שקרים מחוייכים

ערב טוב לכולם!


ביום שבת האחרון שבר משה כחלון אמברגו די ארוך על הטלוויזיה והחליט שהגיע הזמן שלו לחייך קצת לעם ישראל, במיוחד בימים קשים אלה שבהם גולן טלקום מתפרקת ולפיד בונה את עצמו מחדש על שינוי חוק השוויון בקטל. אחרי שסיימו באולפן להתעלל במירי רגב הוזמן כחלון לפאנל והתחיל באחד ממופעי האימים הגדולים ביותר שהיו בתוכנית (כשהמקום הראשון עדיין שמור ליריב לוין).


כבר בהתחלה החליט כחלון שצריך לשקר והאשים את מיכאל גולן בכך שהוא מוכר אוויר ויכול גם למכור בשני שקלים ולהרוויח. בתור אחד שעוסק כבר לא מעט שנים בלופט גשעפט בכנסת, הייתי מצפה ממנו שידע שגם לעסקי אוויר יש הוצאות. מעבר לכך, שירותי סלולר דורשים תשתית פיזית מאוד נרחבת (אנטנות לא עשויות מאוויר) ותמיכה טכנית, כדי שיהיה על מי לצעוק (גם האנשים האלה לא עשויים מאוויר). כל אותן תשתיות עולות לא מעט כסף, והדרך היחידה למכור שירותי סלולר בשני שקלים לחודש ולהרוויח היא לבנות אנטנות מאוויר.


מיד לאחר השקר הזה המשיך כחלון לשקר נוסף, הפעם על רווחיותה של גולן טלקום. הוא החליט, ככל הנראה על דעת עצמו (הדוחות לא פומביים), שהחברה רווחית. לפי כתבה מהזמן האחרון בכלכליסט, החברה אכן היתה רווחית במחצית הראשונה של 2015 עם רווחי עתק של שני מיליון שקלים. יחסית להכנסות של בערך 250 מיליון שקלים (בניכוי האינפלציה מדובר על רווח אפסי עוד יותר). זו לא באמת חברה רווחית, זו מניה שכדאי להיפטר ממנה כמה שיותר מהר ולמצוא השקעה חלופית (וזה בלי לדבר על ההפסדים של החברה בשנים האחרונות). כל זה כמובן לא מעניין את הרפורמטור הדגול. אם יש לקוחות לחברה, מבחינתו היא רווחית.


משם עבר כחלון להזיות סוציאליסטיות של “למה אנשים צריכים שלוש דירות?”. הסיבה, מר כחלון, היא שזה לא עניינך. אף אחד לא שואל אותך למה יש לך שתי כליות, למה יש לך יותר משתי חולצות, למה יש לך במקרר יותר משלוש ביצים או למה יש לך יועץ תקשורת שאתה ממילא לא נעזר בו. אל תדחוף את האף שלך להחלטות הכלכליות של אחרים. כשנרצה את העצות שלך בהשקעות נדע כבר איפה למצוא ציאניד.


לזכותו של ליאור שליין (ולגנותם של שאר כלי התקשורת הגדולים) יש לציין שהוא היחיד שהעז בכלל לתקוף את כחלון. שאר המראיינים מטפלים בו בכפפות של משי, מאשימים את מיכאל גולן בכל צרותיהם ולא מנסים להעלות לרגע את הרעיון שהרפורמה נידונה לכישלון מלכתחילה. מעבר לכך, שליין הוא היחיד בתקשורת המיינסטרים שהעז להגיד שעשירים משלמים יותר מע”מ או שהרפורמה שלו היתה פופוליסטית.


בנוסף, מגיע לשליין כל הכבוד על הסקופ שלו בנושא הרחבת הממשלה. בשבת אמר כחלון שהוא מבקש את עזרת האופוזיציה והיום, יומיים בלבד לאחר מכן, הוא כבר מודיע לכל מי שמעוניין שלאחר אישור התקציב הוא יפעל להרחבת הממשלה. אני מקווה מאוד שמפלגת העבודה תגדל עמוד שדרה ולא תתפתה להציל את כחלון מעצמו. שיתנו לו להתחשבן עם מתכנני טרנספרים לחתולים ומתקצבי קברים עד לתיוגו המלא כמשתף פעולה של ההשתלטות הדתית על ישראל וסילוקו ממוקדי הכוח של הפוליטיקה הישראלית. אני מעדיף פוליטיקאים מטומטמים, ישרים וחסרי השפעה כמו מירי רגב מאשר נחשים עממיים, חייכנים ומלאי כוח כמו כחלון.


בזמן ששר האוצר שיקר בטלוויזיה הפגינו אלפי אנשים ברחבי הארץ נגד מתווה הגז. למזלנו הרב כחלון גילה חבר שקשור לנושא ומנע מאיתנו את הנזק שהוא היה עלול לגרום, אבל הממונה על ההגבלים ואריה דרעי כבר עשו את שלהם בחיסול שוק הגז הישראלי. למרות ההפגנה וכל הרעש בנושא (שעומעם על ידי הפיגוע בפריז) לא הצלחתי להבין דבר אחד: מה רוצים המוחים? אני מבין שהם לא רוצים שמתווה הגז יעבור, אבל לא מבין מה כן. הלאמה? עריפת ראשו של יצחק תשובה בכיכר רבין? הפצצה של האסדות? פיקוח מחירים? עוד לא הצלחתי לקבל תשובה בנושא, אבל כן הצלחתי להבין שלמרות הטענות שזה “לא נושא פוליטי” או “לא עניין של ימין ושמאל” (משפט שאומרים תמיד לפני נושא פוליטי שאפשר להפריד בו אנשים לפי ימין ושמאל), נראה שיש שם תמיכה של כמעט מאה אחוז בהחלפת השלטון של ביבי. ככל הנראה זו האלטרנטיבה למתווה הגז. כשחושבים על זה, זו אלטרנטיבה לא רעה.


ולסיום, ברכות לצרפתים שאימצו את שיטת התגובה של צה”ל לאירועי ירי. בעקבות הפיגוע בפריז הפציצו הצרפתים יעדים של דאע”ש, הפצצה שככל הנראה היתה אפקטיבית כמו הפצצת הדיונות בעזה אחרי כל “טפטוף” מהרצועה.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה