עוול מנהלי

ערב טוב לכולם!

בשבועיים האחרונים ישנה נוכחות רבה של מעצרים מנהליים בתקשורת. אחד מהאסירים המנהליים הפלסטיניים שובת רעב ועלול למות ובאופן מפתיע הרופאים מסרבים להזין אותו בכפיה בניגוד לרצונו. מנגד, בג”צ שוב אסר על שימוש במאסר מנהלי נגד מסתננים מאפריקה והגביל את תקופת השהיה שלהם במתקני הכליאה למינהם. בנוסף, אישרה הממשלה לעצמה לבצע מעצרים מנהליים גם ליהודים, בניגוד מוחלט לנהלים שהיו עד עכשיו שאפשרו לה להכניס יהודים למעצר מנהלי בלי בעיה מיוחדת (וכבר היו כמה מעצרים כאלה).

הסיפור של האסיר הפלסטיני ידוע ומוכר – הוא הוכנס למעצר מנהלי, כלומר ללא משפט, ראיות או אפשרות לייצוג על ידי עורך דין וגילה שהדרך היחידה שלו למחות בצורה אפקטיבית היא להפסיק לאכול. בגלל שבישראל עדיין קיים קוד אתי מסויים, ברגע שהאסיר מגיע אל סף מוות נוצר ברוך רציני עבור המערכת מכיוון שהזנה בכפיה נחשבת לעינוי והרופאים בארץ, באופן מפתיע, מסרבים לבצע אותה.

ההפתעה שלי לא נובעת מזלזול ברופאים, אלא מהתירוץ הקבוע של כל מעצר מנהלי: “ביטחון”. בשם אותו ביטחון קדוש מבצעים עוולות רבות, כמו מעצר מנהלי, גיוס חובה מהארוכים בעולם והעלאת יוקר המחיה בצורה פושעת על ידי תירוצי “בלי חקלאות מקומית כולנו נמות מרעב”. די מפתיע שעוד לא נמצא הרופא שיענה לקריאת מערכת הביטחון ויסביר שהוא עושה מה שהוא עושה למען המולדת. מסתבר שיש אנשים שרואים מעבר לבלופים ולפנטזיות שמוכרים לנו פה.

אישור הממשלה לביצוע מעצרים מנהליים גם נגד יהודים עורר תמיהה בהתחלה, מכיוון שכבר בוצעו מעצרים כאלה. רק לאחר כמה ימים התבררה הסיבה לאותו אישור פיקטיבי: פרסום בתקשורת. התקשורת הישראלית לא ממש מדווחת על מעצרים מנהליים (באופן כללי), בטח לא כאלה שנעשים נגד יהודים. כל מה שהיה צריך זה הצבעה בממשלה וסרטון של בוגי מסתכל הצידה מהמצלמה כדי לתת לגיטימיות ציבורית לחטיפה בחסות החוק אפילו לאזרחים.

בנושא הפליטים מדיניות הממשלה מגיעה כבר למחוזות הטמטום. כל סאגת בג”צ וחוק המסתננים הגיעה בגלל חוסר יכולת של ממשלת ישראל לאכוף את החוקים של עצמה. מסתבר שכבר יש חוק שאוסר על שהיה בלתי חוקית או כניסה לא מורשית למדינת ישראל ואפילו עונש של שנת מאסר על מי שעובר על החוק. הצרה היא שהחוק לא הופעל בזמן וכעת יש מאות אלפי אנשים שהחוק חל עליהם, רובם הגיעו לישראל מנתב”ג ולא בגניבת הגבול ממצרים. גם את הפתרון המתבקש, בחינת אישורי מקלט וגירוש של כל מי שלא זכאי, לא מפעילים בכלל (או שמפעילים ממש לאט).

שיא החוצפה בנושא שייך לאלי ישי שהחתימה שלו מופיעה על אישור ההגנה הקבוצתית שמונח לאפריקאים בכיס, אבל במהלך תעמולת הבחירות הסתובב בדרום תל אביב וטען שצריך לגרש את המסתננים. אם יש מישהו שטוב שנשאר מחוץ לכנסת זה הוא. עם ברוך מרזל עוד היינו מסתדרים.

ולסיום, הזובור של דרעי על ביבי ממשיך במלוא המרץ. היום עבר בממשלה מתווה הגז, אבל דרעי עדיין מסרב לעקוף את סמכותו של הממונה על ההגבלים העסקיים ולכן נדרש אישור הכנסת על מנת להעביר את הסמכות לממשלה. אני עדיין לא מבין מה האינטרס של דרעי להציק לביבי, אבל כולי תקווה שביבי יחזיר לו בהקדם האפשרי.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה