סליחות לתשע”ה

צהריים טובים לכולם!

בשעות האחרונות שעברו והשעות הקרובות שעוד יגיעו תעבור ישראל לאט לאט לנוהל יום כיפור: סגר על יהודה ושומרון, סגר על מדינת ישראל כולה ועליית הטמפרטורה בחוץ לגובה של טמפרטורה בתנור פיצה. בקרוב הטלוויזיה תפסיק לעבוד, תחנות הרדיו יפסיקו לשדר ופלג “אתה לא צם, אבל לפחות תכבד” של האינטרנט יתנתק וישאיר 26 שעות שבהן אפשר להוריד סרטים וסדרות במהירות.

בשעה שש יתחיל הצום ואנשים יצטרכו לענות את נפשותיהם, אבל מכיוון שאני לא דוגל בעינוי עצמי (וכבר עברתי את הקורס בהסתברות עם נוכחות מלאה בהרצאות) נותר רק המנהג החביב של לבקש סליחות ממי שחייב לנו סליחה. השנה יש לא מעט כאלה, אבל זה כבר רגיל. אין הרבה צדיקים בישראל.

הראשון הוא השחקן הראשי בתיאטרון האבסורד שנקרא ממשלת ישראל. מאז שהזהיר אותנו מערבים שנעים לקלפיות באוטובוסים התברר שהדבר היחיד שביבי יודע לעשות הוא להזהיר. בזה הוא אלוף. התרגום של האזהרות למעשים, עם זאת, קצת לוקה בחסר. הגז של לוויתן עדיין באדמה, אבנים עדיין נזרקות בירושלים וההסכם עם איראן לא הולך לשום מקום. ברור לחלוטין שביבי לא קיצוני כמו שמציירים אותו בתקשורת וכל אותם “מקלות בגלגלים” שתוקעים לו “ארגוני שמאל” הם בלוף אחד גדול (ממש בעיה גדולה בשבילו למצוא פתרון), אבל כבר נמאס מההצגה הזאת של “אני גיבור גדול שכבול על ידי שמאלנים”. אם יהיה אפשר לקבל התנצלות על ההתנהלות המביכה הזאת זה יהיה מאוד מעודד.

הבא בתור הוא אריה דרעי שטיפס על עץ כל כך גבוה שאין לו מושג איך לרדת ממנו. דרעי הוא ללא ספק פוליטיקאי מחונן שראה בדיוק מה יקרה אם יעז לחתום על הסעיף המאפשר לו לעקוף את החלטת על הממונה על ההגבלים העסקיים, אבל עדיין לא ברור לי למה זה איכפת לו. האנשים שמצביעים לו לא שייכים לקבוצה הרועשת שמוחה נגד כל מה שקשור בגז, אבל בינתיים כל השאר, כולל המצביעים האמיתיים שלו (שהיו נהנים מאוד מהכנסות נוספות לממשלה), יושבים בצד ולא מבינים מה הוא רוצה. נראה לי שמגיעה לנו התנצלות על הסאגה המעצבנת הזאת.

גם משה כחלון, ההבטחה הגדולה ביותר מאז יאיר לפיד, חייב לנו התנצלות. הוא שיקר למצביעים שלו בפנים ומכר את כל האזרחים היצרניים בישראל לטובת הצגה קצרה של “תקציב חברתי”. זה אמנם נחמד שמורידים את מס האלכוהול והמע”מ, אבל העלאת מס על דלק והעלאת הגירעון תפצה על הירידה הזאת ותמשיך להוריד את רמת החיים שלנו.

גם מהטכניון הייתי מצפה לקבל התנצלות. על הרצאות משעממות, על מבחנים שלא חוזרים בזמן, על שימוש קטנוני בחוקים ותקנות הטכניון (וחקיקה של הכנסת) כדי לצאת ידי חובה ועל שיעורי בית שצריך לכתוב בכתב יד, לסרוק ולהגיש באינטרנט. מה זה השטויות האלה?

ולסיום, כרגיל, מתבקשת סליחתן של חברות הכבלים והלווין על סגירת שירותים אוטומטיים ביום כיפור. אין אף אחד שצריך לעבוד כדי לתחזק את ה-VOD ואני די בטוח שהלקוחות יהיו סלחניים מהרגיל במידה ומשהו יתקלקל בשירות, אבל על חוסר שירות מוחלט קצת יותר קשה לסלוח.

שיהיה עינוי נפש מוצלח למתענים וצפיה מהנה למי שכבר הספיק לבקש סליחה מכל מי שצריך.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה