ביזיון קולנועי במאה העשרים ואחת

ערב טוב לכולם!


היום, ביום האחרון (כמעט) של הסמסטר השביעי, נחצו בטכניון גבולות שלא חשבתי שאי פעם יצא לי לראות. לא מדובר על מעשה פלילי או עבירת משמעת, אלא הדגמה בוטה של הזלזול שמופנה לפעמים מבוגרי מדעי הרוח לעבר סטודנטים למדעי הטבע והנדסה. ניתן לראות דוגמאות לנושא הזה מדי פעם בכתבות בויינט מאת בוגרי החוג ליחסים בינלאומיים שמתקשים למצוא עבודה ומאשימים את הקפיטליזם הדורסני ו”השוק החופשי” שברוב חוצפתו דורש מתכנתים ולא מומחים ביחסים בינלאומיים. לאחר הפגנת בורות בכלכלה, עובר הנודניק התורן להגיד שבניגוד לבוגרי הנדסה ומדעים שמתעסקים רק במספרים כל היום, הוא מכיר את נפש האדם, בעל יצירתיות גבוהה במיוחד ויכולת מופלאה לחשוב מחוץ לקופסה (כאילו מהנדסים ומדענים הם רובוטים שלא המציאו דבר מימיהם). זוהי אותה גישה מתנשאת שגרמה למועצה להשכלה גבוהה להכניס חובת לימודי קורסים הומניים לסטודנטים להנדסה ומדעים.


כדי לסיים את חובת הקורסים ההומניים הגעתי היום בבוקר למבחן בקורס על הקולנוע האירופאי. אחרי שעברתי אתמול על הסיכומים ושיננתי משמעויות של סצינות חשובות יותר ופחות, התיישבתי והמתנתי למבחן. כשהתחיל סוף סוף המבחן (באיחור ניכר) הפכתי את הדף וחשכו עיני. נתקלתי שם ברצף שאלות שהיו להן יותר מתשובה אחת, אפס תשובות נכונות, תשובות עם סתירה לוגית בינהן ושאלות שבכלל לא הופיעו בסיכומים שמהם היה אמור להילקח המבחן. אמנם המרצה הודיעה מראש שיהיה צורך לבחור את התשובה “הנכונה ביותר”, אבל מסתבר שהכישורים שנבדקו במבחן הזה הם בכלל כישורי קריאת מחשבות. כנראה שהתקשינו במבחן בגלל שאנחנו מהנדסים צרי אופקים.


בערב, כשחזרתי לדירה די עצבני מהסיפור הזה, הומלץ לי לשלוח מייל לאחראי על הנושא בגלל כמה אמירות בעייתיות של המרצה. כשביררתי בקבוצת הפייסבו הרלוונטית, התברר שאכן יש תמיכה ברעיון ובסופו של דבר המייל שלי הוא זה שישלח. לרוב אני מאלה שמקטרים בשקט, אבל הפעם נחצו פה גבולות של זלזול שאי אפשר היה להבליג עליהם.


מעבר לכך, הסמסטר כמעט נגמר. ההרצאות תמו, התרגולים הסתיימו ושיעורי הבית הוגשו כולם. כרגע נשארו שתי עבודות בלבד – פוסטר שמציג את כל העבודה שנעשתה במעבדה ועבודת הגשה בקורס בחירת חומרים. העבודה על הפוסטר מתבצעת ברגע כתיבת שורות אלו וביום חמישי הוא יוצג לראווה מול המרצה האחראית על המעבדה בתקווה שעשרים הדקות שלנו שם יתחילו בזמן, יסתיימו בזמן ולא יהיו יותר מדי מציקות.


מחוץ לטכניון נראה בינתיים שהממשלה בדרך לפירוק מוקדם מהצפוי. לבנט נשבר מכך שטרוריסטים רצים ברחובות עם סכינים אבל מספר המנדטים שלו לא מתרומם כמו שצריך והחליט לתקוף את יעלון. בוגי לא נשאר חייב ותקף חזרה על תרבות שלטונית ילדותית וחסרת אחריות. לפי עמית סגל, ברגע שבנט התחיל לדבר כך בפעם הקודמת הממשלה התקרבה לסיומה. ההתנהלות הקורבנית של הממשלה הנוכחית שטוענת שהיא נורא רוצה לשלוט ולמשול אבל תמיד מישהו מבצלם/בג”צ/רופאים לזכויות אדם תוקע מקלות בגלגלים בהחלט מתאימה לתיאור של יעלון ואני מקווה שהוא פועל במלוא המרץ כדי להוציא את בנט מכל תפקיד שבו יש לו סמכות ביצועית כלשהי.


ולסיום, למי שלא קורא במאקו (או חבר בקבוצת פייסבוק של סטודנטים בטכניון), בשבוע שעבר אחד המרצים בטכניון שלח לבנט שיר בו הוא קורא לו “בניטו” ו-“גזען”. בטכניון כמובן התנערו מהאמירות וטענו שהוא לא מייצג את הטכניון, אבל לא היתה להם באמת אפשרות או סמכות לעשות משהו אחר. אני אמנם משוחד בנוגע למרצה (הוא נתן לי 96 בסמסטר הקודם), אבל לקרוא לבנט גזען זו לא חוכמה גדולה ולא השמצה. הוא מאמין ברעיון העם הנבחר, רעיון גזעני במהותו. מי שלא רוצה שיקראו לו גזען צריך להפסיק להאמין ברעיונות גזעניים.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 5 לביזיון קולנועי במאה העשרים ואחת
  • golum
    20/01/2016 ב10:10

    בורות מוחלטת בנוגע למשמעות המושג "העם הנבחר".
    האם גם המשפחה המלכותית בבריטניה היא גזענות?

    הגב
    • nadavs
      20/01/2016 ב17:58

      לא, זה עניין משפחתי.
      nadavs

      הגב
      • Golum
        20/01/2016 ב22:19

        אותו דבר אצלנו. עניין משפחתי בעליל. 
        אני רגילה לבורות כמו לחמסינים בקיץ, אבל בבלוג שלך היא צורמת במיוחד. 

        הגב
        • nadavs
          20/01/2016 ב23:20

          זה לא ממש עניין משפחתי. אפשר להצטרף ליהדות מבחירה, היא לא עוברת לילדים בכל מצב (רק דרך האמא ככל הידוע לי) והיא לא נוצרה על ידי כיבוש ושימוש בכוח הזרוע.
           
          אני יודע שנורא מציק כשמאירים על אמונה באור שונה וגורמים לחלק ממנה להישמע צורם או בעייתי. גם לי זה קורה לפעמים. מה פספסתי הפעם? איפה הבורות שלי? מה המשמעות של "העם הנבחר"?
           
          nadavs

          הגב
          • Golum
            20/01/2016 ב23:36

            אפשר גם להצטרף למשפחת האצולה. אתה צריך אמנם להציל את המלכה ממוות בטוח (או לכתוב המון שירים טובים…) אבל אתה יכול. 
            באור אמוני, העם הנבחר הוא העם הנבחר לשרת את אלוקים. יש לו יותר זכויות אם גם יותר חובות. גם בתור העם הנבחר יש שבט נבחר, שבט לוי, שעליו יש עוד יותר חובות וזכויות. אין כל קשר לגזענות או שלילת האחר, אדרבא מצווה לאהוב את כל האנשים בעולם ולהתפלל לשלומם (מלבד עמלק, המתואר כרוע טהור, ואותו יש להשמיד. כיוון שלא הושמד עי שאול כפי שצווה, התפשר עמלק והיום לא ניתן עוד לאמר באופן גזעני ש”כל הערבים רעים“ או אף עם אחר). 
            אני רגילה לזלזול ביהדות אך אין בזה ממש כי היא מבוססת על אמונה וזה לא עניין שכלי אלא אינטואיטיבי. כואב לי הזלזול מתוך בורות כי הוא צר אופקים וזה חבל. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.