ההתעללות נמשכת

צהריים טובים לכולם!

בשבועות האחרונים סאגת מתווה הגז ממשיכה להכות בראש ממשלתנו הסובל (שהלך בינתיים להצטלם עם אפוד מגן על סירה בכנרת). אריה דרעי ממשיך להיות קוץ בתחת של הממשלה הזאת ולהוציא לביבי את המיץ. אחרי שהכריח אותו להעביר הצבעות לכנסת החליט עכשיו שבא לו לחכות שימונה ממונה חדש על ההגבלים העסקיים והוא כבר יבטל את החלטת קודמו. מה יקרה אם לא יבטל? כנראה יצטרכו לבקש משר הכלכלה להשתמש בכוחו ולעקוף את הממונה, מה ששוב ידרוש הצבעה בממשלה ובכנסת שתהפוך את הקואליציה לסיוט. בכירים בליכוד כבר רומזים שבלי המתווה יהיו בחירות חדשות, אז החלטתי להמר על ה-9 בפברואר הקרוב.

בינתיים שר החינוך הערכי שמדבר על משיכת עסקים וצמיחה מתגאה בניפוח תקציב החינוך לגובה חסר תקדים (להגנתו, יש מלא ילדים בישראל). רמת החינוך כמובן לא תעלה גם אם התקציב יהיה 100 מיליארד שקלים במקום 50 מיליארד, אבל העיקר שאפשר להפציץ במספרים ולהיראות כמושיע הלאומי (מעניין כמה מהכסף הזה ילך לתקצוב שעות לימודי יהדות).

מעבר לכך, התלהב בנט מטבלה שפורסמה בדה-מרקר והציגה את השכר הממוצע לפי הציון במתמטיקה ומספר יחידות הבגרות (מסתבר שהם העתיקו את הטבלה לא נכון, אבל העיקר הכוונה). בטבלה ניתן לראות באופן די ברור שבוגרי חמש יחידות מרוויחים בממוצע יותר מבוגרי ארבע או שלוש יחידות בעלי אותם ציונים. המסקנה המתבקשת של בנט היא שציון טוב בחמש יחידות מתמטיקה מביא איתו תלושי שכר בעלי חמש ספרות.

כמו יותר מדי מקבלי החלטות בישראל, גם בנט התבלבל בין מתאם לסיבתיות. הסיבה להבדלי השכר נעוצה בהבדלי הדרישות בין משרות שונות. על מנת להיכנס לשני העשירונים העליונים כשכיר בישראל דרוש, ברוב המקרים, תואר אקדמי מהזן ה”פרקטי”, כלומר הנדסה, רפואה, עריכת דין (מאוניברסיטה) ודומיהם. על מנת להתקבל למסלולים האלה דרושים ציוני בגרות בשמיים או נטיה מתמטית חזקה (בעיקר בהנדסה). מי שיש לו מאה בחמש יחידות מתמטיקה וילך ללמוד קולנוע או ספרות השוואתית ככל הנראה ימצא את עצמו עם שכר נמוך בהרבה ממה שהטבלה מראה.

מלבד ההתעללות הנפשית של ממשלת ישראל באזרחים, זרועותיה השונות ממשיכות להתעלל בהם כספית. לפני מספר ימים החליט מכון התקנים שחברת היינץ, שהמציאה את הקטשופ לפני יותר ממאה שנים, לא תוכל לקרוא למוצר שלה בארץ “קטשופ” מכיוון שהוא לא עומד בתקן הישראלי (חברה אחרת שבאופן מפתיע כן עומדת בתקן היא אסם). לכל מי שרצה לדעת למה החיים בישראל יותר יקרים ומעצבנים ממדינות מערביות אחרות, זו אחת הסיבות.

בינתיים, אי שם בחיפה, חלק מהציונים לא עברו למזכירה כמו שצריך. יותר מחודש עבר מאז תקופת המבחנים, אבל הציון שלי בחומרים קרמיים עדיין עומד על 93 (לאחר שערערתי עליו וקיבלתי כמה נקודות נוספות). בשבוע הקרוב אצטרך שוב להציק למזכירה ואולי גם לסגל הקורס כדי שיתחילו לתקשר בינהם.

ולסיום, מאות אלפי הורים ומיליוני אזרחים בגירים נושאים את עינהם ליום שלישי הקרוב, האחד בספטמבר. אחרי חודשיים של טיפוס על הקירות הם מוכנים כבר לשלם באופן אישי את כל חמישים מיליארד השקלים למערכת החינוך כדי שהילדים יפסיקו לריב כל הזמן. אחרי חודשיים קשים יחזרו סוף סוף מחוללי הרעש למכלאות והשקט ישוב לארצנו. עד יום חמישי.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה