נס מערכת הרישום

ערב טוב לכולם!

עוד שבוע של טמטום עבר על הכנסת, אבל הפעם הכוכב התורן הוא לא אורן חזן אלא דווקא מיקי זוהר. אחרי שחוק השבת המטופש שלו נדחה, הוא הגיע להגן עליו ב”גב האומה”. למזלינו הרב, האיש חסר מודעות וחוש הומור בצורה יוצאת דופן, כך שחברי הפאנל הצליחו להוציא אותו מטומטם כמו שהוא. כדי להוסיף חטא על פשע, המונולוג שלו בסוף היה מביך בצורה יוצאת דופן. נראה לי שאחרי צילום הקטע הזה הם הסתובבו שם כמה דקות וניסו להבין מה לעזאזל הלך שם.

החלק המדהים באמת היה בדחיה שלו את הביקורת מכיוון שהיא, לטענתו, “ביקורת על כפיה דתית”. ובכן, חבר הכנסת זוהר, טיעון הכפיה הדתית הוא טיעון מאוד לגיטימי. קודם כל, להזכירך, הליכוד היא מפלגה שאמורה להיות ליברלית ולהתנגד לכפיה באופן כללי. וכשאתה טוען שאתה רוצה לחייב יום מנוחה והוא חייב להיות שבת, זוהי כפיה בשם הדת. אתה יכול להשתמש באוצר המילים הדל שלך כדי לסובב את זה בצורה שתאיר אותך באור יותר חיובי, אבל אם אתה רוצה להיפטר מטיעוני הכפיה הדתית, מומלץ להוריד מהחוק סממנים דתיים.

מעבר לכך, ההשתלחות בתושבי תל אביב מטופשת ושקרית. ראשית, אחוזי הגיוס שם מבין בוגרי החינוך הממלכתי עולים על 90%. שנית, ההצגה כאילו חלק גדול מתושבי תל אביב לא משלם מיסים היא שקר גס. בלי תל אביב, מדינת ישראל תקרוס כלכלית. אז נכון, לא כולם שם מדליקים נרות ביום שישי. זה לא הופך אותם לפחות יהודים ממיקי זוהר. מומלץ לחבר הכנסת הטרי להתמקד בחוקים שיעזרו לאנשים מבחינה חומרית (לא על חשבון משלמי המיסים בתל אביב!) ולא בהרגשה טובה של “תקענו לשמאלנים אצבע בעין”. (בעקבות הערתו של אוריה בר-מאיר על כך שגם אם התל אביבים היו משתמטים אוכלי שרצים מיקי זוהר היה צריך להתמודד – בוודאי. החירות של האזרחים לא תלויה בשירות הצבאי או במידת שמירת המצוות שלהם, והניסיון להציג את זה כטיעון הוא כשל לוגי חמור שלצערי מפיל רבים)

אחרי שנפטרו מהחוק הבעייתי של מיקי זוהר התפנו בליכוד לעיסוקים מותחים הרבה יותר, כמו הבחירות ליושב ראש התנועה. היום בצהריים התברר שחברי מרכז הליכוד יוכלו לבחור בין פתק עם השם “בנימין נתניהו” לבין פתק ריק. אם אכן יתקיימו הבחירות, אני מקווה מאוד שהם יבחרו נכון, כלומר בפתק הריק. מפלגה שמריצה אוויר לראשות הממשלה תהיה בהחלט שינוי מרענן לעומת ערימות הקשקשת שסבלנו מהן לפני שנה.

גם בועדת הבחירות המרכזית כבר מתכוננים לבחירות הבאות ושינו את כותרת האתר שלהם כדי לשקף את הכנתם לבחירות לכנסת ה-21 שיתקיימו, לפי האתר, ב-5 בנובמבר 2019. מעניין כמה גיחך אותו אדם שהיה צריך לשנות את התאריך וכמה הוא יכעס כשיצטרך, בסבירות קרובה ל-100%, לשנות אותו שוב.

מחוץ לפוליטיקה הישראלית התרחש היום נס ששינה לחלוטין את הסתכלותי על הטכניון. אחרי המון סמסטרים קיבלתי סוף סוף את האישור להירשם ביום השני להרשמה. כמיטב המסורת, סידרתי מערכת שנראית זוועה מתוך כוונה שחלק מהקורסים יפלו בהרשמה ואז אוכל להתפשר קצת. באופן מפתיע, הצלחתי להירשם לכולם. כמובן שמיד דאגתי שלא יהיו לי 11 שעות ברצף ביום שלישי ובסך הכל יצאה מערכת שהיא לא אסון גדול. אולי יצא מזה משהו סביר בסוף.

ולסיום, אחרי כמעט שלוש וחצי שנים בהן דרכתי רק על אדמת ארץ הקודש, הוחלט שבסוף פברואר הקרוב אגיע עד ללונדון כדי לנוח קצת מכל המבחנים. הטיול אמנם יהיה בזמן שהבלוג חוגג 11 שנים, אבל אני בטוח שאצליח למצוא חיבור לאינטרנט כדי לציין את המאורע החגיגי.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה