מירי רגב והדיסוננס הקוגניטיבי, טייק #48395

לילה טוב לכולם!


חודש ינואר תיכף נגמר. לאחר בדיקה ביומן, מירי רגב נדהמה לגלות שהחודש היא לא היתה מעורבת בשום מהומה תקשורתית ויש לה שבוע בדיוק לחזור לכותרות. מכיוון שהיא השרה השלישית הכי מדוברת בממשלה, היא הצליחה לשחרר הצהרה קצרה לתקשורת שכללה בתוכה את המילה “נאמנות” או רמז למילה הזאת ומיד התפוצצה פרשת אמנים חדשה שתעסיק את כולם בימים הקרובים ותשמור על מעמדה של רגב בקרב על התואר הנכסף “הלוחמת בשמאלנים”.


גם הפעם, בסיבוב המי יודע כמה של רגב נגד האוזניים של הציבור, שני הצדדים יוצאים לא בסדר. רגב יוצאת לא בסדר מכיוון שהיא עדיין מתקשה להבין את הקונספט של אמנות מגוייסת. האמנים יוצאים לא בסדר מכיוון שגם הם עדיין מתקשים להבין את הקונספט של אמנות מגוייסת ואת העובדה המצערת שכל עוד הם מתפרנסים מהשלטון, הם צריכים להיות עושי דברו. גם הגישה שלהם, לפיה מגיעים להם כספי ציבור מכיוון שהם אמנים, היא חוצפה שלא תיאמן. אני מקווה מאוד שרגב תממש את איומה ותעביר את תקציב התרבות לנשים מוכות. במקרה הזה היא תזכה לתמיכתי המלאה.


גם שר החינוך, השר השני הכי מדובר בממשלה, עורר כמה מהומות משלו בזמן האחרון עם ספר האזרחות החדש. מסתבר שהועדה האחראית על חיבור הספר הפנימה את רוח המפקד והכניסה כמה שקרים כמו “רוב הפיגועים בגל הפיגועים של סתיו 2015 בוצעו על ידי ערבים ישראלים”. גם במקרה הזה קופצים כל מגיני הדמוקרטיה שבטוחים שהאמת נמצאת אצלם והמדינה צריכה להכתיב הכל, אבל עם “האנשים הנכונים”. אני מקווה מאוד שאנשי המחנה שנקרא “לא ביבי” יפנימו בקרוב שהסיכוי שלהם לחזור לשלטון בזמן הנראה לעין הוא בערך אפס ובמקום להילחם על הכנסת האנשים שלהם למשרדי הממשלה ילחמו על הפחתת כוחם של משרדי הממשלה.


היתרון היחיד של המהומה הזאת הוא ששוב בנט מפיל את עצמו בפח ומרחיק את עצמו מעמדת ראש הממשלה שהוא כל כך חושק בה. ככל שבנט יראה יותר מגזרי והבית היהודי תיראה יותר ויותר כמו הגרסה הדתית של מפא”י, כך הבית ברחוב בלפור יתרחק ממנו. הצרה היא שאנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם זגזגן בעל דמיון מפותח כמו יאיר לפיד.


צפונה משם, בחיפה, נפתחה עונת המבחנים בטכניון. המבחן הראשון שלי יתקיים ביום ראשון ויכלול כריתה של יער גשם שלם בזכות צמד המילים המופלא “חומר פתוח”. לאחר שבוע יפתח אחד השבועות הקשים בטכניון עם שלושה מבחנים, כשלפחות שניים מהם די משמעותיים (השלישי הוא בביולוגיה, אז צריך לדעת מהם קשרי מימן וחיידקים הטרוטרופים). בתחום המבחן בקולנוע אין הרבה חדש, למרות שיש סיכוי שהציון הנורא (88. כן, זה ציון נורא לקורס כזה) יעלה בכמה נקודות אחרי שהמרצה הבינה שהיתה לפחות שאלה אחת מאוד בעייתית. יש עוד סיכוי שנצליח להיפרד כידידים מהקורס הזה.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה