נזר הבריאה

צהריים טובים לכולם!

ימים מתישים עוברים על כוחותינו בשנה הרביעית בטכניון. במשך שלושה ימים בשבוע מנסים מיטב המרצים לשבור את רוחנו על ידי עבודות מעבדה, מרצים שהיו יכולים לעבוד כמרדימים בבתי חולים ותרגולים שנגמרים כשבחוץ כבר חושך מוחלט. כדי להוסיף חטא על פשע, אנחנו (כלומר מי שרשום לקורס המרתק “הקולנוע האירופאי במאה העשרים”) נאלצים להתמודד עם סרטים אירופאים (כלומר לא באנגלית) מאמצע המאה העשרים, מושגים שמזכירים יותר מדי שיעורי ספרות וסיפורים היסטוריים שאמינותם מוטלת בספק. דרך נהדרת לפתוח את יום שלישי.

השיא של השבוע שמור, ללא ספק, לשיעור “נושאים בביולוגיה” עם המרצה הלוחש. מדובר בשיעור ביולוגיה למי שמעולם לא למד ביולוגיה (או למי שמכריחים אותו) והמרצה לוקח את העניין הזה מאוד ברצינות ומדבר אלינו כאילו אנחנו תלמידי כיתה ב’ ששומעים בפעם הראשונה על לוח הכפל. מדי פעם, כדי שלא נירדם לחלוטין, אנחנו זוכים לצפות בסרטונים מיוטיוב על כל מיני אנזימים ותהליכים ביולוגיים. ביום שני האחרון הוקרן סרטון על האנזים שמייצר ATP (מולקולות נושאות אנרגיה) שהראה את המבנה המורכב של האנזים ופעולתו המכנית המרשימה. לסיכום, אמר הקריין בסרטון שמבנה זה מורכב מדי מכדי שיווצר על ידי האבולוציה. טוב לדעת שגם במעוז המדע הישראלי משתמשים בסרטונים של בריאתנים כדי להעביר נקודות חשובות.

על מנת להפיג את השעמום של יום שני החליטו בידיעות אחרונות לצאת בכותרת מפוצצת לפיה הכנסת הולכת לבטל את השוויון בנטל. התיעוב של העיתון הזה לכל מה שמריח מלוגיקה ידוע, וגם הפעם הם לא איכזבו. בישראל, או בכל מדינה אחרת בהיסטוריה, מעולם לא היה שוויון בנטל הצבאי. תמיד היו אנשים שלחמו, אנשים שישבו במשרד ואנשים שלא שירתו בכלל. אפילו באותם ימים נוסטלגיים של 1948 ומלחמת העצמאות זה היה המצב, והצבא היה קטן בהרבה ודרש אחוזי גיוס גבוהים הרבה יותר.

למען האמת, עוד לא שמעתי פוליטיקאי ישראלי שמגדיר מהו אותו נטל שהמשרתים בצבא נושאים בו. עם זאת, מהדרישות שלהם לשירות לאומי וגדודים חרדיים שיתעסקו בבדיקת מזוזות אפשר להבין שכל רצונם הוא שאנשים יבזבזו את זמנם, רצוי על עבודה לא פרודקטיבית וכמעט ללא תגמול. אם הולכים רק על בזבוז הזמן, אפשר פשוט להכניס אנשים למעצר (או אפילו מעצר בית) ולשלם להם קצבאות. אם רוצים להוסיף לזה עבודה לא פרודקטיבית, אפשר להוסיף, למשל, לימודי תורה. אז נוכל לגלות שכל אותם חרדים שלא מתגייסים בעצם נושאים בנטל הרבה יותר מהחילונים ואפילו חתמו קבע. כן, זו מסקנה אבסורדית, אבל זה מה שמקבלים ברגע שמקלפים מסיסמאות הגיוס מכל הפן הרגשי וחסר ההיגיון שלהן.

ולסיום, בשבוע שעבר שוחרר יונתן פולארד, הדוגמה הקלאסית למדיניות ישראלית מטומטמת שמבזבזת כסף על שטויות. כפי שכל מי שיש לו גישה לאינטרנט יודע, פולארד הורשע בריגול עבור ישראל ונידון ל-30 שנים בכלא. מאותו רגע התחילה בישראל תנועה הקוראת לשחרורו של אדם שביצע פשע במדינה אחרת בגלל שהוא יהודי וכביכול עזר לישראל (למרות שמה שהניע אותו הוא ניצול מעמדו לעשיית כסף ולא איזו אהבה גדולה במיוחד לישראל). אפילו הוקמה שדולה, כושלת לחלוטין, שקראה לשחרורו. בסופו של דבר שוחרר פולארד ביום שבו אמרו האמריקאים מראש שישוחרר והתברר שהשדולה לשחרורו היתה דומה לשדולה לעידוד שקיעת השמש במערב.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה