתיים האחרונות (ואם הייתי צריך להמר, כנראה גם עוד כמה שנים אחורה). אמנם היה שם מציין חומר נוסף, אבל היה די פשוט לגלות מהו. הצרה העיקרית היתה בשאלה השניה שעסקה בייצור ברגים. בהתחלה פירטתי יתרונות וחסרונות של כל שיטה עם נטיה לשיטה מסויימת, אבל אחרי שהתברר בחישוב צדדי שהיא כמעט היקרה ביותר החלפתי לשיטה שמסתבר שממנה באמת מייצרים ברגים עם כל מיני הסברים מתפתלים. לצערי טעיתי בשאלת חישוב המחיר, אבל עדיין הייתי באיזור המחיר שהם קיבלו.


אתמול הגיעו הציונים של המבחן, והתברר שאמירתו של המרצה לפיה אנשים ניגשים למועד ב’ בעיקר בגלל שלא ניגשו למועד א’ היא לא ממש נכונה. אמנם רוב הציונים לא היו נמוכים במיוחד (ואפילו לא היו נכשלים), אבל היו הרבה ציונים באיזור השבעים, וזה ציון יחסית נמוך לקורס הזה. אני בטוח שהמרצה יופתע לגלות שחצי מהקורס מבקש לחזור על המבחן. עם הניסיון המר שצריך להיות לאנשים בשנה הרביעית, הם אמורים לדעת שבמועד ב’ יש סיכוי טוב לקבל שאלה עם מוליכות חשמלית, מוליכות תרמית ועמידות בקרינה קוסמית.


ולסיום, מירי רגב איבדה סופית את השפיות (שוב). בעקבות התאבדותו של גבי שושן היא החליטה שצריך לפתוח “רדיו נוסטלגיה” כך שאמנים שאיבדו את הרלוונטיות שלהם לפני שנים יוכלו מדי פעם להינות מכמה שקלים של תמלוגים בעקבות השמעה בתחנה הזו. אני משוכנע שפתיחת תחנה כזו תגרום לכולם לפרץ נוסטלגי לימים שבהם שרת התרבות לא שלפה רעיונות מהמקום שהשתיקה יפה לו, כלומר לימי לימור לבנת. מעניין מה יהיה הרעיון המופלא הבא שלה.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

4 מחשבות על “חלודה מוחית”

  1. מנסה לנקות את הראש מתקופת המבחנים שלי עד ידי שיטוט בישראבלוג ואיכשהו כל בלוג שני מייצג נפגע תקופת מבחנים.

    מה אתה לומד? הנדסת חומרים?

    1. אין מה לעשות. לפני אחת עשרה שנים אנשים פתחו בלוגים וחלקם נשארו איתם עד היום, לתוך תקופת המבחנים.
      כן, לומד הנדסת חומרים.
      nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה